Front- og backsquat


CA8
 Share

Recommended Posts

Et forslag kunne være een gang om ugen med almindelige og een gang om ugen foran. :smile: -hvilken af øvelserne er det du vil øge styrken i?

Det er bare generel benstyrke, men jeg ønsker at være stærkest i backsquat. Det var derfor mere om skiftet mellem front- og backsquat vil øge den generelle benstyrke mere end ved udelukkende backsquat. At skifte hver uge lyder umiddelbart af meget? Har du erfaring med at køre sådan? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er hip som hap hvad man opnår ved at skifte. Den største fordel jeg kan se er at man ikke kører sur i en øvelse når man varierer udførslen lidt. Jeg synes umiddelbart det lyder som en fin ide med fx 5x5 i backsquat en af dagene og 5x5 i front den anden netop af den grund.

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er hip som hap hvad man opnår ved at skifte. Den største fordel jeg kan se er at man ikke kører sur i en øvelse når man varierer udførslen lidt. Jeg synes umiddelbart det lyder som en fin ide med fx 5x5 i backsquat en af dagene og 5x5 i front den anden netop af den grund.

Rommel

Vil det ikke give en fordel at skifte rent styrkemæssigt? Iflg. exrx involverer frontsquat jo langt flere muskler end backsquat. Omvendt kan man ikke få så mange kg. på stangen i frontsquat.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBSquat.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadri...FrontSquat.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror umiddelbart at du skal tage exrx.net's forskel mellem de 2 øvelser med et gran salt. :wink: Sats på at træne et program du synes er sjovt og afvekslende inden for rammerne af det fornuftige. Om det så er en blanding af de 2 eller udelukkende den ene betyder IMO ikke så meget i det store regnskab.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Det er bare generel benstyrke, men jeg ønsker at være stærkest i backsquat. Det var derfor mere om skiftet mellem front- og backsquat vil øge den generelle benstyrke mere end ved udelukkende backsquat. At skifte hver uge lyder umiddelbart af meget? Har du erfaring med at køre sådan? :smile:

Ja det er skam meget normalt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share