Motivation


DaDane
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige begyndt at træne igen. Det gør ondt men jeg har det godt! Jeg er som nævnt lige begyndt, - men jeg er ret sikker på at jeg vil have masser af fremgang her til at starte med. Derudover kan jeg mærke på kroppen at det går bedre og måske er det også bare mit 'savn' der har været stort nok.

Altså - lige nu er min motivation i top :4thumbup:

Jeg har så og tænkt lidt over min træningshistorie, - det er jo ret klart hvad der sker! Der sker virkeligt mirakler! Vores krop er et fantastisk instrument som virkeligt er fleksibelt! I løbet af 3 måneder har jeg mærkbare resultater og hvis jeg holder ud yderligere 3 måneder går det stadig fremad. Dog bliver fremgangen naturligvis mindre.

Jeg ved sagtens inde i mit hoved at hvis jeg dropper træningen går jeg hurtigt tilbage. Ikke desto mindre er det svært for mig at holde motivationen når fremgangen ikke længere er så voldsom.

Som alle andre har jeg naturligvis også en virkelig verden at leve i. Og sådanne har det jo med at kræve tid og have andre spændende projekter at kaste sig over.

Mit spørgsmål til jer er så - hvordan motivere i jer selv. Ikke bare i hovedet men dybt ind i hjertet (eller hvor i nu har jeres følelser siddende).

P.S. som nævnt - lige nu er det ikke et problem. Men måske er det nu jeg skal arbejde på ikke at få problemet om 3 måneder.

Link to comment
Share on other sites

Start en log, få dig en ven at træne med (ellers bliver det sgu kedeligt i længden). Læs på MOL, men det gør du jo allerede :smile: Sæt dig nogle (realistiske) mål, og opnå dem. Du kan se min log på http://christian-birch.dk/tlog, den er min motivation.

Hej Birch,

Jeg har faktisk skrevet logbog igennem stort set al min træning - her på MOl.

Hvorfor ligger din iøvrigt uden for MOl? (Bare spurgt af nysgerrighed)

Jeg har en enkelt gang haft en træningspartner, - men det var nu et større problem end et plus. Hans (manglende) motivation tog lidt af min også.

Naturligvis findes der bedre træningsmakkere, men 1) Hvor finder man sådan en og 2) Jeg tror egentligt jeg har det meget godt med at træne selv. Det er en fin tid at koble lidt af tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hej Birch,

Jeg har faktisk skrevet logbog igennem stort set al min træning - her på MOl.

Hvorfor ligger din iøvrigt uden for MOl? (Bare spurgt af nysgerrighed)

Jeg har en enkelt gang haft en træningspartner, - men det var nu et større problem end et plus. Hans (manglende) motivation tog lidt af min også.

Naturligvis findes der bedre træningsmakkere, men 1) Hvor finder man sådan en og 2) Jeg tror egentligt jeg har det meget godt med at træne selv. Det er en fin tid at koble lidt af tror jeg.

Jeg synes, at det er nemmere at ligge den uden for MOL. Ved selv at kode hele loggen, kan jeg nemt lave en masse funktioner. Tjek f.eks. de (simple) grafer, de viser hvor langt jeg er fra henholdsvis mit mål i øvelser, mens den anden viser mit kropsvægt mål. Derudover kan jeg tilføje min træning fra min mobil, efter jeg er færdig, så det er ret smart.

Link to comment
Share on other sites

Mål og log laver jeg! Se mine logbøger og min blog for dokumentation hvis i tvivler :bigsmile:

Delmål synes jeg også jeg har, - men det er nok et sted hvor jeg godt gøre det bedre!

Og så at prøve at forstå at alternativet til ikke at træne ikke er status-quo men tilbagegang. Jeg ved det, - men det er ligesom jeg alligevel ikke vil acceptere det. Måske er det der jeg skal arbejde (psykisk). Min logbøger giver mig jo al den empiriske erfaring jeg har brug for i den sammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

DU kunne, og det er udfra dit indlæg at bedømme, tage en 9 dages dekonditionering hver gang du føler mindre motivation... :wink:

MEN jeg motivere mig selv med at ville have resultat hele tiden, hvis ikke er motivationen bare endnu større, kan dog komme i en stime hvor man føler at det ikke køre, men så må man arbejde sig ud af det, evt tage 2 dages pause..

:smile:

Plejer også at se styrkeløft film inden træningen eller når jeg ikke føler mig oplagt..

EVT se nogle BB film fra BodybuilderDungeon eller almindelige coleman movies :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Prøv at søg på emnet, jeg kan huske for ikke så frygtligt længe siden var her en ligende tråd, og der var vist mange svar i....

:bigsmile:

Kan da selv huske at der var en som skrev, at har man ikke motivationen til træning, så var det måske en anden sportsgren man burde overveje. Synes jeg personligt selv lyder meget fornuftigt.

Med hensyn til min egen træningsmotivation, så er min drøm at komme ind til politiet, så det kan sagtens holde min motivation oppe.

Link to comment
Share on other sites

Tror simpelthen bare man må acceptere, at man i perioder er mere motiveret for træning end i andre. Sådan er det. I "død" perioderne kan man forsøge bare at træne lidt. At sige at lidt er bedre end ingenting. Hold dig i gang et par gange om ugen, men accepter, at du kører på lave omdrejninger i en periode.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share