Kcal forbrænding ved forskellige intensiteter


laush
 Share

Recommended Posts

Sidder og læser i "modern nutrition - in health and disease" seneste version. I den er nævnt følgende:

Man bruger 22% mere energi ved at cykle 30 min ved 100watt end at cykle 60 min ved 50 watt. Der skrives at der ikke er noget endegyldigt svar på hvorfor der forholder sig sådan, men en teori er at ved de 30 min ved 100 watt bruges type II fibrene mere og disse er mindre energieffektive.

Hvordan hænger det sammen? Ofte bliver det jo sagt at det ikke har nogen betydning hvordan du forbrænder dine kcal (medmindre vi taler intervaltræning hvilket dette ikke er) og at intensiteten tildels er ligegyldig. Ovenstående siger jo at det bedre kan betale sig at arbejde med højere intensitet.

Link to comment
Share on other sites

Kunne efterbrændingen være større efter den højere aktivitet, bare et vildt skud :4thumbup: .

Jeg forbinder normalt efterforbrænding med interval træning eller styrketræning hvor der oparbejdes en ilt-gæld samt genopfyldning af ATP, proteinsyntese m.m. Ved et normalt aerobt arbejde burde efterforbrændingen ikke være særlig stor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share