Ryg efter mave?


Payam
 Share

Recommended Posts

Vi havde i dag en diskussion i klassen, der gik på, om man skulle tage rygbøjninger (og hvordan de helt præcis skulle tages) efter man havde taget mavebøjninger. Og så tænkte jeg, at der sikkert var en del herinde, der vidste noget om det :)

Det har længe været en myte - men er den sand?

Link to comment
Share on other sites

Vi havde i dag en diskussion i klassen, der gik på, om man skulle tage rygbøjninger (og hvordan de helt præcis skulle tages) efter man havde taget mavebøjninger. Og så tænkte jeg, at der sikkert var en del herinde, der vidste noget om det :)

Det har længe været en myte - men er den sand?

Går spørgsmålet på hvorvidt det er fornuftigt at træne begge "sider"?

Eller er det rækkefølgen i diskuterer?

Uanset hvad så SKAL man ikke

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, jeg kan godt se, det var mig, der formulerede mig dårligt.

Der er en del af os, der regelmæssigt tager mavebøjninger. For at man får det optimale ud af mavebøjningerne, blev der påstået, at man efterfølgende skulle tage rygbøjninger. Så ville man få det optimale ud af det.

Håber, I forstår nu :)

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, jeg kan godt se, det var mig, der formulerede mig dårligt.

Der er en del af os, der regelmæssigt tager mavebøjninger. For at man får det optimale ud af mavebøjningerne, blev der påstået, at man efterfølgende skulle tage rygbøjninger. Så ville man få det optimale ud af det.

Håber, I forstår nu :)

Det passer ikke.

Link to comment
Share on other sites

Vi havde i dag en diskussion i klassen, der gik på, om man skulle tage rygbøjninger (og hvordan de helt præcis skulle tages) efter man havde taget mavebøjninger. Og så tænkte jeg, at der sikkert var en del herinde, der vidste noget om det :)

Det har længe været en myte - men er den sand?

Jeg har tjekket efter der står intet i Grundloven om dette.

Dem der kommer med en påstand må kunne underbygge den med videnskabelig eller rationnel viden. Hvis ikke = myte! :unhappy:

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Altså det er meget vigtig for din holdning og mange andre ting at du træner ryg, men det gør ikke mavemusklerne større... Kunne forestille mig at mavemusklerne blir mere tydelige med den rigtige holdning og det er vel det der menes med at maven buler ud af hvis man ikke træner ryg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du træner ryg efter mave, snakker man om antagonister, altså modsatte muskler. Der kan være en fordel i at træne dem, da mange føler et overskud til at træne modsatte muskel. Hvordan det rent biologisk/fysisk beskrives, ved jeg ikke. For at kunne besvare dit spørgsmål fuldt ud, mangler der jo en del: "... Om man skulle tage rygbøjninger efter mavebøjninger". For at opnå hvad? Øget styrke eller masse? Som spørgsmålet er der, kan der jo kun svares "Nej", for der er ingen der tvinger dig til at tage det efter hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share