Diverse


powersvin2
 Share

Recommended Posts

Hej Mol

Ved ikke lige helt hvor jeg skal placere denne topic, da der flere emner.

Problemet er min cutting, syns ikke det går efter planen. Startede med at cutte fra den første januar og håbede på at smide de 500gram i ugen. Startede på 75kg og er nu nede på 73,2.

Kan godt se der røget 1,8 kilo, men syns det ingenting i forhold til mine præsentationer nede i centret.

Cykler

2 dage 15 min. (fuldskrald) puls omkring 190-200

2 dage 30-40 min, med en puls omkring 180-190 og runder 17-25km.

Har i den senere tid døjet med energien, vægtene føles tungere og cyklingen er blevet hårdere selv om tempoet er faldende. Har lagt mærke til pulsen er den samme som før, så har konkluderet det måske skyldes lidt sygdom.

Tænkte på om kosten kunne omlægges, for at opnå optimal energi til træningen som foregår om eftermiddagen.

Start tidspunkt ca. 15.30 eller 16.10.

Måltid 1:6.30

Måltid 2: 9.30

Måltid 3: 11.20

Måltid 4: efter træning

Måltid 5: 17.30-18.30

Måltid 6: Før senge tid (byttet ud med vand)

Kostplanen og programmet er vedhæftet

Ved godt der ikke indgår squat, men har kraftig skinnebens betændelse, og har døjet med mine ledbånd, så tager det lige med ro indtil det helt væk. Har desværre ikke kunnet sqautte i 2-3 måneder grundet mine skader.

Syns ligesom det sidste fedt sidder primært på røv også talje,lår og nederste del af maven.

Nogle trænings metoder, som er bedre end andre til at fjerne disse fedt depoter?

Ligger problemet i ”det fedt der dannes først sidder bedre fast”?

Eksplosiv power

Har i starten af mit træningsforløb fokuseret på masse overall og har opnået resultatet jeg gik efter visse steder og vil stille og roligt påbegynde ny trænings art. Spiller badminton på højt plan og har mærket en markant tilbage gang i hurtighed, grundet for meget masse på lårene (i badminton øjne) og en alt for høj fedt procent, hvilket har medført 8 overflødige kilo + 2-3 kilo for meget masse på benene skyder jeg på.

Vil påbegynde træningen gennem sommeren, og bevise overfor mig selv og min trænere, jeg har noget at byde på.

Vil derfor gerne finde en gylden vej mellem opbygning af masse og eksplosiv power.

Overvejere at lave min squat cyklus om til wanna be spider man, også kører det resterende program for masse.

Ville godt vide om det muligt at have en dag med squat, wacking lunges og frø hop(hop sqaut, i wanna be frø stil). Hoved kriterierne for programmet er opnå eksplosiv power i sqaut, undgå masse på benene, men opnå optimal masse på overkroppen.

Hvilke positive og negative tendenser vil denne træning form have overfor vækstpotentialet i resten af kroppen.

Her tænker jeg især på mave, der ikke overraskende er gået tilbage i skades perioden.

Kondition

Planen er at konditræne 4 gange i ugen, 2 dage intervaltræning og 2 dage udholdenhedstræning.

I min skades periode vil jeg cykel og har påtænkt mig at bruge W-max træning, men linket virker ikke til hvordan jeg finder mit W-max og T-max. Når skades perioden er ovre vil jeg løbe i stedet.

Hvordan skal jeg gribe udholdenhedsdelen and? Plejer at cykle/løbe 30-40 minutter og forsøger fra gang til gang at sætte tempoet op, men som om jeg oplever stilstand efter et stykke tid.

Søger artikler, gode råd for er helt på bar bund hvad angår konditionstræning, da denne del aldrig har voldet problemer, men efter jeg har fået asma, har min gamle træningsvej ikke været overvældende effektivt og når jeg husker tilbage kan jeg genkende problemet med stilstand. Kom blot længere henne i forløbet og tænkte det var min ”max”.

3 minutter og 43 sekunder pr. km. I terræn over 8,2 km(Nørholmhede hvis det sir jer noget). Er vel meget godt eller? Har ingen anelse om hvad tiden pr. kilometer ville være nu men omkring 4 minutter og 20 sekunder skyder jeg på.

Har ikke fået taget mig sammen til at lave programmet færdig, såå lidt uoverskueligtMappe1.xls

Edited by powersvin2
Link to comment
Share on other sites

Problemet er min cutting, syns ikke det går efter planen. Startede med at cutte fra den første januar og håbede på at smide de 500gram i ugen. Startede på 75kg og er nu nede på 73,2.

Kan godt se der røget 3,8 kilo, men syns det ingenting i forhold til mine præsentationer nede i centret.

Har du overhovedet fundet dit ligevægtsindtag før du startede med at cutte? Så du var 500 kcal under?
Syns ligesom det sidste fedt sidder primært på røv også talje,lår og nederste del af maven.

Nogle trænings metoder, som er bedre end andre til at fjerne disse fedt depoter?

Ligger problemet i ”det fedt der dannes først sidder bedre fast”?

Problemet er at du ikke har tabt dig ret meget. Hvor høj er du og hvor høj er dit fedt%.

De 1,8 kg er jo ikke ret meget.

Vil derfor gerne finde en gylden vej mellem opbygning af masse og eksplosiv power.

Overvejere at lave min squat cyklus om til wanna be spider man, også kører det resterende program for masse.

Ville godt vide om det muligt at have en dag med squat, wacking lunges og frø hop(hop sqaut, i wanna be frø stil). Hoved kriterierne for programmet er opnå eksplosiv power i sqaut, undgå masse på benene, men opnå optimal masse på overkroppen.

Du skal jo bare træne din ben eksplosivt: http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=210

Og så træne din overkrop med typisk 3x8.

Link to comment
Share on other sites

Har du overhovedet fundet dit ligevægtsindtag før du startede med at cutte? Så du var 500 kcal under?

Problemet er at du ikke har tabt dig ret meget. Hvor høj er du og hvor høj er dit fedt%.

De 1,8 kg er jo ikke ret meget.

Du skal jo bare træne din ben eksplosivt: http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=210

Og så træne din overkrop med typisk 3x8.

Startede med at finde mit ligevægst indtag ved at holde de 75 kg. í omtrend 3 uger, hvis det metoden.

Udfra excel dokumentet krop og kost, fandt jeg udaf mit kalorieindtag lå på 3000 dagligt og er nu reduceret til 2400-2600 kalorier.

Da jeg startede med cutningen vidste fedt procenten 13,6% og er nu på 8,7%, med en fedt bodymass på 6,2 kg.

Havde også tænkt mig at kører resten af kroppen med 3x8 og 4x8 i enkelte øvelser, men ved ikke om der findes andre metoder, som ville give et bedre resultat?

Hvad med ulemberne ved at påbegynde eksplosiv træning, i en masse opbygningsface for andre muskelgrupper?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo fordi du har gainet muskler samtidig:

Før cutning:

13,6% af 75kg = 10,2kg fedt

Efter cutning;

8,7% af 72,3kg = 6,3kg fedt

Altså du har forøget din fedtfri kropsmasse med:

10,2kg - 6,3kg = 3,9kg fedt tabt.

75 - 3,9 = 71,1kg burde du veje hvis du kun havde tabt fedt.

Du vejer 72,3kg

derfor 72,3kg - 71,1kg = 1,2kg muskel masse har du gainet :smile:

Der er dog ikke taget forbehold for væsketab i denne beregning, men jeg tror ikke det har noget at sige over så lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo fordi du har gainet muskler samtidig:

Før cutning:

13,6% af 75kg = 10,2kg fedt

Efter cutning;

8,7% af 72,3kg = 6,3kg fedt

Altså du har forøget din fedtfri kropsmasse med:

10,2kg - 6,3kg = 3,9kg fedt tabt.

75 - 3,9 = 71,1kg burde du veje hvis du kun havde tabt fedt.

Du vejer 72,3kg

derfor 72,3kg - 71,1kg = 1,2kg muskel masse har du gainet :smile:

Der er dog ikke taget forbehold for væsketab i denne beregning, men jeg tror ikke det har noget at sige over så lang tid.

Ser rigtigt ud, dog ikke sælig motiverende når det ikke kan ses og stadig ser flasket ud :crazy:

Ingen som kan eller vil kommenterer konditionsdelen?

Edited by powersvin2
Link to comment
Share on other sites

Jamen hvad er dit mål med konditionstræningen ? Som jeg læser det, er det umiddelbart bare at cutte.

Så er det ret simpelt jo. Den fornødne tid du har mulighed for at afsætte til konditionstræning skal du arbejde ved så høj intensitet som muligt for at forbrænde mest muligt energi.

At der er en motivationsfaktor der spiller ind er en helt anden ting. Men vil gerne kommentere mere specifikt, hvis du har andre ønsker med din konditionstræning end blot at forbruge energi.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo fordi du har gainet muskler samtidig:

Før cutning:

13,6% af 75kg = 10,2kg fedt

Efter cutning;

8,7% af 72,3kg = 6,3kg fedt

Altså du har forøget din fedtfri kropsmasse med:

10,2kg - 6,3kg = 3,9kg fedt tabt.

75 - 3,9 = 71,1kg burde du veje hvis du kun havde tabt fedt.

Du vejer 72,3kg

derfor 72,3kg - 71,1kg = 1,2kg muskel masse har du gainet :smile:

Der er dog ikke taget forbehold for væsketab i denne beregning, men jeg tror ikke det har noget at sige over så lang tid.

Det kan godt være det er mig der er galt på den, men jeg havde da indtrykket af at man ikke kunne gaine muskelmasse samtidig med et kalorieunderskud :blink::blink:

Anyway - er du sikker på de fedt procentmålinger er korrekte? - Jeg synes bare der er noget som ikke stemmer - især når du siger at det ikke kan ses. Jeg skulle da mene at du ville kunne se at du havde sænket din BF% med 5. Er du eventuelt begyndt på kreatin her i cutteperioden?

MLP

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være det er mig der er galt på den, men jeg havde da indtrykket af at man ikke kunne gaine muskelmasse samtidig med et kalorieunderskud

Det kan man godt, det er ikke helt umuligt. Men det har noget at gøre med hvordan du timer dine måltider så du er anabol (opbygger) og katabol (nedbryder) på de rigtige tidspunkter... ydermere hjælper det også hvis man har genetikken på sin side.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være det er mig der er galt på den, men jeg havde da indtrykket af at man ikke kunne gaine muskelmasse samtidig med et kalorieunderskud :blink::blink:

Kodeordet her er samtidig

Fordi kroppen kan ikke både opbygge muskelmasse og forbruge fedt i samme øjeblik. Det ville heller ikke give meget mening at kroppen tager fra vores meget vigtige energidepoter for at bruge det på noget så luksus agtigt som ekstra muskelmasse.

Men som thorhauge siger svinger kroppen imellem opbygning og nedbrydning hele dagen, også selvom man er i generelt underskud, og ved de rette forhold vil kroppen primært bruge fedt i en nedbrydningsperiode og primært opbygge muskler når der er overskud. And presto :bigsmile: øget muskelmasse og sænket fedtmængde over en periode - dog ikke meget anerledes end hvis man først havde bulket en periode og derefter cuttet.

At kalde det næsten umuligt er måske også lidt en overdrivelse, for jeg mener det kan lade sig gøre for os dødelige især nybegyndere (jeg har selv gjort det i løbet af det sidste halve år), men det er selvfølgelig ikke noget man sådan kommer sovende til.

Link to comment
Share on other sites

Jamen hvad er dit mål med konditionstræningen ? Som jeg læser det, er det umiddelbart bare at cutte.

Så er det ret simpelt jo. Den fornødne tid du har mulighed for at afsætte til konditionstræning skal du arbejde ved så høj intensitet som muligt for at forbrænde mest muligt energi.

At der er en motivationsfaktor der spiller ind er en helt anden ting. Men vil gerne kommentere mere specifikt, hvis du har andre ønsker med din konditionstræning end blot at forbruge energi.

Tager lige spørsmålene en afgangen, ikke hardcore moller.

Havde tænkt mig at have 2 dage med focus på at cutte og 2 dage med interval træning, hvor jeg ville arbejde henimod intervaller der vil fordedre min hurtighed i badminton.

Ville godt opbygge min "cut træning" sådan at jeg ville nå længere på en 40 minutters periode fra gang til gang, med et højere level ( intensitets græder som findes på teknogym cyklerne)

Link to comment
Share on other sites

Kodeordet her er samtidig

Fordi kroppen kan ikke både opbygge muskelmasse og forbruge fedt i samme øjeblik. Det ville heller ikke give meget mening at kroppen tager fra vores meget vigtige energidepoter for at bruge det på noget så luksus agtigt som ekstra muskelmasse.

Men som thorhauge siger svinger kroppen imellem opbygning og nedbrydning hele dagen, også selvom man er i generelt underskud, og ved de rette forhold vil kroppen primært bruge fedt i en nedbrydningsperiode og primært opbygge muskler når der er overskud. And presto :bigsmile: øget muskelmasse og sænket fedtmængde over en periode - dog ikke meget anerledes end hvis man først havde bulket en periode og derefter cuttet.

At kalde det næsten umuligt er måske også lidt en overdrivelse, for jeg mener det kan lade sig gøre for os dødelige især nybegyndere (jeg har selv gjort det i løbet af det sidste halve år), men det er selvfølgelig ikke noget man sådan kommer sovende til.

Okay okay - jeg er godt klar over at det kan lade sig gøre at time måltiderne, men det var ment som en generel betragtning a la samtidig som nævnes. Pointen er at når man ikke kan se fremskridt og stadig ser "flasket" ud, så tror jeg måske ikke det er i timing af måltiderne, der var bidraget til den nævnte udvikling og manglende vægttab :smile: .

MLP

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være det er mig der er galt på den, men jeg havde da indtrykket af at man ikke kunne gaine muskelmasse samtidig med et kalorieunderskud :blink::blink:

Anyway - er du sikker på de fedt procentmålinger er korrekte? - Jeg synes bare der er noget som ikke stemmer - især når du siger at det ikke kan ses. Jeg skulle da mene at du ville kunne se at du havde sænket din BF% med 5. Er du eventuelt begyndt på kreatin her i cutteperioden?

MLP

Kan godt ses lidt, men overdrivelse fremmer forståelse :blush:

Startede på en kreation kur for omtrend 3 uger siden og har bemærket lidt ekstra væske ophobning, men tror også dette skyldes jeg byttede 1 liter mælk ud med en liter vand, fordi jeg nu anvender protein pulver.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være det er mig der er galt på den, men jeg havde da indtrykket af at man ikke kunne gaine muskelmasse samtidig med et kalorieunderskud :blink::blink:

Anyway - er du sikker på de fedt procentmålinger er korrekte? - Jeg synes bare der er noget som ikke stemmer - især når du siger at det ikke kan ses. Jeg skulle da mene at du ville kunne se at du havde sænket din BF% med 5. Er du eventuelt begyndt på kreatin her i cutteperioden?

MLP

Kan godt ses lidt, men overdrivelse fremmer forståelse :blush:

Startede på en kreatin kur for omtrend 3 uger siden og har bemærket lidt ekstra væske ophobning, men tror også dette skyldes jeg byttede 1 liter mælk ud med en liter vand, fordi jeg nu anvender protein pulver.

Kan ikke sige om fedt måleren er 100% præcis, men virker som en god indikator for hvilken vej det går. Har lavet nogle små forsøg med at ændre enkelte stats, såsom højde. Så jeg har en person x udover mig. Underligt nok har person x også haft en faldende fedt procent. Som markør for hvilken vej det går er den godt kendt fra min side.

Edited by powersvin2
Link to comment
Share on other sites

Kan godt ses lidt, men overdrivelse fremmer forståelse :blush:

Startede på en kreatin kur for omtrend 3 uger siden og har bemærket lidt ekstra væske ophobning, men tror også dette skyldes jeg byttede 1 liter mælk ud med en liter vand, fordi jeg nu anvender protein pulver.

Kan ikke sige om fedt måleren er 100% præcis, men virker som en god indikator for hvilken vej det går. Har lavet nogle små forsøg med at ændre enkelte stats, såsom højde. Så jeg har en person x udover mig. Underligt nok har person x også haft en faldende fedt procent. Som markør for hvilken vej det går er den godt kendt fra min side.

Overdrivelse fremmer forståelsen - især når man praler om hende den lækre fra i lørdags :tongue: Når jeg starter på kreatin stiger min vægt ca. 2kg umiddelbart efter pga. væskeophobning, jeg mindes endda at have læst nogle her på MOL der har erfaringer med op til 5kg selvom det nok ikke er normalen. Så det vil jeg mene godt kan have indflydelse på at vægten måske er højere end den burde være ift. din planlagte cut.

Har du prøvet at målet med en fedttang i stedet?? Jeg synes jeg har læst adskillige indlæg omkring upræcise og svingende målinger med en elektronisk, men det er der sikkert andre der har meget mere styr på den mig....... :blush:

MLP

Link to comment
Share on other sites

Overdrivelse fremmer forståelsen - især når man praler om hende den lækre fra i lørdags :tongue: Når jeg starter på kreatin stiger min vægt ca. 2kg umiddelbart efter pga. væskeophobning, jeg mindes endda at have læst nogle her på MOL der har erfaringer med op til 5kg selvom det nok ikke er normalen. Så det vil jeg mene godt kan have indflydelse på at vægten måske er højere end den burde være ift. din planlagte cut.

Har du prøvet at målet med en fedttang i stedet?? Jeg synes jeg har læst adskillige indlæg omkring upræcise og svingende målinger med en elektronisk, men det er der sikkert andre der har meget mere styr på den mig....... :blush:

MLP

Har jeg dog ikke, men har kørt med en fantasi person, som har præcis sammen sats som mig, dog 5 cm. højere og hans fedt procent er også nedadgående.

Har forsygt at beskrive det før i indlægget, men har måske været uforståligt også er vores syns punkter på samme sag anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Har jeg dog ikke, men har kørt med en fantasi person, som har præcis sammen sats som mig, dog 5 cm. højere og hans fedt procent er også nedadgående.

Okay, jeg har ikke lige nogen idé om det vil gøre at man kan regne med målingerne. Forhåbentlig er der nogle andre der kan byde ind?? :blush:

Har forsygt at beskrive det før i indlægget, men har måske været uforståligt også er vores syns punkter på samme sag anderledes.

Huuhh - det forstod jeg ikke lige... Hvilke synspunkter?

Anyway - min holdning er, at jeg tror godt du kan regne med at smide noget vægt når du stopper med kreatinen.

MLP

Link to comment
Share on other sites

Tager lige spørsmålene en afgangen, ikke hardcore moller.

Havde tænkt mig at have 2 dage med focus på at cutte og 2 dage med interval træning, hvor jeg ville arbejde henimod intervaller der vil fordedre min hurtighed i badminton.

Ville godt opbygge min "cut træning" sådan at jeg ville nå længere på en 40 minutters periode fra gang til gang, med et højere level ( intensitets græder som findes på teknogym cyklerne)

Du vil på ingen måde forbedre din hurtighed i badminton, ved at indbygge 2 dage med intervaltræning som beskrevet. Der skal trænes specifik hurtighedstræning.

Mht diverse programmer på teknogym maskinerne, så er det underordnet. Fyr den af mens du træner, så længe energiunderskud er målet. Hvis du ønsker at blive bedre til badminton er det en anden sag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share