Teknik i dødløft


SSdk2
 Share

Recommended Posts

Nu er det her godt nok taget fra et andet motions forum, men jeg gider altså ikke at have 7 forskellige konto'er, så derfor bringer jeg den lige herinde.

Det drejer sig om denne gut:

http://bodyforum.dk/viewtopic.php?p=46800#46800

Link til dødløft: http://s13.yousendit.com/d.aspx?id=3S9FITK...VJ1KIBTZ8O594BW

Er det ikke... Smæk forkert teknik?

Vægten når ikke at ligge "død" på gulvet inden næste rep, og så går han da op på en mærkelig måde? Og hvad sker der lige for skulderne til sidst når han står oprejst?

Bare mig eller?

Edit: Okay, så så jeg også lige hans squat-teknik: http://s11.yousendit.com/d.aspx?id=101AFQ0...YS15STXTEAJM4XY :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Ikke lige den bedste teknik nogensinde, men mest pga. han ikke lægger den død som du siger, udover det synes jeg det ser fint ud. I toppen shrugger han vægten lidt, men det er nok fordi det er for let, og det er der vel egentlig ikke noget i vejen med.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Tjo. Det ser da ok ud.

Dødløft: Ser ok ud. Det ser ud somom han godt kunne holde vægten mere over hælen end det han gør der.

Og så sys jeg umiddelbart han får strukket benene ud lige tidligt nok. . . (ifht. hvor langt han er med overkroppen)

Squat: Her sys jeg tilgengæld han teknik halter... Han får ikke skudt røven ordentligt bagud, og han kommer ikke ordentligt ned... Han laver jo kun en partial squat??

Igen sys jeg han kunne have vægten mere over hælen, og så skal han da starte med at skyde røven bagud, frem for at bøje igennem i knæene... ? ? ?

Ikke særligt imponerende men dødløften ser rimelig ud...

Link to comment
Share on other sites

Tjo. Det ser da ok ud.

Dødløft: Ser ok ud. Det ser ud somom han godt kunne holde vægten mere over hælen end det han gør der.

Og så sys jeg umiddelbart han får strukket benene ud lige tidligt nok. . . (ifht. hvor langt han er med overkroppen)

Squat: Her sys jeg tilgengæld han teknik halter... Han får ikke skudt røven ordentligt bagud, og han kommer ikke ordentligt ned... Han laver jo kun en partial squat??

Igen sys jeg han kunne have vægten mere over hælen, og så skal han da starte med at skyde røven bagud, frem for at bøje igennem i knæene... ? ? ?

Ikke særligt imponerende men dødløften ser rimelig ud...

Squat er vi enig, men dødløft ser rimelig ud?

Hvordan kan dødløften se rimelig ud? Jeg mener, hvor meget mere kan man gøre forkert? Det handler jo blot om at løfte en stang op fra gulvet.

Vægten er alt for langt fremme og for lidt på hælene som du selv er inde på, benene strækkes for tidligt, stangen ligger ikke død på gulvet inden start af rep. og det der løft-shrugs tilsidst bryder jeg mig ikke om - slet ikke når alt det andet halter.

?

Nå, men det var heller ikke fordi vi skulle diskutere på livet løs, jeg undrede mig bare over hans teknik når han havde skrevet over 250 indlæg på det gældende forum. Blot dét :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er glad for de rettelser i har givet mig..

Sys dog det for dårligt at du har taget mine ting fra bodyforum og kritiseret mig her, når jeg ikke engang var bruger på dette forum i starten.. Lå disse film ind for at få rettet mit dødløft squat, ikke for at blive diskuteret hvor jeg ikke selv var til stede...

Link to comment
Share on other sites

Er glad for de rettelser i har givet mig..

Sys dog det for dårligt at du har taget mine ting fra bodyforum og kritiseret mig her, når jeg ikke engang var bruger på dette forum i starten.. Lå disse film ind for at få rettet mit dødløft squat, ikke for at blive diskuteret hvor jeg ikke selv var til stede...

Internettet er en bitch hva'? :wink:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Er glad for de rettelser i har givet mig..

Sys dog det for dårligt at du har taget mine ting fra bodyforum og kritiseret mig her, når jeg ikke engang var bruger på dette forum i starten.. Lå disse film ind for at få rettet mit dødløft squat, ikke for at blive diskuteret hvor jeg ikke selv var til stede...

Vær dog glad for at du får lidt kritik, modsat de andre på bodyforum som synes din teknik er ok - for det kan jeg bare ikke nikke godkendende til.

God weekend og god træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Han er da på vej. Han har da fanget en del af det... (Sys dog ikke squatten ser alt for god ud...)

Jeg ved ikke hvordan i andre har det, men da jeg begyndte at læsse nogen kilo på stangen fandt jeg meget hurtigt ud af hvordan løftene skulle forgå... Specielt dødløften faldt på plads, for der er visse ting man ikke kan snyde med, med flere kilo på stangen...

(Og for guds skyld lad være med bare at læsse kilo på hovedløst uden at have teknikken i orden... Siger bare hvad der virkede for MIG)

Derud over hjalp smidighedstræning mig meget så jeg kunne få skudt røven ordenligt bagud, specielt i squatten.

Og så kommer smidigheden gradvist, jo bedre man bliver til at få røven med sig...

(Det skal dertil siges at jeg havde jævnt stramme haser da jeg begyndte men uanset hvad er smidighed en god ting...? ? ? )

Jeg er langt fra ekspert, og jeg siger ikke at det er en god ide bare at putte nogen flere kilo på stangen. Teknikken SKAL jo være i orden først.

Det er hvad der virkede for mig . . . Dermed ikke sagt det virker for andre

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Er glad for jeres svar :)..

Det er ikke det at du gir kritik der irettere mig.. Men at du bringer emnet op her inde, hvor jeg ikke selv var bruger for det ville jeg jo ikke fået noget ud af..

Men tak for de mange svar :)...

Link to comment
Share on other sites

Squat er vi enig, men dødløft ser rimelig ud?

Hvordan kan dødløften se rimelig ud? Jeg mener, hvor meget mere kan man gøre forkert? Det handler jo blot om at løfte en stang op fra gulvet.

Vægten er alt for langt fremme og for lidt på hælene som du selv er inde på, benene strækkes for tidligt, stangen ligger ikke død på gulvet inden start af rep. og det der løft-shrugs tilsidst bryder jeg mig ikke om - slet ikke når alt det andet halter.

?

Nå, men det var heller ikke fordi vi skulle diskutere på livet løs, jeg undrede mig bare over hans teknik når han havde skrevet over 250 indlæg på det gældende forum. Blot dét :wink:

Siden hvornår har mange indlæg på et internetforum været lig med god squat og dødløft teknik? Jeg skal ikke gøre mig hellig eller noget, men bitcher du ikke lidt rigeligt? Selvfølgelig er det fint med konstruktiv kritik, og det er da helt sikkert også noget jeg selv kan bruge da mit dødløft nok ikke er det kønneste i verden, men jeg synes lidt dine kritikpunkter bliver til anklager, og det er han vel ikke særlig godt tjent med?

Link to comment
Share on other sites

Siden hvornår har mange indlæg på et internetforum været lig med god squat og dødløft teknik? Jeg skal ikke gøre mig hellig eller noget, men bitcher du ikke lidt rigeligt? Selvfølgelig er det fint med konstruktiv kritik, og det er da helt sikkert også noget jeg selv kan bruge da mit dødløft nok ikke er det kønneste i verden, men jeg synes lidt dine kritikpunkter bliver til anklager, og det er han vel ikke særlig godt tjent med?

Nja.. Lad mig gøre det klart for dig:

Når man har skrevet 250 indlæg inden for et motionsforum vil jeg antage at man selv kan finde oplysninger om de respektive øvelser osv.

Personen her har jo ikke _problemer_ med sin teknik men efterspørger om det er godt nok - altså har han efter 250 indlæg endnu ikke fundet en side der beskriver hvordan man dødløfter korrekt. Den første side jeg faldt over var da getbig.dk og deriblandt læste jeg TJ's artikel om dødløft.

Det er bare denne typiske hjælpeløshed blandt internetbrugere der godt kan irritere mig lidt.

For med sine 250 indlæg burde man kende til getbig's artikler, deriblandt burde man have læst nogle artikler, og hvis man havde gjort det, var personen slet ikke i tvivl om at hans teknik var af h... til - rent ud sagt, så var der jo ikke nogen grund til at spørge til sin teknik på.

Men hvis han nu havde læst artiklerne, og stadig havde problemer, og efterspurgte hjælp til at forbedre den, så var det jo anderledes.

Ja, du synes nok jeg bitcher, jeg undre mig bare over folks hjælpeløshed. De kan skrive stakkevis af indlæg, forsøge at hjælpe alt og alle med (ofte forkerte svar der blot forvirrer yderligere), men at sidde og læse lidt baggrundsviden så de har noget at basere deres hjælp på = nope, det kan ikke lade sig gøre.

Det er blot dét der kan more mig en smule. Men lad mig nu om det, hvis du ikke synes det samme.

Link to comment
Share on other sites

Nja.. Lad mig gøre det klart for dig:

Når man har skrevet 250 indlæg inden for et motionsforum vil jeg antage at man selv kan finde oplysninger om de respektive øvelser osv.

Personen her har jo ikke _problemer_ med sin teknik men efterspørger om det er godt nok - altså har han efter 250 indlæg endnu ikke fundet en side der beskriver hvordan man dødløfter korrekt. Den første side jeg faldt over var da getbig.dk og deriblandt læste jeg TJ's artikel om dødløft.

Det er bare denne typiske hjælpeløshed blandt internetbrugere der godt kan irritere mig lidt.

For med sine 250 indlæg burde man kende til getbig's artikler, deriblandt burde man have læst nogle artikler, og hvis man havde gjort det, var personen slet ikke i tvivl om at hans teknik var af h... til - rent ud sagt, så var der jo ikke nogen grund til at spørge til sin teknik på.

Men hvis han nu havde læst artiklerne, og stadig havde problemer, og efterspurgte hjælp til at forbedre den, så var det jo anderledes.

Ja, du synes nok jeg bitcher, jeg undre mig bare over folks hjælpeløshed. De kan skrive stakkevis af indlæg, forsøge at hjælpe alt og alle med (ofte forkerte svar der blot forvirrer yderligere), men at sidde og læse lidt baggrundsviden så de har noget at basere deres hjælp på = nope, det kan ikke lade sig gøre.

Det er blot dét der kan more mig en smule. Men lad mig nu om det, hvis du ikke synes det samme.

Hvad så, hvis de 240 indlæg var i off-topic? Du kan ikke vurdere en persons teknik- og træningsviden udfra antal indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo diskutere teknik i 100år.. Så længe det er forsvarligt for en selv og man ikke ligefrem ødelægger sig selv så det vel i orden..

Men det er ikke squats han laver men partiel squats!

Og de har misforstået dødløften.. Ikke for at sige at de powershrugger!!

Edited by Mikkel leicht
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share