Eksempel på ugeprogram


Skunk
 Share

Recommended Posts

Hej!

Hvordan ser det her ud:

Mandag: Ryg/biceps

Tirsdag: Bryst/triceps/skulder/delta

Onsdag: Ben

Torsdag: Ryg/biceps

Fredag: Bryst/triceps/skulder/delta

Lørdag: ?

Søndag: Hviledag

Angående træning af mave, så tror jeg, jeg vil kombinere mavetræningen i løbet af ugen med de andre muskler.

Håber I vil hjælpe/rette...:bblush:

Mvh SkuNk!

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle du rykke fredagsprogrammet til lørdag og holde fri fredag og søndag. Ser ud som om det godt kunne gå lidt udover restitutionen de dage hvor du træner ryg/triceps/biceps på 2 dage. Så vidt jeg ved er der rimelig mange af disse øvelser som aktiverer hinanden, mere eller mindre kraftigt. Måske nogle af de garvede gutter vil kommentere ;)

Link to comment
Share on other sites

De andre garvede vil nok sige det samme, men nu siger jeg det først. Split er ikke en primær faktor når man skal vurdere et træningsprogram.

Vis os nogle sæt/rep kombinationer, vis os dine øvelser, dine periodiseringsplaner, dit brug af failure, forced reps og dine mål, så kan vi begynde at snakke om det ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Igen!

Nej, det er klart at man ikke kan vurdere et træningsprogram uden øvelser osv.

Jeg vil bare ha' det første på plads; hvilke muskelgrupper...og hvornår i ugens løb, før jeg går videre til hvilke øvelser.

Så ugeprogrammet ser altså fornuftigt ud, hvis jeg rykker fredag op til lørdag og holder fredag og søndag fri???

Kan det ikke blive bedre så? :unsure:

Mvh SkuNk.

Link to comment
Share on other sites

Hej Igen!

Mine stats:

18 år

190 høj

73 kg

Trænet meget on/off, dog meget seriøst det sidste halve år.

Boksetræner 2 gange om ugen, dog ikke i disse ferier.

Jeg styrketræner kun hjemme, og når jeg er til boksetræning.

Mit mål: Store muskler, størrelse, godt udseende, blive stor, muskler igen....

:)

Ja det er tung træning der skal til, for at opfylde mit mål...!

Jeg spiser meget sundt, og MEGET!

Skal programmet så laves om?

Mvh SkuNk!

Link to comment
Share on other sites

Som sagt vil jeg lave et nyt program.. og det skal bygges op fra bunden.

Vil så bare høre om bunden er lagt...?

Og hvis den er det, så kan vi gå til øvelserne.

Jeg træner forholdvis tungt af og til, det kommer man jo længst med størrelsesmæssigt.

SkuNk.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er bare at man ikke kan vurdere et split uden at tage hensyn til antallet af sæt, rep-valg, intensitet, grad af anstrengelse osv. osv. Det er lidt ligesom at planlægge at bygge et hus uden at vide hvor meget grund man har til rådighed. Du tager det lidt i omvendt rækkefølge. De antal dage som går imellem du træner hver muskelgruppe, skal til en vis grad afstemmes efter ovennævnte variabler. Derfor kan det split du nævner være både godt og skidt. Det kan ikke besvares uden at man ser på de andre variabler. Og for at komplicere det yderligere, så er der store individuelle forskelle på folk. Nogen har stor stress tolerance. Andre har meget lidt. Så præsenter os for et komplet program. Så er det uendeligt nemmere at tage stilling til om det er godt eller skidt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share