Sport udover BB?


COMEON
 Share

Recommended Posts

Hejsa allesammen.

Jeg tænkte på om der var nogen her på MOL som udover seriøs BB dyrker nogen form for sport, hvor en hvis kropsmæssig teknik er indblandet? Tænker på Tennis, Volleyball, Håndbold, Fodbold, Badminton, Golf, Ishockey på et seriøst plan, altså ikke kun hygge ;)

Kunne godt tænke mig at se jeres programmer etc.

Tak

Link to comment
Share on other sites

Jeg dyrkede førhen roning som primær sport..og styrketræning som sekundær....men mine følelser for styrketræning blev større og strørre....og dermed mindre og mindre for roning...og nu dyrker jeg styrkeløft..med kun cykling som transport.....og måske lidt løb engang imellem....dog ikke så meget at man kan mærke det på styrketræningen ;o)..

Link to comment
Share on other sites

Tjae særlig seriøst træner jeg ikke, da jeg ikke træner med store vægte men ellers... Jeg spillede fodbold intil for kort tid siden (Jeg er stadig fodboldspiller, men jeg har ingen klub i øjeblikket, regner med at finde ud af noget engang i sommerferien)

Spiller tennis på andet år, måske lidt hyggeagtigt, men mig og min bedste ven giver virkelig hinanden alt den konkurrence vi kan... Men det er kun ham jeg spiller mod, medmindre vi spiller duble mod et pas sokkehoveder der tror de kan slå byens bedste duble (på ca. vores alder, +3-4 år ældre)

Spillede badminton mod min søster i vinters på første år, men efter en måned var der ingen udfordring i hende... Da jeg lærte teknikken skulle der en jyllandsmester til at pille mig ned... (Ikke fra den bedste række, men jeg blev for selvsikker da jeg havde banket alle fra min klasse borset naturligvis fra de to turneringsspillere... Spillede mod den ene og tabte naturligvis meget stort... Til næste år skal jeg spille mod min bedste ven, som jeg i øvrigt også lavede et par dubles med i vinterens løb...

Løb engang, men holdt op... Var ellers rimelig styg dengang, 2 andenpladser ved vestkystløbet på 4,8 distancen... Løb desuden engang 800 meter for at få et elitediplom... Tiden var 10-12 sekunder for langsom...

Note: Har aldrig løbet i klub...

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiller fodbold... men her til september skal jeg læse idræt på Kbh universitet og der er faktisk ret mange praktiske timer hvor vi skal dyrke idræt... er sgu lidt bange for det kommer til at går udover min styrketræning :( ... ville ellers gerne begynde i en styrkeløft-klub i Kbh men ved sgu ik om jeg får tid til det udover mit studie

Link to comment
Share on other sites

Ja BaskeT. Jeg spillede meget håndbold som ung og bevægelserne sidder jo stadig bagerst i hovedet, men kroppen reagerer ikke helt så hurtigt når man er dobbelt så tung. Bortset fra det spiller jeg jo højre back så det gælder mest om at få servet nogle esser.

I football spillede jeg Left Tackle de seneste år, men har spillet meget Linebacker da jeg spillede i Aalborg.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

I øjeblikket er jeg kun sportslig aktiv i forbindelse med min styrketræning! Men har spillet fodbold i små 7år, men stoppede for et par år siden, da jeg ikke længere havde lysten. Har desuden prøvet diverse andre grene: badminton, basket, svømning, mm.

Idag er der bare styrketræningen, og det håber jeg på at der er i mange år endnu ;) :)

Link to comment
Share on other sites

Spøg til side: træner du eksplosiv styrketræning, og hvordan har du kunne mærke en forskel, når du spiller? udover en øget springstyrke.

Træner faktisk bare alm styrketræning, men jeg har fået noget mere power bag mine slag. Tror underarmen og musklerne omkring albueleddet er specielt gode. Desuden synes jeg at jeg kan slå 3 - 10 smash i træk uden at miste slagstyrke.

Dog har jeg trænet rotator noget som skulle gøre de muskler man blandt andet bruger i golf bedre + håndled/underarms træning. Men ikke så seriøst ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share