Lorteskulder


banan911
 Share

Recommended Posts

kan du så komme afsted igen :)

og denne gang skal du ikke bare uden videre forklaring godtage diclon eller andre slags NSAID-præparater!

-Det dæmper den reaktion, du har haft. Samtidigt dæmper det også smerten, men det kurerer ikke problemet.

Så hvis kroppen ikke selv kan finde ud af det på relativ kort tid(i hvert fald under ½år, som du har prøvet), må man finde på noget andet :)

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Claus :D

Hvad vil du mene, at det næsten skridt brude være ?? Jeg er jo ikke medicin studerende som dig så jeg har jo ikke rigtigt nogle ting jeg kan sige til lægen.

Men det er jo rigtigt at gigtpiller ikke kan være løsningen. Hele situationen irritere mig bare som :devil:. Endelig havde jeg fået motivationen til at komme igang med at træne og så sker der sådan noget pis, som bare ikke vil forsvinde.

Det værste er jo at det ikke bare er træningen at smerten forstyrrer. Ens humør ødelægges også at det og man bliver ret passiv, da man ikke har lyst til at lave noget fordi man har ondt :unsure:

Link to comment
Share on other sites

det er jo helt klart smerten, der er værst - hvis den ikke forsvinder, er detjo svært at lære at leve med, mens det ikke burde være så svært igen at vende sig af med træning :)

Hvad det næste skridt er?

-hmm, bare du ville spørge mig igen om et mdr., så har jeg været i den relevante praktik :)

Men som minimum, skal du jo have en tilbundsgående undersøgelse.

En henvisning til en orthopædkirurg eller rheumatolog ville nok være mest sandsynlig.

Og ellers må du jo også prøve at følge fys'sen råd mht. varmebehandling i et par uger - det kan jo være, det virker og så er det jo fint :)

Link to comment
Share on other sites

En enkelt blokade i skulderen hos en læge/speciallæge kan måske bryde den onde cirkel du er kommet ind i og give dig mulighed for at starte genoptræning...

Husk hyppig daglig udspænding af skulderen især m.infraspinatus (saml armene foran kroppen med håndflader flettede, et let pres udad mens du fører armen strakt op/ned. Ved kronisk smertestilstand strammer muskler/senerne så meget til at de SKAL udspændes.

Ovenstående var med til at hjælpe mig af med smerter der ligner det du beskriver omkring skulder arm. Et utal af muskler hæfter på skulderbladet som ved immobilisering kan blive ........ smertefulde.

Brugte selv over 2500 kr på kiropraktor - uden nogen effekt. Mit indtryk er at kiropraktik kun er effektivt ved akut hold mm. og ikke hvad angår kroniske problemer.

Det er måske kun en ud af tyve behandlere der er kvalificeret til at behandle dit problem. Udspørg behandleren og pejl dig frem til om du er det rigtige sted.

Iøvrigt forstår jeg ikke at du har meldt dig ud af dit træningscenter. Tung bentræning har forøget min skulder-smertetærskel væsentligt. Har iøvrigt bygget et solidt fundament i lænd/mave så der efterhånden er en god platform til at kunne påbegynde en karriere som "bulgarsk" vægtløfter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det lyder lidt ubehageligt det du foreslår Claus :unsure: Jeg har altså slet ikke den helt store lyst til at skulle skæres i og det er vel det en orthopædkirurg gør ?? Hva laver en rheumatolog og er de ikke begge to dyre i drift - jeg er jo studerende.

Til sas - så meldte jeg mig ud af centeret da jeg kun kunne træne ben og mave - hvilket jeg alstå ikke ville bruge 300 kr om mnd på :( Jeg er jo studerende så med alle de her penge som jeg har brugt på medicin, special fysioterapeut, kiropraktor, kunne der altså ikke være råd til det hele.

Hvad er en blokade ?? Kan min alm læge give mig sådan en ??

Måske skulle man prøve med det her ?? (tænker på genoptræningsprogrammerne)

I beskrivelsen af symptomerne virker det meget som om at det kunne være sådan noget, men der er jo også mange andre skulderskader og alle har de hvert sit genoptræningsprogram.

Ved at følge det jeg selv har fundet risikerer jeg måske at forøge skaden, hvis det ikke lige er den rigtige skade som jeg har fundet frem til. Genoptræningsprogrammerne er nemlig forskellige ved alle skader.

Det minder også meget om det som står her på en københavnsk kiropraktors hjemmeside( under punktet smerter strålende fra skulderen). Men hvis en kiopraktor kan løse det burde mine 4 behandlinger hos min egen kiropraktor vel have løst det - især når han mener at behandlingen er færdig afsluttet ?

Hilsen bananen som fortsat håber på at blive smertefri

Link to comment
Share on other sites

En blokade er et stik med en sprøjte :unsure: der lokalt på musklen virker inflamationsdæmpende med depot virkning over flere uger. Fik den af en fysiurg/rheumatolog efter henvisning af prakt. læge. Behandlingen er gratis.

Dette havde god effekt på mig, hvilket jeg egentligt ikke havde forventet efter at havde prøvet gigtmedicin + antiinflamatoriske midler uden nogen effekt overhovedet (andet end på pengepungen).

Man skal dog ikke forvente at problemerne forsvinder som dug for solen, skulderproblemer skal som oftes trænes væk.

-------------------------------------

Wear it as a badge of honour

Link to comment
Share on other sites

Pudsigt du lige linker til den kiropraktor jeg har besøgt.

En passiv bevægelighedstest med strakt arm, en prikkende pegefinger uden på overtøjet var åbentbart hvad man kunne tilbyde af undersøgelse

af en dårlig skulder. Ingen hjemmeøvelser el. lign.

Istedet fik jeg da 6 minutters behandling af nakke hver gang a 200 kr hvilket jo var ligeså billigt som det var effektivt :retard:

:thumb_down:

tal med din læge om at blive sendt videre..

Link to comment
Share on other sites

-> Bananen: Fandens, at du synes kiropraktoren var spildt (når nu jeg delvist har lokket dig til det :) ). For mit eget vedkommende brød skulderskaden op, efter jeg havde stået og malet vinduer derhjemme (ovenikøbet med modsatte arm). 1 kiropraktorbeh., så var jeg OK (jeg er vant til det, det betyder noget). Så har jeg malet vinduer igen i weekenden i 5 timer, så - smut - så er den der igen. Det kunne vist bedre betale sig at skifte de vinduer eller skaffe en maler... Nu bider jeg smerten i mig til jeg er færdig med at male, og går så til kiropraktor en gang for alle.

Pointen er, at mens man kan løfte tonsvis af jern hver anden dag uden problemer, så kan lidt malerarbejde på en stige vælte læsset. Måske du kan analysere dig frem til nogle provokerende faktorer, som du kan undgå (arbejde med mus etc)?

Link to comment
Share on other sites

> armoured female

Man kan stort set sige at jeg får ondt af alt hvad der har med bevægelser af skulderledet at gøre. Det eneste jeg kan komme i tanke om, som jeg dirkete mener forværrer tilstanden markant er min alt for bløde seng (det har dog tjent mig i 10 år uden prob). Når jeg sover i fastere senge, f.eks hos kæresten, så mindskes smerten gradvist, men forsvinder dog ikke.

Kiropraktorens behandlinger har desuden betydet at jeg også har fået ondt i begge skuldre nu ?? Han hævder at det er fordi at smerten i venstre skulder var så stræk før at jeg ikke kunne mærke det i begge ?? Jeg ved nu snart ikke - hellere have ondt et sted - end to :blink:.

Men jeg vil nu sige mange tak for hjælpen alligevel Armoured Female. :wave: Det var da forsøget værd, og jeg var nok ikke selv kommet i tanke om at gå til kiropraktor. At det ikke hjalp er jo ikke din skyld ;).

> Claus B

Hvad synes du om at få lavet den blokade som sas tænker på ?? Hvad er godt og skidt ved sådan en behandling ?? - Hvad laver en orthopædkirurg og rheumatolog ?? Og hvad med de genoptræningsprogrammer - jeg tilføjede efter din sidste post ??

Link to comment
Share on other sites

sorry, at det tog lidt tid at svare, men jeg har lige været til eksamen i dag :)

Som sagt har jeg ikke noget videre erfaring med "ømme" skuldre endnu.

Jeg kan dog sige dig, at du ikke får nogen 100%'s diagnose online - du skal undersøges af en kompetent behandler.

En rheumatolog tager sig af sygdomme som gigt og lign.

En orthopædkirurg tager sig af lidelser i knogler og led.

Om en blokade er løsningen, kommer igen an på, hvilken skade, der er tale om. Desuden blander man typisk forskellige slags indsprøjtninger sammen under betegnelsen "blokade". Man kan enten bruge antiinflamm. eller smertestillende medicin.

Antiinflamm. bruges, hvis man har en betændelseslign. tilstand i en struktur.

Smertestillende bruges, enten til at stille diagnosen eller forsigtigt til at fjerne smerte fra fx. ruptur af en muskel så fysioterapi kan udføres tilfredsstillende.

Hvis man har en ruptur er antiinflamm. ikke lige sagen!!

Derfor er det svært at sige, om en "blokade" er på sin plads i dit tilfælde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share