Zercher squats / Front Squats


henrikf
 Share

Recommended Posts

Hej

Er der nogen der kan sige mig om Zercher squats og Front Squat er den samme øvelse ?

Tog en hurtig tur på Google, og umiddelbart synes dette at være tilfældet.

Er det ikk'

Zercher Squat: http://asp.elitefts.com/qa/default.asp?qid=33903&tid=102

Front Squat: http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadri...FrontSquat.html

Link to comment
Share on other sites

Ifølge artiklen der var linket til, træner den også lår (quads) og hamstring (haser).

Overvejer at tage den med når jeg er færdig med min dekonditionering, da jeg ikke kan lave "rigtig" squat der hvor jeg træner og jeg kan ikke lide front squat.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge artiklen der var linket til, træner den også lår (quads) og hamstring (haser).

Overvejer at tage den med når jeg er færdig med min dekonditionering, da jeg ikke kan lave "rigtig" squat der hvor jeg træner og jeg kan ikke lide front squat.

Også det.. MEN hey, hvorfor ikke skifte center hvis det er muligt istedet for at træne et sted hvor der ikke er et rack.. ?

Link to comment
Share on other sites

Også det.. MEN hey, hvorfor ikke skifte center hvis det er muligt istedet for at træne et sted hvor der ikke er et rack.. ?

jamen det er, fordi jeg træner på mit arbejde. Det er næsten gratis, også giver det god mulighed for at træne, når jeg vil. Og jeg sparer meget tid på det, hvilket er nødvendigt pga jobbet og familien. Men jeg savner at squatte og så har jeg fået kig på zercher.

Link to comment
Share on other sites

frontsquats er efter min mening en mere suveræn øvelse en zerchersquats. Uden tvivl... Zercher squats er sådan lidt af det hele, men ikke specielt koncentreret om nogen øvelses-grupper. Ville også mene at det er primært mave/lænd og baglårsøvelse, fordi at de fleste ikke går ret langt ned i benene når de kører dem (men mere bukker forover a la et dødløft). Front squats er efter min mening ligeså effektivt for maveregionen og giver til gengæld meget mere koncentreret arbejde for benene.. :smile:

Men kan man ikke køre andet, er zercher da et hæderligt alternativ..

Link to comment
Share on other sites

Vel også ben til en vis grad ellers giver det da ingen mening..

Nu er tråden oprettet i "maksimal muskelvækst". Zercher er langt fra optimal når det kommer til muskelvækst i ben. Jovist kan benene blive stærkere af Zerchers men forudsat du ikke træner squat/frontsquat/benpres/dødløft. Maven og lænd (evt. din smertetærskel for hvad du kan have liggende i albuerne) skulle gerne være det svageste led i kæden når Zercher squat laves - og ikke benene der bør, kan og skal kunne klare mere.

Link to comment
Share on other sites

Nu er tråden oprettet i "maksimal muskelvækst". Zercher er langt fra optimal når det kommer til muskelvækst i ben. Jovist kan benene blive stærkere af Zerchers men forudsat du ikke træner squat/frontsquat/benpres/dødløft. Maven og lænd (evt. din smertetærskel for hvad du kan have liggende i albuerne) skulle gerne være det svageste led i kæden når Zercher squat laves - og ikke benene der bør, kan og skal kunne klare mere.

Enig, men i et fitness-center ville jeg stadig anbefale zerchersquats, frem for at han skal til at begynde og lære en god clean teknik til at frontsquatte.

Link to comment
Share on other sites

Enig, men i et fitness-center ville jeg stadig anbefale zerchersquats, frem for at han skal til at begynde og lære en god clean teknik til at frontsquatte.

Ja du har ret. Jeg havde lige overset/glemt hvad der var det egentlige "problem".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share