Det gik hurtigt, - men så gik det i stå


DaDane
 Share

Recommended Posts

Min vægt:

27-02-2006 94,0

28-02-2006 91,0

01-03-2006 91,5

02-03-2006 91,5

03-03-2006 91,0

04-03-2006 90,5

05-03-2006 90,0

06-03-2006 90,0

07-03-2006 89,5

08-03-2006 89,0

09-03-2006 88,5

10-03-2006 88,5

11-03-2006 87,5 (Faste)

12-03-2006 86,5 (Faste)

13-03-2006 85,5

14-03-2006 85,5

15-03-2006 85,5

16-03-2006 85,5

17-03-2006 86,5

18-03-2006 86,5

Hmm, - to dages faste og mit stofskifte er helt i bund? :crazy:

Det forklare fint tallene, - men jeg har dog svært ved at tro det.

P.t. spiser jeg (meget lidt afvekslende) en portion affedtet tykmælk (a la Cheasy A38) med müsli og lidt sukker. Vil tro at der er 2-3 dl tykmælk og 1-2 dl müsli og måske en spiseskefuld sukker, - måske endda en lille smule mere. Til middag spiser jeg ca. 80 gram oksekød uden synligt fedt (ved ikke hvor fra oksen det stammer, - men det ser fint ud og smager også udemærket) og dertil én skive rugbrød. Om aftenen spiser jeg enten det samme eller også spiser jeg lidt med børnene der hvor jeg arbejder. Det er typisk noget grød eller lignende, - ofte med noget kødbolle eller kylling eller noget. Ikke rigtigt nok til en voksen mand! Derudover spiser jeg intet. Det sker at jeg får et glas juice med børnene, - men det er sjældent. Udover det er det kun vand. Og dog har min vægt stået stille siden den 12/3, - ja den 16 hoppede den endda op med ét helt kilo. Den dag snød jeg også. Jeg spiste en smule kage, - men i hvert fald ikke engang tæt på et kilo. Normalt ville jeg på en sådan hyggetorsdag havde spist mindst 3 gange så meget kage!

I dag har jeg igen spist lidt mere og har planlagt at fortsætte med det, - sådan en slags refill. Håber på det lykkedes. Dog er jeg ikke ret sulten mere. Til at starte med var det vanskeligt at nøjes med så lidt mad, - men nu er det slet ikke et problem. Og at skulle spise 'normal' mad tror jeg vil være vanskeligt. Men tror nu ikke det tager mange dage at vende sig til, - især ikke hvis det smager godt :4mewantfood:

Hvad sker der her? Det er ikke rigtigt forklareligt med måleusikkerhed føler jeg, - selvom vægten ikke er verdens bedste.

Ang. forbrug. Jeg går til og fra arbejde (vel et par kilometer hver vej), - ellers er jeg meget inaktiv. Det sker jeg må knokle lidt med børnene, men det plejer at blive i det små. Mandag, onsdag og fredag styrketræner jeg dog også. Se evt. min log.

Link to comment
Share on other sites

hey!

Jeg tror simpelthen du spiser alt alt for lidt! Din krop er gået i kamptræning og holder på alt hvad den kan af det du spiser! Derfor taber du dig ikke!

Sørg for at spise 3 hovedmåltider og 3 mellemmåltider dagligt for at holde stofskiftet og kroppen igang!

Prøv at skrive ned hvad du spiser igennem en hel dag...så tror jeg du kan se hvor du skal gribe ind og spise mere.

Hvorfor ikke tage en madpakke med på arbejde - så du får mad nok! Som du skriver er det ikke nok til en voksen mand det der bliver serveret på arbejde.....Et par skriver rugbrød med kyllingpålæg og et par stykker grønt/frugt burde være fint.

For at kunne tabe sig skal kroppen jo også have noget at arbejde med...

KH A :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skrevet hvad jeg spiser, - men o.k. helt eksakt. I dag spiste jeg som altid Chefir Degrassat (= Cheasy A38) med müsli og sukker. Jeg ved ikke præcis hvor meget, men en jævn god portion. Måske 2-3 dl Chefir og 1-2 dl Müsli vil jeg tro.

Til middag flottede jeg mig og spiste en hel dåse tun, ½ løg og så 1 skive rugbrød

Til aften blev det et stykke af det oksekød jeg kan få her (ca. 90 gram). Som sagt ved jeg ikke præcis hvad det er, men det er rødt og uden synligt fedt. Dertil igen en skive rugbrød.

Derudover har jeg drukket vand!

Link to comment
Share on other sites

Hmm jeg forstår ikke helt hvorfor du er så utilfreds :smile:

Jeg startede på at cutte d. 27 februar (ligesom dig ser det ud til), jeg har siden gået fra ca. 3500kcal dagligt til 1500-2000 kcal dagligt og har kun tabt mig 1-2 kilo (maximalt den svingede lige opad igen her til morgen) - hvis du har klaret 8 kilo på 18 dage burde du da være ovenud tilfreds.

Selvsagt hvis tabet var fortsat sådan burde du være nede på et ekstremt lavere niveau, men som det er nævnt kompenserer kroppen for hvad den tolker som sult, jeg tror ligesom de andre, at det ikke ville skade at spise en smule mere, og så samtidig have lidt tålmodighed - det er klart at et initielt tab som det du har ikke kan fortsætte - daglige vægtmålinger kan også svinge meget uafhængigt af massen af fedt - så meget har jeg lært (bl.a. giver en massiv druktur et tab på næsten 2kg sammen med tømmermændene)

Link to comment
Share on other sites

For at svare på spørgsmålet- Nej, det skyldes ikke to dages faste.

Jo større energiunderskud, jo større tab af fedt- og fedtfrimasse. Vægten kan snyde pga daglig variation, væskeindtag, væskeophobning, mm. Indtager du mere energi vil du få et mere fornuftigt men langsommere vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved egentligt heller ikke om jeg kan påstå at jeg er utilfreds med hvad jeg har nået. Men jeg er utilfreds med at jeg nu står i en situation hvor jeg spier meget tæt på intet og vægten er utrolig stabil.

For at svare på spørgsmålet- Nej, det skyldes ikke to dages faste.

Jo større energiunderskud, jo større tab af fedt- og fedtfrimasse. Vægten kan snyde pga daglig variation, væskeindtag, væskeophobning, mm. Indtager du mere energi vil du få et mere fornuftigt men langsommere vægttab.

Se det mente jeg jo heller ikke! Ikke desto mindre, - punkterne fra 1. marts til og med 10. marts ligger pă en fin ret linje, - naturligvis med lidt usikkerhed. 11. og 12. găr det (pga. fasten) meget stærkt, - og fra 13. og frem er der faktisk ikke sket spor.

I dag tager jeg til Kiev på konference og bestemmer ikke rigtigt selv min kost de næste 5-6 dage, - så nu går det nok endnu værre :crazy:

Håber stadig at kunne nå 84,5 kg og egentligt gerne endnu mindre inden 25. april (hvor jeg er tilbage i Danmark)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share