ømme led


tenace
 Share

Recommended Posts

Jeg har gennem det sidste tid åbenbart fået oplagret lidt for meget stress i mine led....da de for tiden er ømme....mine knæ, mine albuer..og også lidt min hofte/lænd er øm....og ikke muskel øm... Jeg har en mistanke om at det måske er fordi jeg har fået styrke for hurtigt til mine led/sener har kunnet følge med..... hvordan lægger jeg så træningen om så jeg hurtigst muligt kan være tilbage med alm. træning igen?..

jeg har tænkt mig at skrue ned for både volumen og intensitet en uge eller 2 ugers tid...og se hvad der sker....

måske kunne jeg køre 2 træningspas let bænk, 2 træningspas let squat, og et let dødløft om ugen... i perioden... og så ellers i mellemtiden fokusere på teknik...og ellers køre sættene nogenlunde explosivt..dog ikke voldsomt...

nogle indvendinger eller forslag?

Link to comment
Share on other sites

Hvis problemet er, at dine led (sener og ledbånd) ikke følger med din styrkeudvikling, så synes jeg det er en god idé en lav intens periode. Jeg synes dog at du skal træne de øvelser du gør nu, blot med færre kg samt evt lidt flere gentagelser. På den måde styrker du dine ledbånd, uden at belaste dem med for tunge vægte :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share