Rygning og bodybuilding


Spike^
 Share

Recommended Posts

Rygning og bodybuilding.. jeg har kigget på sider, men har ikke helt fået det svar jeg ville.. de kunne ikke rigtig blive enige.

Rygning er sundhedsskadeligt og nedsætter ens kondition, ja, men nedsætter det også opbygningen af muskler? 3 om dagen?

-Spike

Link to comment
Share on other sites

Det er en lidt tragikomisk situation. At rygning både er livsforkortende, livskvalitetsnedsættende i det lange løb, generende for omgivelserne samt røvdyrt og hvad ved jeg, kan åbenbart ikke få folk til, at stoppe. Men hvis det nu forholdt sig, at man opbyggede muskler en smuuule langsommere end hvis man var røgfri - så stoppede man med det samme.. :crazy:

At det åbenbart i nogles øjne er okay ikke, at være sund, bare man ser sådan ud er mig ubegribeligt.

Link to comment
Share on other sites

Tro mig gutter, jeg er igang med at stoppe. Har været inde i en periode hvor jeg bare havde behov for at prøve smøger, men er godt på vej ud nu. Men jeg har et par venner der ryger, som også bodybuilder, og jeg kunne da godt tænke mig at lufte nogle videnskabelige resultater for dem... om rygning nesætter end evne til at få muskler?

Blitz >> jo tak, men ikke meget der står der.

-Spike

Link to comment
Share on other sites

Spike, mit umiddelbare bud, vil være, at det ikke har nogen effekt på muligheden for at øge muskelmasse, ud over den i forvejen positive/negative effekt på forbrændingen, der KAN gøre at man kommer i energiunderskud, og derved har sværere ved at komme i det overskud det kræves for at gaine.

Rent konditionsmæssigt, er det "katastrofalt" at ryge, og sundhedsmæssigt endnu værre. Så må man bare håbe at det er grunde nok for dine venner at stoppe deres dårlige vane :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share