manglende appetit efter træning!


olesen82
 Share

Recommended Posts

hej

jeg har lagt mærke til at når jeg kommer hjem fra træning ( ca. kl 2000 ) og jeg egentlig burde være sulten ) mangler appetiten ofte. det er meget frustrerende, da kroppen jo har brug for meget energi lige efter træning.

har det noget med indtaget af vand at gøre når jeg træner ( drikke ca 3 liter vand ).

en anden mærkelig ting er også at jeg nogle gange efter træning kan føle mig helt sløj i en times tid( næsten lidt influenza agtig )... meget mærkeligt. er det bare en reaktion fra kroppen efter hård træning, eller hvad sker der?? tror nemlig ikke det er overtræning, da jeg aldrig træner til failure, og har skemalagt min træning med stigende intensitet...ved ikke om det har noget at sige i denne sammenhæng

på forhånd tak

morten

Link to comment
Share on other sites

hej

har altid drukket meget vand. normal styrketræning.. lige nu godt nok startet på VL men det betyder intet for mit væskeindtag. det er ikke sådan så jeg løber frem og tilbage hvis det er det du tænker på. om sommeren drikke jeg op til 6 liter på 2 timer når jeg træner og ca 10 liter om dagen.

har været ved lægen med, og han sagde at jeg ikke måtte drikke mere da jeg ellers ville skylle mine mineraler ud....

har ofte døjet med hovedpine før når jeg ikke drak nok vand, så det er nok blevet en vane for mig at være godt dækket ind. kan meget hurtigt mærke på arbejdet at hvis jeg ikke har drukket vand i et par timer, at jeg begynder at gå ind i ting, og jeg begynder at få ondt i hovedet...

morten

Link to comment
Share on other sites

Prøv at tjekke denne artikel:

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=492757

Ikke fordi at t-nation er kilden til at ende alle spørgsmål, men alligevel når de siger:

"Athletes in normal climates drink at least 3L, or about 12 cups of water per day."

Så tyder meget på at du drikker aaaallt for meget vand. Prøv at drikke max en liter under en normal vintertræning. Jeg ville med statsgaranti knække mig hvis jeg drak 3 liter vand på en normal træning.

Link to comment
Share on other sites

hej

har lige læst artiklen. det jeg bed mærke i er, at jeg skal sørge for at få nok salt. det kan jeg vel rette op på ved at tilsætte lidt salt i noget af det vand jeg drikker...

de nævnte også noget om, at det er meget forskelligt hvor meget vi forbrænder, og da jeg sveder forholdsvis meget, kan noget af forklaringen ligger der...

det den ene sagde, om at man skulle tjekke sit urin, bruger jeg faktisk også. dete må vel være en rimelig god indikator...

det eneste irriterende efter træning er, at jeg skal pisse hver 20 minut fra når jeg kommer hjem til jeg går i seng ( og det er ikke engang overdrevet). det er en smule belastende...

men måske et glas vand med salt efter træningen ville have sin ret...

morten

Edited by olesen82
Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve at "lave" din egen sportsdrik, som ifølge Thomas Uhrskov skulle få kroppen til at holde på vandet og mineralerne.

Kog noget vand, og tilsæt en tsk salt, og en tsk sukker - indtil det er opløst.

Indtages afkølet :4thumbup:

Det med appetitten, kunne vel klares med en matilde cacaomælk, eller andet der glider let ned, så får du da lidt energi og proteiner.

Link to comment
Share on other sites

10 liter vand på en dag lyder altså helt vildt i mine ører. Jeg drikker rimeligt meget vand i forhold til mange andre omkring mig, men jeg drikker altså ikke engang 10 liter på en dag, hvor jeg løber en lang tur (eller et marathon) :dry:

Det er ikke så usædvanligt at mangle appetit efter træning, og flydende kost kan jo sagtens gøre det. Mener du det er vigtigt for dig at få noget fast føde, så prøv at spise lidt selvom du ikke er sulten; man kan sagtens træne sig op til at spise på tidspunkter, hvor man ikke normalt er sulten.

Link to comment
Share on other sites

hej

jeg har lagt mærke til at når jeg kommer hjem fra træning ( ca. kl 2000 ) og jeg egentlig burde være sulten ) mangler appetiten ofte. det er meget frustrerende, da kroppen jo har brug for meget energi lige efter træning.

har det noget med indtaget af vand at gøre når jeg træner ( drikke ca 3 liter vand ).

en anden mærkelig ting er også at jeg nogle gange efter træning kan føle mig helt sløj i en times tid( næsten lidt influenza agtig )... meget mærkeligt. er det bare en reaktion fra kroppen efter hård træning, eller hvad sker der?? tror nemlig ikke det er overtræning, da jeg aldrig træner til failure, og har skemalagt min træning med stigende intensitet...ved ikke om det har noget at sige i denne sammenhæng

på forhånd tak

morten

Jeg tror måske det kan hænge sammen med dit blodsukkerniveau. Når du træner vil blodsukkeret være højere og netop dette kan give dig en mæthedsfornemmelse. Det er dog noget som for mit eget vedkommende forsvinder efter 1-2 timer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share