Kreatin..


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hey alle sammen

jeg skal til at begynde på kreatin efter et stk tid og jeg kan ikke huske "reglerne" for det.

kan dog huske der var en boosting periode på en uge eller 2 men kan ikke huske doseringen.

er der nogen som kan hjælpe farmand lidt ? :innocent::blush:

5gram efter træning den første uge (20-30gram siger man, så hvis fullbody nok mere) - Ved ligeholdes med 2-2,5 efter træning. 3måneders træning med det, der efter en månedes pause, også starter du igen (Mener nok sådan det var)

Link to comment
Share on other sites

Hai.......

En kort forklaring....!!!

"man" loader i 4-5 dage.... 20 g dagligt af 4 gange.... På træningsdage tages dosis før og efter træning... og ellers morgen og aften.... Kreatin bør tages sammen med kulhydrater ( druesukker el. lign. ) efter load vedligeholdes med 5 g dagligt.... Træningsdage tager jeg selv 5 g før og efter træning....

Det skal dog siges at loade fasen ikk er Nødvendig, da man har fundet ud af at over længere tid vil man opnå de samme resultater uden.....

Drik rigeligt m vand!!!!!

" måneder på kreatin efterfulgt af 1 måned off....

Link to comment
Share on other sites

Hai.......

En kort forklaring....!!!

"man" loader i 4-5 dage.... 20 g dagligt af 4 gange.... På træningsdage tages dosis før og efter træning... og ellers morgen og aften.... Kreatin bør tages sammen med kulhydrater ( druesukker el. lign. ) efter load vedligeholdes med 5 g dagligt.... Træningsdage tager jeg selv 5 g før og efter træning....

Det skal dog siges at loade fasen ikk er Nødvendig, da man har fundet ud af at over længere tid vil man opnå de samme resultater uden.....

Drik rigeligt m vand!!!!!

" måneder på kreatin efterfulgt af 1 måned off....

ok det lyder lidt mere fair...

er det lige meget hvilke slags kreatin man tager?ved bar jeg skal gå efter monohydrat kreatin??? :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hai.......

En kort forklaring....!!!

"man" loader i 4-5 dage.... 20 g dagligt af 4 gange.... På træningsdage tages dosis før og efter træning... og ellers morgen og aften.... Kreatin bør tages sammen med kulhydrater ( druesukker el. lign. ) efter load vedligeholdes med 5 g dagligt.... Træningsdage tager jeg selv 5 g før og efter træning....

Det skal dog siges at loade fasen ikk er Nødvendig, da man har fundet ud af at over længere tid vil man opnå de samme resultater uden.....

Drik rigeligt m vand!!!!!

" måneder på kreatin efterfulgt af 1 måned off....

Tager du 10g. på træningsdage efter loadefasen. Hvis jeg ikk tager fejl har flere undersøgelser vist at kroppen ikk kan optage mere en højest 3g. ca om dagen.

Link to comment
Share on other sites

NO-Xpand har givet dig en rigtig forklaring, så følg den for at få det optimale ud af det...

Vedr. optagelsen kan jeg sige, at man normalt får tilført kreatin til sin krop via sin kost - det betyder at nogle har et højere naturligt indhold af kreatin i kroppen end andre. Det vil med andre ord så sige, at for nogle vil et kreatintilskud have en betydelig effekt, hvis de har et lavt naturligt indhold af kreatin i kroppen, hvorimod dem med et højt naturligt indhold vil have en begrænset effekt.

Kroppen har en max grænse for, hvor meget den kan optage og har "brug" for, så det kroppen har i overskud ryger ud igennem urinen. Men hvor meget i gram kroppen kan optage/bruge pr. dag aner jeg ikke. Men der anvisninger No-Xpand henviser til, er også dem eksperterne anbefaler...

En sidste ting er, at man tager en "kur" omkring 2 mdr., hvor man så bagefter holder en pause på samme periode eller længere. Ved denne fremgangsmåde sikre man, at kroppen ikke vænner sig til det høje naturlige indhold, hvilket ville betyde, at effekten forsvinder, og dermed også "boostnings" effekten.

God træning...

Link to comment
Share on other sites

Husk på at 20 procent af alle mennesker ikke reagerer på kreatin. Så hold øje med om det rent faktisk giver en gavnlig effekt, eller om det bare er spild af penge.

Link to comment
Share on other sites

Husk på at 20 procent af alle mennesker ikke reagerer på kreatin. Så hold øje med om det rent faktisk giver en gavnlig effekt, eller om det bare er spild af penge.

Nu er jeg selv en af dem der normalt ikke har reageret mærkbart på almindeligt kreatin monohydrat (har forsøgt med 2 forskellige mærker) men har til gengæld haft stor succes med de såkaldte kreatin transportsystemer.

Så jeg kan varmt anbefale at bruge de lidt dyrer produkter, jeg synes personligt det meste af det er pengene værd :4thumbup:

Kjaers-->

Det sidste jeg læste og har fået at vide af min læge er følgende:

Man må maksimalt indtage 20g kreatin pr. dag, overskridelse af den mængde kan føre til nyregrus, noget som skulle være ret ubehageligt!!!!

Spørgsmålet om hvor meget man kan optage, afhænger meget af hvem man er, det afhænger bl.a. af hvor store ens "naturlige" kreatin depoter er!!!

Edited by Spinx
Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg selv en af dem der normalt ikke har reageret mærkbart på almindeligt kreatin monohydrat (har forsøgt med 2 forskellige mærker) men har til gengæld haft stor succes med de såkaldte kreatin transportsystemer.

Så jeg kan varmt anbefale at bruge de lidt dyrer produkter, jeg synes personligt det meste af det er pengene værd :4thumbup:

Hvilke type kreatin benytter 'kreatin transportsystemer' sig af?

Link to comment
Share on other sites

er os lige bekymret over det pga nyrene...har os hørt det ikke er godt for nyre!

Det skal du ikke være... Kretin er nok det mest testede kosttilskud der findes, og et af de få hvor der ydermere er lægelig dokumenteret virkning.... Jeg har brugt kreatin i 9 år, og mærker ingen bivirkninger andet end lidt dårlig mave i loade fasen.... :superman:

Det er også sandt at man får kreatin igennem kosten, men hvis man skal ha ca. 5 g gennem kosten, skal man op og spise omkring 70 kg rødt kød,, VELBEKOMMEN!!!!

Link to comment
Share on other sites

hvad vil det sige at det er micronized og at det monohydrater?

Der er flere forskellige slags typer kreatin. Monohydrat er en type kreatin, som er bundet til en vandmolekyle.

Link to comment
Share on other sites

Og med hensyn til dit spørgsmål omkring 'mikroniseret' kreatin, er det tale om at kreatinet er er meget fint. Altså, som sukker i forhold til de andre kreatin produkter, som minder om mel.

Undersøgelser har dog vist, at der ikke skulle være nogen forskel på hvorvidt man indtager sit kreatintilskud gennem en pille eller gennem pulver.

Link to comment
Share on other sites

Og med hensyn til dit spørgsmål omkring 'mikroniseret' kreatin, er det tale om at kreatinet er er meget fint. Altså, som sukker i forhold til de andre kreatin produkter, som minder om mel.

Undersøgelser har dog vist, at der ikke skulle være nogen forskel på hvorvidt man indtager sit kreatintilskud gennem en pille eller gennem pulver.

Hmm, Tror du mener det omvendt.... Microniced er meget fint... som mel.... Intet sukker lignende der.... Jeg har prøvet både piller, og pulver... Og at loade med piller kan IKKE anbefales... Det er rigtig mange piller.... Brug pulveret.... Bare mit råd....

Link to comment
Share on other sites

hvad vil det sige at det er micronized og at det monohydrater?

Som nævnt ovenfor betyder mikroniseret blot at kornstørrelsen er meget lille - for at mindske eventuelle smagsgener.

Creatinmonohydrat betyder blot at kreatin indgår i kemisk (hydrat) binding med et molekyle vand. Man kan tilsvarende få kreatin-ethyl ester, som (navnet antyder) blot er kreatin bundet sammen med ethan (ch3-ch2) igennem en esterbinding. Ikke noget man skal bekymre sig synderligt om.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Som nævnt ovenfor betyder mikroniseret blot at kornstørrelsen er meget lille - for at mindske eventuelle smagsgener.

Det var også det jeg prøvede at illustrere, men kan nu godt se at det ikke var den bedste sammenligning :smile:

Link to comment
Share on other sites

okay..det lyder meget godt alt sammen...

så man skal gå efter micronized pulver...

hvilke effekt har i haft med det?altså det mest synlige og præstation?

Som sagt skulle der ikke være nogen forskel på hvorvidt kreatinen bliver indtaget.

Kreatin produkter lover somregel følgende:

  • Større muskelstyrke
  • Forøgelse af muskelmasse
  • Hurtigere restitution
  • Reduktion af muskelømhed

Jeg har rigtig god fremgang i alle af de fire overstående når jeg tager kreatin. Så jeg føler på ingen måde at jeg bliver snydt.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt skulle der ikke være nogen forskel på hvorvidt kreatinen bliver indtaget.

Kreatin produkter lover somregel følgende:

  • Større muskelstyrke
  • Forøgelse af muskelmasse
  • Hurtigere restitution
  • Reduktion af muskelømhed

Jeg har rigtig god fremgang i alle af de fire overstående når jeg tager kreatin. Så jeg føler på ingen måde at jeg bliver snydt.

hvadså når du holder pause?falder du os i alle de ovenstående?

Link to comment
Share on other sites

hvadså når du holder pause?falder du os i alle de ovenstående?

Når du efter ca. tre måneder holder pause med kreatinindtaget, vil du ikke falde i muskelstyrke og muskelmasse, såfremt du selvfølgelig bliver ved med at træne.

Du vil selvfølgelig ikke opleve hurtigere restitution samt reduktion af muskelømhed når du holder kreatinpause.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg selv en af dem der normalt ikke har reageret mærkbart på almindeligt kreatin monohydrat (har forsøgt med 2 forskellige mærker) men har til gengæld haft stor succes med de såkaldte kreatin transportsystemer.

Så jeg kan varmt anbefale at bruge de lidt dyrer produkter, jeg synes personligt det meste af det er pengene værd :4thumbup:

Såsom r-ALA?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share