MSM


venaN
 Share

Recommended Posts

MSM (glucosamin) skulle være godt til mange ting siger de. Jeg høre meget godt om det og har også taget det selv som en slags smørelse af leddene for at forebygge skader.

Nu får jeg så at vide i min øresnegl at det er aldrig bevist at man kan tage det som smørelse, det eneste det skulle have bevist effekt på var skader der var intruffet, man kunne ikke tage det som en forebyggende effekt. Den skulle en læge efter sigende have udtalt. Jeg har ikke snakket med en læge om det, men jeg ved at mange på sitet foreslår MSM til at holde skader for døren.

Jeg må indrømme jeg ikke kan finde nogen beviser på at MSM skulle have forbyggende effekt, men hvis nogen af jer kan, ville jeg da være meget glad.

venaN

Link to comment
Share on other sites

MSM (glucosamin) skulle være godt til mange ting siger de. Jeg høre meget godt om det og har også taget det selv som en slags smørelse af leddene for at forebygge skader.

MSM og glucosamin er to forskellige ting. Læs mere om glucoasmin her: http://www.motion-online.dk/kost_og_kostti...iddelstyrelsen/

Og prøv at søge i forumet, der har været nogle rigtigt gode og informative debatter om begge emner. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede egentlig det var det samme. Men man får normalt de to ting i den samme pille kan jeg se.

Jeg kan læse mig til at det har en virkning på skader ja, men jeg kan ikke finde noget om forebyggende effekt. På de forrige emner på MOL er der mange der skriver det er god smørelse til muskler og led, men der findes ingen beviser. Lægens påstand gik på at glucosamine ikke havde nogen effekt før skaden er sket, det er det jeg gerne ville svar på om det kan passe?

Det lyder for mig mærkelig at det kun kan virke hvis skaden er sket, og ikke forhindre skaden i at ske, men da jeg ikke er læge, er det ikke noget jeg vil spille klog på. Jeg håbede der var nogen her der ville?

venaN

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share