Dags Dato iaften


Luciferase
 Share

Recommended Posts

Så lige en reklame for dags dato iaften :

- om ulovlige slankepiller.

(Dags Dato)

Danmark svømmer i ulovlige slankepiller. I 2002 blev Letigen taget af hylderne pga. livsfarlige bivirkninger. Men danskerne kan let skaffe lignende tabletter - tabletter, der indeholder op til 25 gange så meget efedrin som Letigen. De ulovlige piller handles fra fitnesscentre og helsekostbutikker og kommer her til landet via Norge. 'Dags Dato' går på indkøb.

Vært: Poul Erik Skammelsen.

Bliver spændende at se hvor kriminelt det kommer til at se ud. Rasmus Damsgaard er med så helt fornuftigt kan det ikke være....

Link to comment
Share on other sites

Så lige en reklame for dags dato iaften :

- om ulovlige slankepiller.

(Dags Dato)

Danmark svømmer i ulovlige slankepiller. I 2002 blev Letigen taget af hylderne pga. livsfarlige bivirkninger. Men danskerne kan let skaffe lignende tabletter - tabletter, der indeholder op til 25 gange så meget efedrin som Letigen. De ulovlige piller handles fra fitnesscentre og helsekostbutikker og kommer her til landet via Norge. 'Dags Dato' går på indkøb.

Vært: Poul Erik Skammelsen.

Bliver spændende at se hvor kriminelt det kommer til at se ud. Rasmus Damsgaard er med så helt fornuftigt kan det ikke være....

Tak for tippet, men mangler der ikke et "u" for fornuftigt :nonono::tongue: ,

Link to comment
Share on other sites

Bare prop jer med slankepiller og sæt en masse slankeplaster på hele kroppen, smid jer så på sofaen med slik og chips, og sørg for at ha ondt af jer selv, prøv at bild jer selv ind at i har prøvet ALT men INTET har virket. Det eneste i så ikke lige har prøvet er Sund kost og MOTION!! :dry::crazy::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Bare prop jer med slankepiller og sæt en masse slankeplaster på hele kroppen, smid jer så på sofaen med slik og chips, og sørg for at ha ondt af jer selv, prøv at bild jer selv ind at i har prøvet ALT men INTET har virket. Det eneste i så ikke lige har prøvet er Sund kost og MOTION!!

Det har du da helt ret i. Men jeg synes ikke skræmmebilleder er den bedste måde til at holde folk fra det...det er oplysning, og hvad jeg kender til Rasmus Damsgaard går han ikke ind for information, diskussion og dialog.

Nå ja, og hvorfor er det kun fede utrænede mennesker som omtales når man snakker efedrin? jeg kunne godt tænke mig en lille saglig diskusion om brugen til folk der er veltrænede.

men men men...lad os nu se hvad programmet har at byde på i aften.

Link to comment
Share on other sites

ja og det "morsomme" er at efedrin til tilladt undenfor konkurrence !!

http://www.doping.dk/visArtikel.asp?artikelID=3179

II Stoffer og metoder forbudt i konkurrence:

Alle kategorier under sektion I plus

S6. Stimulerende stoffer

S7. Narkotika

S8. Cannabinoider

S9. Glukokortikosteroider

S6 - http://www.doping.dk/visArtikel.asp?artikelID=2807

Link to comment
Share on other sites

Nogen som ved hvor meget efedrin Letigen indeholder?

Jeg mente at have læst/hørt et sted at det var 300-500mg, synes det lyder ret vildt de påstår at therma power og eca stacks indeholder 25gange så meget efedrin pr. pille. Det lyder imo lidt urealistisk.

Link to comment
Share on other sites

så har jeg lige set udsendensen .... og der blev pisket en stemning op :laugh:

"..... der er optil 25 gange mere efedrin i end i Letigen" :blink:

nå da da ..... kik lige på nedenstående .... her sammenligner jeg Letigen og TP ... der er kun 4 mg mere "efedrin" i TP end i Letigen .... :cool:

Letigen - http://www.netpatient.dk/letigen.htm

200 mg koffein og 20 mg efedrinhydroklorid

TP

200 mg koffien og (300 mg efedra 8%) 24 mg

selvfølgelige får man hjernebanken hvis man "æder" pillerne som slik .... den gjorde mange som fik Letigen også ... det får man det dårligt af ..... :unhappy:

PS ... vitaminpiller er også sundhedsskadelige i store mængder :tongue::wink::cool:

Link to comment
Share on other sites

Nu er der forskel på mahung/ephedra og efedrin. Mahung er ikke 100% rent men inndeholder kun en lille mængde aktive alkholider. Dvs. netto indholdet af ephedra alkholider er meget tæt på det der findes i letigen. Men ellers er det da et gennem useriøst program der endnu engang underminerer tv journalisters troværdighed....

Link to comment
Share on other sites

20mg i Letigen

300mg 8% i thermo power = 24mg.

ok ja det var også det jeg mente, 300mg 8%. Hvad er det så for noget at sige de fandt produkter som indeholdte 25gange så meget efedrin, de havde therma power og eca stacks, som indeholder 300mg 8% og 500mg 8%.

Men ja overdrivelse fremmer forståelsen, men ekstra bladet var jo også på sagen. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jo til en ting...

DRAAAAAAAAAAAAAMA!

Men som så meget andet dansk nyhedsTV var der mere drama end fakta...

Drama? Drama havde været hvis Poul Erik Skamdig havde slugt hele bøtten med Therma Power i starten af programmet og skyllet efter med 3 liter Red Bull og man så havde fulgt ham i den ½ time programmet varede. :devil:

Faktisk blev jeg ret forarget i den sidste del af programmet. Hold kæft folk er nogle svin!!! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

:cool::laugh: .... jeg har lige skrevet til DagsDato og fortalt dem at de ikke er ret gode til matematik :laugh::tongue:

cool, og det er selvfølgelig obligatorisk at du poster svaret her.

Mht drama, så du ikke med hvilken foragt i stemmen han sagde at det !KUN! tog et minut at gå ind i butikken og købe piller

Link to comment
Share on other sites

:cool::laugh: .... jeg har lige skrevet til DagsDato og fortalt dem at de ikke er ret gode til matematik :laugh::tongue:

Haha tænkte på at gøre det samme. Huskede du at fortælle dem at der findes nogen meget meget få andre stoffer, som også er farlige i store doser? :laugh::laugh:

Faktisk blev jeg ret forarget i den sidste del af programmet. Hold kæft folk er nogle svin!!! nonono.gif

Hvilket noget blev du forarget over, kan ikke lige huske slutningen?

Link to comment
Share on other sites

.... noget man kunne spørge sig selv er hvorfor et ellers så restriktivt land som Norge ikke har ulovliggjort produktet :wink:

(det samme gælder for den sags skyld Sverige!!)

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Drama? Drama havde været hvis Poul Erik Skamdig havde slugt hele bøtten med Therma Power i starten af programmet og skyllet efter med 3 liter Red Bull og man så havde fulgt ham i den ½ time programmet varede. :devil:

Lol! :laugh: der havde jeg sq næsten spyttet aftenkaffen ud over laptoppen ... det ville jeg fandme have givet penge for at se :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Haha tænkte på at gøre det samme. Huskede du at fortælle dem at der findes nogen meget meget få andre stoffer, som også er farlige i store doser? :laugh::laugh:

Hvilket noget blev du forarget over, kan ikke lige huske slutningen?

Det er off topic, men det var delen hvor man fulgte skraldemanden på motorvejen. Det kan godt gøre mig lidt harm når jeg ser sådan noget. :mad:

@ Norah: måske det hænger sammen med at Norge og Sverige ikke er en flok hyklere som er styret af medicinalindustrien...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Faktisk kan jeg ikke forstå det kommer fra Norge....Så vidt jeg er informeret har Norge faktisk en værre lovgivning inden for kosttilskud end Danmark! Men hvorfor er det lige at det er lovligt i andre lande end DK og Norge? Vi må ikke spise slankepiller, men ryge os ihjel og genere andre med røgen er OK! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share