Gode løbesko


Diddley
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til at tage afsked med mine Asics GT2090, som jeg ellers har været glade for. Jeg kunne selvfølgelig købe et par nye, eller et par Kayano'er som er mine favoritsko.

Men, det kunne være interessant at høre andre gode forslag til sko. Jeg har selv kun løbet i Asics, og har generelt været godt tilfreds. Men, der må også være andre gode mærker og modeller.

Jeg har været igennem en løbetest for efterhånden nogle år siden, og kan ikke rigtigt huske resultatet. Jeg ved godt, jeg bør tage en ny - men det kunne være sjovt at få lidt inspiration fra andre.

Hvad sko bruger i ? Hvad er jeres erfaringer ?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ret svært at finde fælles grund med løbesko, da det er ret individuelt. Dem jeg har været gladest for, var et par New Balance 1000. En god stabil sko til en neutral løber med smalle fødder :smile: De blev dog for korte da fodbuen sank (jeg var forlængst trådt ud af teenagervækstspurten da jeg steg ½-1 nummer i skostørrelse, så det var ren overvægt som gjorde mine fødder større :tongue: ), og modellen var for bred i nummeret større. Nu bruger jeg Adidas, som er de eneste med en hælkappe smal nok til mine porcelænsfødder, i forhold til længden, i alt fald. Den sidste Adidas er en let pronationssko, som jeg egentlig føler mig bedre tilpas i end den neutrale sko, selvom jeg skulle være neutral iflg butikkens poptest. Nu har jeg bestilt tid til en rigtig løbestilsanalyse med videooptagelse af løbet, da jeg har fornemmelsen af at jeg pronerer under belastning (de fleste butikkers løbestilsanalyser kigger kun på fødderne i stillestående stilling). Den koster lidt knapper (750 bobs), men kan den forhindre bare 1 fejlkøb, har den tjent sig selv hjem :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger også New Balance model 810, og kan ikke klage over dem. Før hen løb jeg i normale gamle kondisko, og kunne mærkelig tydelig forskel da jeg i sin tid skiftede over til New Balance. Så helt klart en sko jeg kan anbefale! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kayano'en har også været min favorit i nogle år. Men, jeg har nu haft rigtig gode erfaringer med 2090'eren. 1090'eren fandt jeg for hård og brugte den sjældent til ture over 10km.

Det er nok ret svært at finde fælles grund med løbesko, da det er ret individuelt. Dem jeg har været gladest for, var et par New Balance 1000. En god stabil sko til en neutral løber med smalle fødder De blev dog for korte da fodbuen sank (jeg var forlængst trådt ud af teenagervækstspurten da jeg steg ½-1 nummer i skostørrelse, så det var ren overvægt som gjorde mine fødder større ), og modellen var for bred i nummeret større. Nu bruger jeg Adidas, som er de eneste med en hælkappe smal nok til mine porcelænsfødder, i forhold til længden, i alt fald. Den sidste Adidas er en let pronationssko, som jeg egentlig føler mig bedre tilpas i end den neutrale sko, selvom jeg skulle være neutral iflg butikkens poptest. Nu har jeg bestilt tid til en rigtig løbestilsanalyse med videooptagelse af løbet, da jeg har fornemmelsen af at jeg pronerer under belastning (de fleste butikkers løbestilsanalyser kigger kun på fødderne i stillestående stilling). Den koster lidt knapper (750 bobs), men kan den forhindre bare 1 fejlkøb, har den tjent sig selv hjem

Hvilken Adidas model er det du løber med. Du er ikke den første der anbefaler mærket.

I øvrigt synes jeg at Asics har de fedeste reklamer. Jeg har klippet nogle af dem ud og brugt dem som dekoration derhjemme. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Asics Nimbus fik jeg 'ordineret' efter en løbetest (prøvede 5 forskellige mærker, og den sad bedst).

En rigtig lækker løbesko til neutral løbestil.

Yes sir. - det er et par rigtig gode sko. Jeg har lige købt dem i dag hos Løberen i Lyngby. Prøvede 8 forskellige sko, men valget blev altså Asics Gel Nimbus VII. De sidder perfekt og har en rigtig god stødabsobering .. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share