Mælk --> proteinshakes!


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Mit vægttab går lidt trægt, og når man nu gerne vil være cut til sommer, så er det jo ikke rart! Jeg vejer nu ca. 90kg med en nogenlunde fedtprocent, så man ca. ved, hvor jeg er...

En af årsagerne til problemet er nok mit meget store skummetmælksforbrug. I og med at det er skummetmælk troede jeg egentlig ikke, det var noget problem, men de ca. 4 liter om dagen det faktisk bliver til beløber sig faktisk til 1400 kalorier, hvilket vel mindst er halvdelen af mit indtag. Det kan ikke rigtig nytte noget.

Derfor vil jeg skifte i hvert fald et par liter ud med protein-shakes. Ca. 35 protein blandet op med 3/4 liter vand. Til dette har jeg fgl. spørgsmål:

1. Er det fint at blande det op med vand?

2. Ville det være for dumt at putte noget druesukker i shaken? Det smager godt og skulle vist få det til at optages lettere, eller hvad?

3. Er det i det hele taget en god approach at skifte meget af mælken ud med protein-shakes?

På forhånd tak for svarene!

Link to comment
Share on other sites

1. Ja

2. Under cut og såfremt det ikke er lige efter træning, så er det unødvendigt/dumt at supplere med sukker.

3. Du får samme mængde protein og skærer en masse kulhydrater væk. Det er ofte den bedste approach til vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Personligt ville jeg prøve i stedet at skifte noget af det store mælkeforbrug ud med vand (man vender sig til det) - til gengæld synes jeg det er svært at vende sig til proteinpulver med vand.

Når det er sagt kan jeg ikke se der skulle være det store problem, mht. til druesukker indeholder en teske godt 30-35kcal - det svarer til 100g skummetmælk - så kan du jo selv veje for og imod.

Link to comment
Share on other sites

Som Sortiarius siger: drop noget af al den mælk. Du har ingen behov for 4 liter væske dagligt med mindre du løber marathon i sahara. Du har heller ikke brug for al den protein, som du vil erstatte. Bare i mælken indtager du 140g protein, hvilket i sig selv er rigeligt og derudover indtager du vel en del mere protein gennem kosten. Du kan nemt fjerne en liter mælk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share