en-arms håndvægt træk


Columbo
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Er der nogen der har erfaring med en-arms træk ?

Jeg er lige begyndt på den idag og aner ærlig talt ikke om jeg gør det rigtigt. :confused3:

Her er hvad jeg gør:

Jeg sætter håndvægten mellem benene, squatter ned og sætter venstre hånd på venstre lår. Tager fat med højre hånd og river håndvægten op over hovedet i en stor bevægelse, så jeg står helt op med armen strakt over hovedet. Lyder det korrekt ?

Jeg kommer ikke ret langt ned i knæ, når jeg "griber" håndvægten - er det nødvendigt ?

Jeg skal selvfølgelig ikke konkurrere eller sådan noget, men jeg vil gerne køre den bare nogenlunde korrekt - og helst forblive skadefri :beatup:

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg naturligvis ikke ekspert, men jeg har i hvert fald aldrig set nogen udføre enarms-træk som du beskriver det - og gør det også selv på en hel anden måde... :unsure:

Desværre er øvelsen ikke beskrevet i øvelsesbiblioteket, så jeg vil selv gøre et forsøg... :tongue:

- Håndvægten ligger på gulvet ved siden af en bænk.

- Man stiller sig langs med bænken: det ene ben i gulvet (knæet let bøjet) - det andet ben bøjes ca. 90 grader, så underbenet ligger på bænken og låret er lodret. Samme sides hånd hviler på bænken (det bliver nødvendigt at bøje i albuen).

- så bøjer man sig forover (ca. 90 grader) og skulle så kunne nå håndvægten på gulvet, som man så skulle kunne trække op til brystet...

Håber der er nogle andre der også kan hjælpe dig - for den er vist ikke så let forståelig denne forklaring!! :tongue::blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share