Vurdér: Artikkel på T-Nation omkring FFA.


5-hour man
 Share

Recommended Posts

Hej! Jeg faldt over følgende artikkel om 'functional fatty acids': http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsess...hydra?id=952894

Umiddelbart lyder det jo som et mirakkelmiddel som er vældigt fantastisk, men det er jo bare en masse påstande uden kildehenvisninger, og med min begrænsede viden kan jeg desværre ikke afgøre om det der skrives er rigtigt eller forkert. Var der nogle kloge hoveder som evt. kunne komme med en vurdering af artiklen? For hvis det der står passer, skal jeg vel igang med nogle tilskud...

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt lette måsen fra sofaen, gå ned i supermarkedet og købe nogen fiskeolie kapsler. Artiklen fra T-Nation er (som altid) fyldt med en masse wow-journalistik, men i tilfældet her er den god nok. Fiskeolie har masser af gavlinge effekter og burde være en del af ethvert menneskes kosttilsskud.

Hvis du vil læse mere kan du evt. søge på pubmed efter omega-3 acids, functional fatty acid, CLA....etc

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen begge to!

Endnu et spørgsmål: Skal det nødvendigvis være fiskeolie, eller er hørfrøolie parret med fx olivenolie godt nok?

Hvis fiskeoliekapsler er uerstattelige, er de så billigst på nettet eller i supermarkederne? (Jeg ved godt, at der ikke må linkes til forhandlere eller produkter, men det er vel okay at sige at sige om de evt. kan fås billigere online - så kan jeg lede selv!)

EDIT: For at gøre det simpelt: Hvis jeg nu indtager 2-3 kapsler fiskeolie, 10 ml hørfrøolie samt 15-20 ml ekstra jomfru olivenolie dagligt - er jeg så dækket ind?

På forhånd tak!

Edited by 5-hour man
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share