Proteinbar + MEGET syg


Linepigen1983
 Share

Recommended Posts

Det kunne du måske blive undersøgt for!

Ok, jeg forstod det bare som om du ville undgå ALLE barer i fremtiden, hvilket da ville være synd, da der findes så mange gode af slagsen :wink:

Men nej, det er ikke sjovt at skulle sidde fastklistret på tordentønden.

Ja, du har ret - det er nok værd at få undersøgt.

Det undrer mig bare, at det ikke snart forsvinder - jeg indtog sidst en i går formiddags, og i dag gik det da nogenlunde, indtil jeg spiste noget mad - så var alt bare kaos igen. Sikke et drama.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvorfor er i så vilde med at hun skal gå til lægen?

De fleste proteinbarer er jo højkoncentrerede fødevarer der indeholder masser af tilsætningsstoffer og i det hele taget er noget syntetisk skrammel. Linepigen får ondt i maven hvis hun spiser en proteinbar og får ikke ondt i maven hvis hun ikke spiser en proteinbar.

Jeg kan godt gætte hvad lægen siger.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er i så vilde med at hun skal gå til lægen?

De fleste proteinbarer er jo højkoncentrerede fødevarer der indeholder masser af tilsætningsstoffer og i det hele taget er noget syntetisk skrammel. Linepigen får ondt i maven hvis hun spiser en proteinbar og får ikke ondt i maven hvis hun ikke spiser en proteinbar.

Jeg kan godt gætte hvad lægen siger.

Lægen vil nok sige, at hun skal stoppe med at spise proteinbarer :4thumbup:

Jeg mente bare at hun nok havde brug for at søge læge når hun ikke selv kunne se det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er i så vilde med at hun skal gå til lægen?

De fleste proteinbarer er jo højkoncentrerede fødevarer der indeholder masser af tilsætningsstoffer og i det hele taget er noget syntetisk skrammel. Linepigen får ondt i maven hvis hun spiser en proteinbar og får ikke ondt i maven hvis hun ikke spiser en proteinbar.

Jeg kan godt gætte hvad lægen siger.

Nemlig!

Link to comment
Share on other sites

Okay.

Jeg tror bare helt, jeg holder mig fra den slags. Jeg kan intet spise, uden det ryger ud igen. Ikke engang vand kan jeg drikke. Og det er sgu ved at være rimelig irriterende :-)

Hej Linepigen

Jeg tror, at jeg også har haft og nok stadig har samme problemer med proteinbarer/pulver som dig. Min mave går nemlig bare helt omvendt i stå i flere dage og jeg bliver oppustet, får feber og en masse gas :crazy: og så en dag kommer det pludseligt= Ikke spor rart.

Jeg vil simpelthen råde dig til at holde op med "kunstigt pulver" og begynde at spise fødevarer i stedet. Jeg har i hvert fald ikke ture at eksperimentere med hvilke stoffer jeg kan og ikke kan tåle.

God bedring :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Linepigen

Jeg tror, at jeg også har haft og nok stadig har samme problemer med proteinbarer/pulver som dig. Min mave går nemlig bare helt omvendt i stå i flere dage og jeg bliver oppustet, får feber og en masse gas :crazy: og så en dag kommer det pludseligt= Ikke spor rart.

Jeg vil simpelthen råde dig til at holde op med "kunstigt pulver" og begynde at spise fødevarer i stedet. Jeg har i hvert fald ikke ture at eksperimentere med hvilke stoffer jeg kan og ikke kan tåle.

God bedring :4thumbup:

Nej, man bliver sgu afskrækket ;-)

Jeg syntes sådan set også, det gik meget bedre her i formiddag, men det er så kun indtil, jeg får noget at spise - så er alt kaos igen.

Så proteinbarer og -pulver er jeg ligesom færdig med. Sikke en ferie ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ok, men det kan kun være de proteinbarer - den er helt sikker.

Det er meget muligt men man kan altså også pådrage sig "racermave" fra at have samlet bakterier/virus op alle mulige andre steder....

Det at du stadigvæk har problemer med almindelig mad tyder på at der er noget andet på spil!

Normalt hvis man ikke spiser noget kan man tåle er det hurtigt ude af systemet og så er det det, men hvis der er baktierier indblandet tager det som regel en lille uge at komme over :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Det er meget muligt men man kan altså også pådrage sig "racermave" fra at have samlet bakterier/virus op alle mulige andre steder....

Det at du stadigvæk har problemer med almindelig mad tyder på at der er noget andet på spil!

Normalt hvis man ikke spiser noget kan man tåle er det hurtigt ude af systemet og så er det det, men hvis der er baktierier indblandet tager det som regel en lille uge at komme over :smile:

Det lyder godt nok ikke godt :-)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt nok ikke godt :-)

Det er ikke så slemt :wink:

Men hvis der stadigvæk er gang i din mave så kan du nok regne med at det fortsætter et par dage endnu!

Prøv evt. at spise noget lyst toastbrød/franskbrød - det kan nogle gange ligge en dæmper på det hele :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg synes ikke at der er belæg for at tro at det skyldes proteinbaren - folk har det desværre med at flå ting ud af deres respektive kontekst og pumpe det op i en stor spids baseret på pseudo og overtro. Mig bekendt er den nævnte bar glimrende og jeg kan da ikke sige mig fri for at have spist en selv i ny og næ. Har du spist andre proteinbarer og i så fald hvilke? Det ville være interessant at sammenligne indholdet.

Link to comment
Share on other sites

Enig med haurum; jeg syntes folk skal slå koldt vand i blodet, alergi kan givetvis forekomme over for næsten alt; jeg har enda hørt om flere der påstår de er overfølsome over for frisk luft, sundt mad og vægte, det har endnu ikke afholdt mig fra noget som helst. :tongue:

MZ;

De fleste proteinbarer er jo højkoncentrerede fødevarer der indeholder masser af tilsætningsstoffer og i det hele taget er noget syntetisk skrammel.
Det var da ikke bare en påstand der vil noget; det er også noget forbandet back to nature sludder, i mine øre. (ja undskyld mig, No disrespect meant!). - Ligeledes (ikke at du har sagt d) er det selvfølgelig lige så meget sludder, at noget er vertificeret "sundt" fordi det ER "naturligt" - det er ikke personligt ment, men sådanne sætninger er JEG alvorligt overfølsom overfor!

Det har selvfølgelig aldrig været meningen, at nogen skulle basere sit fødeindtag på proteinbarer alene; men det er nu som regl (IMO) et mere end værdigt (for ikke at sige lækkert.) alternativ til alt det slik og junkfood som mange propper sig med (igen kan man jo prøve at sammenligne indholdet.), det kan også udgøre et ganske udemærkedet post måltid, eller bare være en acceptabel protein kilde i tider og situationer hvor det ellers er svært at få adgang til andre protein kilder (andet mad). - Med andre ord, proteinbare kan SAGTENS komme til sin ret (og gør det for mange ofte.), i modsætning til skrammel!

Linepigen får ondt i maven hvis hun spiser en proteinbar og får ikke ondt i maven hvis hun ikke spiser en proteinbar.

Ja og "en sten kan ikke flyve, lillemor kan ikke flyve - ergo er lillemor en sten". - det er jo den gode Erasmus Montanus om igen :tongue:

Linepigen får måske også ondt i maven, hvis hun enten spiser kakaosmør, majs eller soja sporer generelt? eller i et andet produkt med disse i? (eller en vilkårlig anden ingrediens, som hun er uheldig ikke at kunne tåle); og for lige at slå det fast en gang for alle, det gør selvfølgelig ikke den omtalte bar hverken dårligere eller bedre; det er selvfølgelig heller ikke hverken mærket bodylab eller navnet proteinbar line pigen er overfølsom overfor. Hvem ved måske får linepigen i det hele taget ondt i maven bare hun spiser? Hvor megt ved vi overhovedet om linepigen, eller linepigens situation?

- Med dette i baghovedet, er det måske slet ikke så dumt enda at anbefale linepigen at gå til lægen? hvilket man selvfølgelig ALTID bør gøre ved "alvorlig" sygdom! Det siger jeg iøvrigt, selv om jeg ellers må indrømme at være rimelig farvet; om end jeg er voldsom modstander af psedu, alternativt mombojombo mm, så har jeg ikke den helt store tiltro til læger generelt.

Jeg kan godt gætte hvad lægen siger.
Det kan jeg også - MEN det er selvfølgelig IKKE et svar man bør spidse sig af med; http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=1518

mehateme;

Soja er en skidt ting, og sojaproteinpulver er som coca cola light - En djælvsk ting

Med alt respekt; magen til sludder og vrøvl skal man lede længe efter; soja i grisefodder kvalitet (i hvilken den sælges mange steder) ER selvfølgelig noget snavs; hvorimod soja protein i den kvalitet der kendes fra bla bodylabs SUPPRO, twinlabs vegefuel osv. er de rene gude produkter. Jeg ville personligt aldrig være foruden: Jeg har spist adskillige bøtter SUPPRO, og det er BESTEMT ikke noget jeg har tænkt mig at stoppe med; Læs evt. Jørgen Storms gude artikkel om emnet:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=934

Ligeledes har jeg selvfølgelig heller ikke tænkt mig at droppe whey produkter, fordi nogen har fundet ud af, at man også bare kan slæbe halvanden litter lunken makrel salat med i centeret istedet. :laugh:

delicious;

Tak for det , skulle nemlig lige til at bestille tilbudet med 48 stk. Hehe Har forresten skrevet en PB besked til dig.

Som Haurum er inde på, så gør du dig selv en bjørne tjeneste hvis du blider dig selv ind, at det nævnte har noget med fabrikanten at gøre; Du risikere tværtimod at skifte et godt produkt ud med noget skidt (bodylabs protein bar ER en lækker bar).

Alle kender mit (af mange set som nærmest fanatiske) syn på kost og tilskud; og jeg har uden problemer slugt adskillige KASSER proteinbare gennem årene: Jeg melder mig også gerne til hver en tid, helt frivilligt (og uden tøven.), til at sluge et par kasser bodylab protein bare mere, såfremt nogen gider at sponserere ud over mit normale forbrug :tongue: Måske det er noget vi skal høre bodylab om :laugh: for jeg er sku helt skør med bodylab produkterne. :w00t:

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

De fleste proteinbarer er jo højkoncentrerede fødevarer der indeholder masser af tilsætningsstoffer og i det hele taget er noget syntetisk skrammel.

Jeg kan godt give dig ret i, at man ikke skal æde 5 proteinbarer dagligt, men ligefrem at kalde dem for syntetisk skrammel synes jeg dog ikke om.

Jeg spiser vel i gennemsnit én proteinbar om dagen. Det skyldes dels at jeg er meget på farten og så er de nemme at have med i handskerummet. Alternativet for mig er at køre forbi tanken og spise en hotdog eller andet skrammel.

En anden god ting ved Bodylabs proteinbarer er at de faktisk 'virker' lidt som slik. Jeg er en helt ufattelig stor slikhund og kan spise en stor pose matadormix hver aften uden probs. En proteinbar med chokolade tager de væreste abstinenser :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg melder mig også gerne til hver en tid, helt frivilligt (og uden tøven.), til at sluge et par kasser bodylab protein bare mere, såfremt nogen gider at sponserere ud over mit normale forbrug Måske det er noget vi skal høre bodylab om for jeg er sku helt skør med bodylab produkterne.

Og så stod der rent faktisk et par kasser bodylab crispy bar inden for min dør idag da jeg kom hjem. :w00t: (hvad gir i mig, så kort tid efter at jeg ringede og fortalte dem om tråden på MOL.)

Det er rigtig god stil, endelig et kosttilskuds firma der tør og kan stå inde for deres produkter.

Anyway, den første halve kasse er allerede slugt, - normalt slikker jeg den ikke i de mængder, men jeg må jo ofre mig for de skeptiske molboer :tongue: (og så havde jeg vidst glemt hvor godt de smagte :blush: (hvis ikke de enda er blevet endnu bedre siden mit sidste bar køb.) denne test bliver ikke bare en ren fornøjelse, men et direkte lyst orgie.)

Lad mig sige det sådan her, jeg får ikke svært ved at teste evt. bivirkninger fra helt overdrevne mængder protein bar. Jeg melder tilbage med resultatet i morgen når de to kasser med sikkerhed allerede ER fortæret. :w00t:

M.V.H

Helio

PS; PT. endnu ikke nogen racermave, eller det mindste negative at mærke på hverken maven eller andet.

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Og så stod der rent faktisk et par kasser bodylab crispy bar inden for min dør idag da jeg kom hjem. :w00t:

Det er rigtig god stil, endelig et kosttilskuds firma der tør og kan stå inde for deres produkter.

Anyway, den første halve kasse er allerede slugt, - normalt slikker jeg den ikke i de mængder, men jeg må jo ofre mig for de skeptiske molboer :tongue: (og så havde jeg vidst glemt hvor godt de smagte :blush: (hvis ikke de enda er blevet endnu bedre siden mit sidste bar køb.) denne test bliver ikke bare en ren fornøjelse, men et direkte lyst orgie.)

Lad mig sige det sådan her, jeg får ikke svært ved at teste evt. bivirkninger fra helt overdrevne mængder protein bar. Jeg melder tilbage med resultatet i morgen når de to kasser med sikkerhed allerede ER fortæret. :w00t:

M.V.H

Helio

PS; PT. endnu ikke nogen racermave, eller det mindste negative at mærke på hverken maven eller andet.

Haha, høj klasse helio! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er i så vilde med at hun skal gå til lægen?

De fleste proteinbarer er jo højkoncentrerede fødevarer der indeholder masser af tilsætningsstoffer og i det hele taget er noget syntetisk skrammel. Linepigen får ondt i maven hvis hun spiser en proteinbar og får ikke ondt i maven hvis hun ikke spiser en proteinbar.

Jeg kan godt gætte hvad lægen siger.

Ja, alene at de er højkoncentrerede fødevarer, det er vel deres force.

I modsætning til almindelige underlødige discount fødevarer...

Tilsætningsstoffer - ja, de er også i mange traditionelle fødevarer.

Fødevarestyrelsen er også på vagt over for kosttilskud,

og jeg har læst på et andet forum, at de er ved at forbyde weightgainer.

Ja, når man ser, hvor meget slik og junk, der sælges i kiosker, kantiner,

på tankstationer osv. så synes jeg nærmere der skulle sættes ind der.

Ikke med forbud, men med tilbud.

Tilbud og krav til at vi skal kunne købe noget seriøst menneskefoder de steder.

Vi kan lære noget af dyrlægerne og dyrefoderfabrikanterne.

Der laves dyrefoder, med nøjagtigt specificeret indhold af protein osv.

Det er vel tilsvarende formål proteinbarerne dækker for os mennesker.

Ok, men det kan kun være de proteinbarer - den er helt sikker.
Det er meget muligt men man kan altså også pådrage sig "racermave" fra at have samlet bakterier/virus op alle mulige andre steder....

Det at du stadigvæk har problemer med almindelig mad tyder på at der er noget andet på spil!

Normalt hvis man ikke spiser noget kan man tåle er det hurtigt ude af systemet og så er det det, men hvis der er baktierier indblandet tager det som regel en lille uge at komme over :smile:

Det får mig til at tænke på om der er sket en fejl med den pågældende pakke proteinbarer.

F.eks. at de ved en uheldig omstændighed i produktionen eller pakningen er kommet for mange bakterier eller vira i.

Eller at de har været opbevaret for varmt på et tidspunkt.

Men selvfølgelig kan det også være noget af indholdet der fremkalder reaktionen.

Nogle kan ikke tåle mælk, andre kan ikke tåle gluten osv...

Det minder mig om det gamle råd om svampe.

Hvis du går i skoven og plukker svampe,

så lad lillebror smage dem først.

Hvis han ikke vrider sig i mavekneb og krampe,

ja så er svampene jo spildt :laugh:

Ja, hvis du har en irriterende lillebror, var det måske en ide,

at lade ham smage... :w00t::w00t:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Ja, alene at de er højkoncentrerede fødevarer, det er vel deres force.

I modsætning til almindelige underlødige discount fødevarer...

Tilsætningsstoffer - ja, de er også i mange traditionelle fødevarer.

Lige præcis.

Fødevarestyrelsen er også på vagt over for kosttilskud,

og jeg har læst på et andet forum, at de er ved at forbyde weightgainer.

Ja, når man ser, hvor meget slik og junk, der sælges i kiosker, kantiner,

på tankstationer osv. så synes jeg nærmere der skulle sættes ind der.

Kunne ikke være mere enig.

Man må ikke sælge weight gainer, men man må gerne markedsføre hot dogs, burgermad mv. som egnet til menneskeføde.

Og imens vælter det frem med den ene fødevareskandale efter den anden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke allergisk - ikke hvad jeg ved af i hvert fald ;-)

Men jeg får det f.eks. også dårligt af light-sodavand, hvis jeg drikker omkring en halv liter på en dag - det går virkelig også lige i maven.

Overvejet at du måske er alergisk overfor de sødestoffer der er i.. Har hørt de bruger noget der hedder aspartam i light sodavand prøv at se om det også findes i de protein barer :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share