Proteinbar + MEGET syg


Linepigen1983
 Share

Recommended Posts

Overvejet at du måske er alergisk overfor de sødestoffer der er i.. Har hørt de bruger noget der hedder aspartam i light sodavand prøv at se om det også findes i de protein barer :blink:

Ingredienser: Protein blend (soja- og mælkeprotein), mælkechokolade (sukker, kakaosmør, mælkepulver, kakaomasse, emulgator: lecithin, aromastoffer), kostfibre (polydextrose), invertsukker sirup, glucose sirup, sojagranulat, stivelse (tapioca), majsmel, rismel, affedtet kakao, palmefedt, aromaer, hvedemel, salt, sukker, hvedemalt, barleymalt, emulgator: lecithin.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Med alt respekt; magen til sludder og vrøvl skal man lede længe efter; soja i grisefodder kvalitet (i hvilken den sælges mange steder) ER selvfølgelig noget snavs; hvorimod soja protein i den kvalitet der kendes fra bla bodylabs SUPPRO, twinlabs vegefuel osv. er de rene gude produkter. Jeg ville personligt aldrig være foruden: Jeg har spist adskillige bøtter SUPPRO, og det er BESTEMT ikke noget jeg har tænkt mig at stoppe med; Læs evt. Jørgen Storms gude artikkel om emnet:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=934

Hvor meget soya pulver mon bodylab har solgt efter den selvbestaltede netgurus (JS) artikel om produktet på deres egen side?

Man skal ALTID være UTROLIG påpasselig mht råd fra folk der har mindste link, på den ene eller den anden måde, til en kommerciel forretning (ex Helio i denne sammenhæng også). :dry:

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Facts:

1. Jeg har INGEN kommercielle interesser i bodylab; og det har JS så vidt jeg ved heller ikke.

2. Jeg linker selvfølgelig til JS artikkel, der omhandler SOY produkter i almindelighed, ikke noget som helst kommercielt produkt; Jeg kan ikke se det er ikke mere kommercielt end at linke til hans CUTS artikkel på getbig; en artikkel på mol forsiden, eller NOGET som helst andet; ifølge din logik har ingen på MOL nogen integretitet heller ikke dig selv! - Så vidt jeg ved (og jeg ved nogen gange lidt.) så er den nævnte artikkel skrevet i beta længe inden der var noget der hed hverken bodylab eller suppro!

3. Du ved også udemærkedet godt, at JS har været foretaler for disse soy produkter i en evighed, og at han selv har benyttet dem LÆNGE inden bodylab nogensinde begyndte at producere et sådant produkt.

- Han ligger iøvrigt hans artikler hvor de bliver læst, fuldstændigt ubelønnet, fordi han præcist som jeg selv; ønsker at dele hans effaringer, viden, og holdninger med andre mennesker.

- Om bodylab så tjener penge på hans artikler, eller såmend om jeg skriver på deres forum, er vel sagen totalt uvedkommende? og det rager mig iøvrigt en totalt fjer. (hverken JS (hvad jeg ved af anyway.) eller Jeg selv er ansatte, eller betalte af noget som helst firma, eller andet der har det mindste med kosttilskud i nogen som helst form at gøre.)

- Man bør også vide at det selvfølgelig er umuligt at få sine ord ud på nettet, steder hvor de bliver læst af flest mulige, uden der ikke på en eller anden måde er nogen der har kommercielle interesser i stedet (selvfølgelig ment inden for dette emne; - det kan vidst ikke engang mol sige sig fri for længere.); men det har selvfølgelig ingen indflydelse så det skrevne ord, så længe det er frit, og der ikke er nogen udefra stående påvirkning på skribenterne!

4. - At du så vil kalde Jørgen selvbestaltet noget som helst må være hvad det er. Jeg tror aldrig han har forsøgt at få en nobelpris for hans indsats (om end vi måske er nogen der mener det godt kunne være berettiget i visse sammenhænge.). -Når det er sagt har han næppe opnået GURO status uden grund; om end det tydeligvis aldrig har sagt ham meget at blive opfattet som sådan selv. - Jeg har heller aldrig set ham ytre noget, han ikke kan argumentere, og dokumentere for. Derimod er det min opfattelse at det ikke siger ham meget at lege amatør videnskakebelig i bedste mol stil. - men sådan er det nok når man har stærke ingeniør trationer i ryggen; Når Jørgen udtaler sig videnskabeligt underbygget, så kommer alle studerende molboer der ikke har 35 år på bagen inden for et specifikt speciale, metodemæssigt til kort; det ved alle der kender Jørgen på lyd, tal, fysik og matematik området! - Nu venter vi så bare på at han opfinder den ultimative højtaler! :tongue:

5. Jeg har skrevet på alverdens boards i uendeligheder; og hvis du havde gjort dit forarbejde lidt bedere, så ville du også vide at jeg ALTID (og adskillige gange), har slået fast at jeg ikke ønsker at "omtale" "produkter" af andet end egen fri vilje, helt uopfordret. - Tro mig tilbudende har været der, men intet ligger mig fjernere, i forhold til min egen motivation, egne ønsker, vissioner osv.

Derimod nævner jeg selvfølgelig ALTID, det jeg selv finder anvendeligt, overlegent, og optimalt, om det så er kost, tilskud, trænings, eller livsstil (det er vel DET vi er her for?) - Så er jeg som sådan hamrende ligeglad hvad andre mener om det!

Anyway om end du har personlige issues med undertegnede (rager mig også en fjer.); Jeg håber ikke du får folk til at tvivle på min integritet (i så fald er de ikke rigtig kloge.), den bør være så rigelig fasttømret som en sådan kan blive, - om ikke andet så bliver jeg mig ihverfald ind at det er derfor jeg bliver nødt til at bruge tid på de ca 50-200 mails og PMs jeg helt uopfordret får dagligt fra folk der ønsker mine råd, helt uopfordret! - Tro mig tilbudene har været der!

- Det er iøvrigt den enste ting der RAGER mig ved din peronlige kritik; det pisser mig mildest talt af. Om du så syntes jeg er ignorant, fejlinformeret, arrogant, ja enda et svin, det rager mig igen en fjer; Ligeledes er du også ALTID velkommen til at stille spørgsmålstegen tl min indsigt, viden, evner osv (jeg er ikke noget helligt orakkel.); du er enda velkommen til at opfordre andre til at gøre det samme; her kan du såmend bruge sætninger som "ALTID være UTROLIG påpasselig " lige så meget du vil.

Helio

PS; Det er dårlig stil, at kommentere personer der ikke har mulighed for at forsvare sig selv; du ved ligeså godt som jeg selv at JS ikke har officiel adgang til mol; Vil du tages alvorlig bør du selvfølgelig ytre dine spydigheder omkring folkspersonligheder på en måde, så de har adgang til at forsvare sig selv! - Eller endnu bedre, forhold dig til det personer skriver istedet, for at gå efter personerne!

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Og så stod der rent faktisk et par kasser bodylab crispy bar inden for min dør idag da jeg kom hjem. (hvad gir i mig, så kort tid efter at jeg ringede og fortalte dem om tråden på MOL.)
Det er rigtig god stil, endelig et kosttilskuds firma der tør og kan stå inde for deres produkter.

Det var bare kommentarer som ovenstående jeg (fejl)tolkede til at du har interesse i at promovere bodylabs produkter. Måske du bare er tilfreds med hvad de sælger generelt, hvilket er fair nok. Håber dog du forstår min mistro grundet ovenstående?

JS, skriver som altid nogle gode artikler, MEN jeg vil gerne stå ved min skepsis omkring en artikel på en side der sælger kosttilskud, hvor der under artiklen er link til køb af et produkt omtalt i artiklen. Desuden indeholder artiklen ikke en eneste videnskabelige referance, men det er en anden sag.

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Det var bare kommentarer som ovenstående jeg (fejl)tolkede til at du har interesse i at promovere bodylabs produkter.
Jeg forstår; MEN det er ikke tilfældet, og iogmed du kender en lille smule til mig, havde jeg nok bare håbet det ikke var tilfældet! - Var det kommet fra en der ikke kendte til mig overhovedet, ville jeg heller ikke havde reageret så voldsomt over for det.
Måske du bare er tilfreds med hvad de sælger generelt, hvilket er fair nok.

Det er netop tilfældet; - Jeg ved godt jeg måske udtrykker mig lidt for jublende (jeg burde måske vide bedre); men jeg har bare vitterlig og oprigtigt været ret så positiv overrasket gang på gang. På samme måde som jeg har udtrykt harme over for en producent, et fitnesscenter eller hvad som helst, når jeg har været skuffet, er det vel ret naturligt? (må jeg indrømme det er for en person som jeg selv ihvertfald; særlig videnskabelig opførsel er det selvfølgelig ikke - indrømmet.)

Håber dog du forstår min mistro grundet ovenstående?
Som sagt både ja og nej, i betragtning af at du "kender" mig, nej; generelt ja. - Men jeg håber du tror mig når jeg så siger det ikke er tilfældet? og du må gerne tage mig på ordet for det.
JS, skriver som altid nogle gode artikler, MEN jeg vil gerne stå ved min skepsis omkring en artikel på en side der sælger kosttilskud

1. JS skriver som du skrev netop nogle gode artikler, derfor linkede jeg selvfølgelig til DEN (som jeg allerde har skevet.)! (se at jeg tit har omtalt en masse produkter, bodylab, twinlab, viking, ALVERDEN osv. MEN jeg linker normalt ikke til dem, (hvis jeg gør er det en fejl.).

2. Jeg skal som sådan heller ikke tale for JS, det tror jeg ikke rigtigt han bryder sig om, MEN han kan jo ikke forsvare sig selv officielt herinde. - Sagen med ham gælder vel som med overstående om mig selv.

Du er velkommen til at have skepsis, forstå mig ret i det jeg skriver, en lille smule skepsis er altid sundt!

- MEN igen, du kender JS, og burde ikke have belæg for at tvivle på hans integritet? (du har måske et andet syn, men for mig han den absolut sidste jeg ville tvivle på, på DET punkt); prøv lige at have hans fortid på getbig, fitforum eller alle andre steder i mente (hvor hans artikler nu end ligger.), er det ikke ret klart at han ALTID har skrevet hans super KLARE meninger og holdninger, i hans tråde såvel som i hans artikler, LIGEGYLDIGT hvordan de stemmer overens med ejerens site?) - Det samme gør jeg selvfølgelig.

3. Linket er vel noget bodylab har fået lov til at ligge i artiklen? (ærligt så ved jeg det ikke.), men jeg finder det selvfølgelig ikke unaturligt eftersom de sælger et produkt, magen til det der nævnes i artiklen. - Da JS først skrev CUTS på getbig, fik Nicolaj jo også hurtig øje for en masse produkter som JS anbefalede, begyndte at markedesføre dem, og han linkede selvfølgelig også til disse.

4.- Faktisk mistænker jeg lidt bodylab for at havde begyndt at lave det omtalte produkt på JS opfordring.(du må ikke hænge mig op for det, for jeg ved det ikke, men det ville være en logisk forklaring)

- Okay, det kræver måske en hurtig forklaring; Igen hænger det også lidt sammen med hvorfor jeg er blevet endnu mere positiv overfor bodylab (altså det jeg nævnte i starten af dette indlæg.)

JS har benyttet soy i årevis (mener det hovedsageligt er VEGEFUEL, og nogle mærker fra USA), i alt den tid har han også konstant snakket om alle fordelene ved hans approach omkring dette (alt det han nævner i artiklen.) - Problemet er at normalt, at lige så godt som soy protein i ORDENTLIG kvalitet ER - dobbelt så dyr er det også, det koster kassen herhjemme, men ikke nødvendigs kassen at producere!

Jeg har selv benyttet VEGEFUEL og nogle andre mærker en del, men ærligt, så har jeg simpelhen ikke haft råd til at køre det konstant som JS altid har gjort det, ikke engang i de perioder hvor min kost og træning har været tæt på optimal; jeg har heller ikke kunnet henvise mine klienter eller andre jeg rådgiver til et soy produkt, som jeg prisen taget i betragtning, rent fatkisk kunne forlange de benyttede.

- Det har jeg altså muligheden for nu, og det er altså kun fordi bodylab nu har lavet suppro, som altså er den type soy JS omtaler, i ordentlig kvalitet.

Jeg syntes vitterlig jeg gør en indsats på at forklare situationen som den er, og havde det været hvem som helst der havde skrevet kritikken havde jeg ikke gidet. - Selv om jeg fortiden sidder i en voldpresset eksamens periode, må du sige til hvis noget af det jeg skriver er noget vrøvl, eller der er noget du mangler svar på, så skal jeg gøre mit bedste for at imødegå dit spørgsmål.

M.V.H

Helio

PS; ligegyldigt, og jeg har lidt svaret på det i det sidste indlæg. Men jeg har ikke en fornemmesle af at JS artikler, er ment som et videnskabeligt værk; Artikler har normalt ikke videnskabelige refferencer, medmindre det er videnskabeligt relevant. Kender du JS ret, så ved du at hans refferencer til materiale om soy ville fylde 5 x selve artiklen, det er næppe særlig hensigtsmæssigt, selve hensigten og målgruppen taget i betragtning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes vitterlig jeg gør en indsats på at forklare situationen som den er, og havde det været hvem som helst der havde skrevet kritikken havde jeg ikke gidet. - Selv om jeg fortiden sidder i en voldpresset eksamens periode, må du sige til hvis noget af det jeg skriver er noget vrøvl, eller der er noget du mangler svar på, så skal jeg gøre mit bedste for at imødegå dit spørgsmål.

Synes du har skrevet et fint og fyldestgørende svar, og behøver slet ikke stå til regnskab på den måde. Det var blot en kommentar fra min side, der måske kom mindre heldigt ud.

Så lad os vende tilbage til kost og kosttilskuds debatterne som er langt sjovere (og bedre at bruge tid på), end de her ligegyldige personopgør over nettet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så lad os vende tilbage til kost og kosttilskuds debatterne som er langt sjovere (og bedre at bruge tid på), end de her ligegyldige personopgør over nettet

Stort af dig at skrive sådan. - Og lad os så det, jeg orker ikke mere person haløj, det er så udmattende og gavner intet. - Peace brother, for en ny mere konstruktiv tid.

Highest regards

Helio

Link to comment
Share on other sites

Ang. aspatam, kan jeg anbefale at man søger lidt på det, det har været et rimelig gennemdiskuteret emne, på sådan set alle boards.

Herinde, kan jeg forestille mig at min "stubbe" har sagt en masse fornuftigt om emnet, prøv at tag en søger.

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Hej Heliotrop. :wink:

Jeg vil ikke blande mig særlig meget i denne tråd, da jeg - som du ved - ikke har særlig meget forstand på proteinbarer. Men jeg har altså en lille kommentar angående det, som du skriver om Jørgen Storm.

Jeg har respekt for din måde at udtrykke dig på, Heliotrop. Jeg udtrykker mig på min måde. Og du udtrykker dig på din måde. Sådan er vi jo så forskellige. Det synes jeg er fint nok. Og jeg har faktisk været glad for dine og mine spændende debatter. Du har da også fået mig til at ændre mening m.h.t. noget. Så tak for vores tidligere debatter, Heliotrop.

Du skriver: "Læs evt. Jørgen Storms gude artikkel om emnet". Jeg vil altså aldrig selv have udtrykket mig på den måde om en kostvejleder, som jeg tror på. Jeg synes, at der mangler "kildekritik". Men som sagt udtrykker vi os jo forskelligt, Heliotrop - og din måde at udtrykke dig på er jo tit meget "farverig".

Jeg vil heller ikke angribe Jørgen Storms omtalte artikel, da jeg endnu ikke har læst den. Og når jeg har læst den, vil jeg heller ikke angribe den, da Jørgen Storm ved langt mere om dette emne end jeg. Han ved uden tvivl også rimelig meget om flere andre emner.

Men jeg bliver nødt til at sige, at jeg er dybt uenig med dig i din beskrivelse af Jørgen Storm. Som du ved har både du, jeg og Jørgen Storm debateret på et andet forum. Og jeg har læst flere af hans artikler.

Inden for de emner, som er mine "kæpheste", mener jeg, at han er meget unuanceret og uvidenskabelig. Jeg vil derfor sige til dette forums læsere, at - ligesom alle andre kilder - skal man tage det, som Jørgen Storm siger, med et gran salt. Han er blot en blandt mange kostvejledere i disse debat-fora/forummer. Jeg betragter hverken ham, mig selv eller andre som eksperter eller guruer. Han har nok ret i meget af det, som han siger. Det kan jeg ikke vurdere, da han udtaler sig om emner, som jeg ikke ved noget om. Men inden for mine emner - fedtstoffer, multi-vitamin/mineral-piller, mener jeg, at man skal tage det, som han siger med et STORT gran salt. Han er hverken klogere - eller mindre klog - end debatforummets andre kostvejledere.

Mere vil jeg ikke sige om Jørgen Storm. Han kan åbenbart ikke forsvare sig på dette forum. Hvorfor må han ikke skrive herinde, som han må på det andet forum, Heliotrop?

God weekend til dig Heliotrop - og til alle andre læsere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share