Hvad er bedst at udskifte bænkpres med?


søren
 Share

Recommended Posts

Målet er at bænke mest muligt.

Er dog gået lidt død i bænken i mit seneste program. Ville i bytte bænken ud med en anden øvelse, eller fortsætter med bænken, og måske prøve en lidt anden slags program end den jeg kørte død i?

Har samtidig med bænken kørt incline db. presses i mit fullbody prg.

Link to comment
Share on other sites

Har du forsøgt dig med noget WSB agtigt? Der er ihf mulighed for at lave alt muligt bænklignene.

Rommel

har jeg ikke nej.. havde tænkt lidt på noget hst-agtigt noget, da jeg tidligere har fået rigtigt gode resultater ved det.. bare med en 'glidende' overgang i reps, istedet for de spring hst normalt er med.

Link to comment
Share on other sites

har jeg ikke nej.. havde tænkt lidt på noget hst-agtigt noget, da jeg tidligere har fået rigtigt gode resultater ved det.. bare med en 'glidende' overgang i reps, istedet for de spring hst normalt er med.

Det er heller ikke svært.

Tag din 5RM og regn baglæns til en startvægt på omkring 75% af 5RM og den periodelængde du nu ønsker. Det skulle gerne give en startvægt nede omkring 15RM.

Så er vægtene fastsat og på den enkelte dag løfter du bare det antal reps der er passende, som hovedregel vil jeg foreslå kun at nærme dig failure på sidste sæt i øvelsen og hvis du føler det kører ekstra godt en dag, så give lidt ekstra gas.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket program er det du er kørt død i?

det er bare et program med progression i intensiteten.. med start på omkring 75-80%.. tror det var den høje startintensitet + manglende føde + ikke så stuktureret træning der fik det til at fejle...

Jep, Incline DB er en super god øvelse!

kører allerede incline db

er begyndt på nyt program idag.. vi starter meget tæt på 15RM og efterhånden som vægten øges, ryger vi længere ned i reps og op i sæt.. DAMN det er hårdt med 15

Link to comment
Share on other sites

det er bare et program med progression i intensiteten.. med start på omkring 75-80%.. tror det var den høje startintensitet + manglende føde + ikke så stuktureret træning der fik det til at fejle...

kører allerede incline db

er begyndt på nyt program idag.. vi starter meget tæt på 15RM og efterhånden som vægten øges, ryger vi længere ned i reps og op i sæt.. DAMN det er hårdt med 15

Jamen når du allerede kører incline bænk - kunne det være du skulle lade være med det - og i stedet for at droppe bænkpres - køre bænkpres som det eneste - Og find et ordentligt program :wink:

Link to comment
Share on other sites

det er bare et program med progression i intensiteten.. med start på omkring 75-80%.. tror det var den høje startintensitet + manglende føde + ikke så stuktureret træning der fik det til at fejle...

kører allerede incline db

er begyndt på nyt program idag.. vi starter meget tæt på 15RM og efterhånden som vægten øges, ryger vi længere ned i reps og op i sæt.. DAMN det er hårdt med 15

Hvor tit bænker du og hvor mange sæt??

Link to comment
Share on other sites

Jamen når du allerede kører incline bænk - kunne det være du skulle lade være med det - og i stedet for at droppe bænkpres - køre bænkpres som det eneste - Og find et ordentligt program :wink:

tjaa..

som sagt har det nok været den høje intensitet + kosten + ... der har slået fejl..

programmet fejler nu intet.. har tidligere haft RIGTIG god fremgang med det. Og at bytte norm. bænk ud med en skrå eller andet tror jeg virkelig ikke kan give udslaget..

Hvor tit bænker du og hvor mange sæt??

3 gange om ugen 3-4 sæt.. hvada :)

Link to comment
Share on other sites

tjaa..

som sagt har det nok været den høje intensitet + kosten + ... der har slået fejl..

programmet fejler nu intet.. har tidligere haft RIGTIG god fremgang med det. Og at bytte norm. bænk ud med en skrå eller andet tror jeg virkelig ikke kan give udslaget..

3 gange om ugen 3-4 sæt.. hvada :)

Måske det nærmere var en ændring af sæt+intensitet der kunne hjælpe i stedet for at skifte en øvelse ud du gerne vil være bedre i..

Hvis målet er at bænke mest muligt, hvorfor så skifte bænkpres ud med noget?

Præcis

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share