Træning af hals? Og ryg


mr.orange
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er ny på denne side, men jeg vil lige starte med at sige tak for det detaljeret styrkeprogram der ligger på forsiden; "Et styrkeprogram til alle" - hedder det. :)

Jeg benytter mig af det overstående styrkeprogram, men mit "problem" ligger mht. min hals og ryg. Jeg har en forholdsvis tynd hals, og min ryg er ikke specielt muskuløs.

Er der nogle af jer, der kan give mig et træningstip mht. ryg og hals?

Mvh.

mr.orange

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk med så mange gode svar, det skal I have tak for. :)

Kan I evt. forklare mig hvad dødløft betyder, og hvad det indebære?

Det skal lige siges, at jeg pt. træner hjemme og ikke i center, så jeg har selvf. ikke de bedste muligheder for at træne, men jeg har da håndvægte og bænk her hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, præcis, det er Harald Nyborg vægte. Har godt hørt det ikke skulle være det bedste, men det var billigt. :)

Jeg løfter 25 lb på hver arm, når jeg træner biceps. Jeg ved så ikke hvad det er i kg. Har desværre ikke flere vægte, så de bliver nok for lette til shrugs.

Kunne være man skulle invistere sig i nogle ordentlige vægte.

Blackmoore <-

Ahh, det er dødløft. Okay. Tak. :)

Edited by mr.orange
Link to comment
Share on other sites

Hehe, præcis, det er Harald Nyborg vægte. Har godt hørt det ikke skulle være det bedste, men det var billigt. :)

Jeg løfter 25 lb på hver arm, når jeg træner biceps. Jeg ved så ikke hvad det er i kg. Har desværre ikke flere vægte, så de bliver nok for lette til shrugs.

Kunne være man skulle invistere sig i nogle ordentlige vægte.

Blackmoore <-

Ahh, det er dødløft. Okay. Tak. :)

25 lbs = ca. 10 kg.

Link to comment
Share on other sites

Kommer det ikke helt an på hvad det er spørger vil have trænet?

Det kunne jo være at der rent faktisk menes det, der er skrevet; nemlig hals og ryg

Jo. Det er rigtigt. Men man kan da ikke træne sin hals??

Det man træner er nakken. Jeg vil da mene at nakke og hals er 2 forskellige ting. og når han skriver ryg mon så ikke også han mener nakke. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jo. Det er rigtigt. Men man kan da ikke træne sin hals??

Det man træner er nakken. Jeg vil da mene at nakke og hals er 2 forskellige ting. og når han skriver ryg mon så ikke også han mener nakke. :bigsmile:

Hvad spørger mener, har jeg jo svært ved at svare på.

Men man kan da fint træne sin hals, der findes jo muskler gangske som andre steder på troppen.

F.eks hørte jeg engang en racerkører fortælle, at han havde en hjelm med en stang i toppen hvor der kan sættes skiver på.

Så skal man blot side og nikke og/ eller vippe hovedet til siden for at træne halsmusklerne.

I hans tilfælde var det for at kunne modsat de påvirkninger han blev udsat under kørsel i kurver med høj fart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share