Er du fyldt med testosterone :-)


homer simpson
 Share

  

26 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Da det er lang tid siden der har været en skør poll (hvor er du Jonas?), besluttede jeg mig for at lave en. :)

Hvad er længdeforholdet i mellem din pegefinger og din ringefinger (gennemsnittet for højre og venstre hånd).

Spørgsmålet grunder i en udsendelse på DR2 ("Hvordan man bygger et menneske"), hvor der blev fortalt om testosteron niveauets betydning for et fosters udvikling. Et højt niveau var bla. med til at styre fosterets udvikling til en dreng. Det ovennævnte længdeforhold kunne bruges til at afgøre mængden af testosteron, idet et lavt tal indikerede et højt niveau af testosteron.

En forsker havde den teori, at man kunne bruge dette tal til at afgøre 2 personers atletiske evner, hvor et lavt tal indikerede gode evner.

Så frem med målebåndet og mål, og ikke noget med at snyde ved at klippe lidt af pegefingeren. :)

Mit eget mål var 0,94-0,95 (er lidt usikker på målemetoden), og dermed falder den teori på gulvet. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vist ikke helt med?? altså mener du hvor stor er forskellen på længden? og hvad er målene cm eller hvad? nå men jeg falder ikke ind under nogen af grupperne så, for min pege og ringfinger er (afhængigt af målemetoden selvfølgelig) fuldstændigt lige lange på begge hænder... så jeg burde jo være supertopatlet (og dreng) hvis det skulle passe (noooooot). Er du egentligt sikker på at det ikke er langefingeren der skulle måles? det synes jeg passer bedre med de intervaller du har givet i Pollen.

Link to comment
Share on other sites

Den test kommer til at give mig komplekser! Jeg konstaterede nemlig, at af de fire fingre er de tre lige lange, mens min højre pegefinger af uforklarlige årsager er fire millimeter kortere end de øvrige tre. Betyder det så, at den har fået et ordentligt skud testoteron under fødslen? :tongue:

Samlet var resultatet 0,97. Hvad man så ellers kan bruge det til.

...gad vide om man kan få udført plastickirugi på sin pegefinger? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vist ikke helt med?? altså mener du hvor stor er forskellen på længden? og hvad er målene cm eller hvad?

Du skal dividere længden på din pegefinger med længden på din ringefinger.

Mænd får typisk et tal mindre 1 og kvinder et tal større eller lig 1.

Hvorvidt teorien om forudsigelse af atletiske evner kun gælder for mænd ved jeg ikke.

Tilsyneladende kan man bruge dette tal til alt muligt.

- Om man disponeret for hjertetilfælde i en ung alder.

- Ens seksuelle tilbøjeligheder.

- mm.

Her er et par link:

http://news.bbc.co.uk/hi/english/health/ne...000/1613066.stm

http://www.berkeley.edu/news/media/release...3-29-2000a.html

http://www.liv.ac.uk/pro/news/press_releas...gers&autism.htm

På mig virker det lidt som en ny form for frenologi. :)

Link to comment
Share on other sites

Det der blev sagt i det program, var at man i fosterstadiet får tilført testetaron - og det viser sig på længden af ringfingeren - kontra pegefingeren.

dvs. har man fået meget testetaron, så er ringfingeren længere end pegefingeren, og det skulle meget gerne være sådan at kviner har længere pegefinger - eller lige lange, end ringfingeren.

min ringfiger er 1 cm længere end min pegefinger, så det betyder mor-karen gav mig lidt krudt da jeg lå inde i mavsen....

men husk i skal måle fra knoen udtil spidsen af fingeren, ellers kan man blive lidt snydt da jeg checkede de hos en veninde, og på syn lignede det at de var lige lange, men pegefinger var altså længere.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share