Nye håndvægte


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Hejza

Jeg skal, i løbet af det næste halve års tid, til at kigge efter nye håndvægte. Jeg har et sæt håndvægte fra Netto (!), som har fungeret udmærket, men snart er der ikke længere skiver nok, og desuden synes jeg ikke, spinlock-systemet holder skiverne godt nok på plads (skiverne kommer nemt til at sidde en smule løst, så de rasler imod hinanden med en klingrende lyd, når man laver curls osv.).

At købe flere skiver til de samme gamle håndvægte (og så leve med spinlock-problemet) vil være en dårlig løsning, al den stund, at gevindet på stængerne ikke er langt nok til ret mange flere skiver.

Hvad skal man gå efter?

Jeg forestiller mig, at det skal være færre, men tungere skiver (omkring 15 kg. på nuværende tidspunkt, men evt. med mulighed for at øge vægten op til omkring 25 kg, så der er lidt fremtids-perspektiv i det).

Desuden gerne med gummi-belagte skiver, da de `rå´ stålskiver ridser mit trægulv, når jeg lægger håndvægtene fra mig.

Hvad er godt at købe, og hvor køber man det?

Link to comment
Share on other sites

Hejza

Jeg skal, i løbet af det næste halve års tid, til at kigge efter nye håndvægte. Jeg har et sæt håndvægte fra Netto (!), som har fungeret udmærket, men snart er der ikke længere skiver nok, og desuden synes jeg ikke, spinlock-systemet holder skiverne godt nok på plads (skiverne kommer nemt til at sidde en smule løst, så de rasler imod hinanden med en klingrende lyd, når man laver curls osv.).

At købe flere skiver til de samme gamle håndvægte (og så leve med spinlock-problemet) vil være en dårlig løsning, al den stund, at gevindet på stængerne ikke er langt nok til ret mange flere skiver.

Hvad skal man gå efter?

Jeg forestiller mig, at det skal være færre, men tungere skiver (omkring 15 kg. på nuværende tidspunkt, men evt. med mulighed for at øge vægten op til omkring 25 kg, så der er lidt fremtids-perspektiv i det).

Desuden gerne med gummi-belagte skiver, da de `rå´ stålskiver ridser mit trægulv, når jeg lægger håndvægtene fra mig.

Hvad er godt at købe, og hvor køber man det?

Du er ikke den eneste, som i nyere tid har oprettet en tråd om køb af håndvægte, da bla jeg for nyligt lavede en, hvor jeg ikke fik de svar, som jeg ønskede. Jeg har selv prøvet at researche på nettet. Det er næsten det samme alle udbyder: 35cm vægtstænger med spinlocklåse (som er bedre end de clips, som jeg har til mine egne håndvægte). Et enkelt sted havde de en 40cm stang. Med det kan du nå op på 32kg (2kg stang med 3 5kg skiver på hver side) og så selvfølgelig mindre, hvis du skal have små skiver på også - det er jo lidt meget at stige 10kg i en håndvægt.

Med tungere skiver, bør du nok ikke finde dem tungere end 5kg, da de nok ellers bliver uhåndterlige.

Men jeg har ikke selv fundet nogen håndvægte, som jeg selv ville købe (selv ikke world-wide på nettet).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share