Kost og fedt pct


tjn
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har nu trænet i lidt over et år, og synes nu mine muskler er blevet godt store. Men..

Jeg har for meget fedt synes jeg selv. (Fedtpct. ca. 7,8)

Jeg ved selvfølgelig godt hvordan jeg taber mig, men problemet er, at jeg er bange for er hvis jeg

begynder begynder at spise mindre, at det vil resultere i tab af muskelmasse.

Jeg spiser omkring 150-200 gram rent protein om dagen. (Vejer 74 kg og er 180 cm høj)

Men er der nogen der ved, om man skal spise så meget alle dage? eller kun de dage man træner? (Træner 3 gange om ugen)

(Vil gerne have en fedtpct på 5-6)

Skal lige siges jeg er 15 år gammel.

Nogen der vil hjælpe? evt. kostplan? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved selvfølgelig godt hvordan jeg taber mig, men problemet er, at jeg er bange for er hvis jeg

begynder begynder at spise mindre, at det vil resultere i tab af muskelmasse.

Når du allerede er så langt nede i fedtprocent, så er der stor risiko for at der også forsvinder muskelmasse, hvis du er i kalorieunderskud.

Jeg finder det lettere bekymrende at du åbenbart er så fixeret på din fedtprocent - ikke mindst når du så kun er 15.

INGEN vil på baggrund af de oplysninger du har givet kunne stikke dig en køreklar kostplan i hånden, som vil få dig til at tabe fedt og beholde din muskelmasse, men du kan få et par tips til fornuftig kostplanlægning, som også vil virke i dit tilfælde:

Protein i hvert måltid

Mange måltider i løbet af dagen (gerne 6) for at der løbende er energi klar til brug.

Minimalt underskud, MAX 500kcal under dit ligevægtsindtag om dagen og hellere 300.

PS: Jeg ville meget gerne se et billede, af alt den ekstra fedt. Tænk på at der altså kun er ca 1½kg fedt fra 7,8% til 6%, så det må virkelig være i småtingsafdelingen.

Link to comment
Share on other sites

Når du allerede er så langt nede i fedtprocent, så er der stor risiko for at der også forsvinder muskelmasse, hvis du er i kalorieunderskud.

Jeg finder det lettere bekymrende at du åbenbart er så fixeret på din fedtprocent - ikke mindst når du så kun er 15.

INGEN vil på baggrund af de oplysninger du har givet kunne stikke dig en køreklar kostplan i hånden, som vil få dig til at tabe fedt og beholde din muskelmasse, men du kan få et par tips til fornuftig kostplanlægning, som også vil virke i dit tilfælde:

Protein i hvert måltid

Mange måltider i løbet af dagen (gerne 6) for at der løbende er energi klar til brug.

Minimalt underskud, MAX 500kcal under dit ligevægtsindtag om dagen og hellere 300.

PS: Jeg ville meget gerne se et billede, af alt den ekstra fedt. Tænk på at der altså kun er ca 1½kg fedt fra 7,8% til 6%, så det må virkelig være i småtingsafdelingen.

Okay tak for svaret.

Har lige taget to billeder med webcam af min mave. Et forfra og et fra siden. (Synes der er lidt for meget fedt på de nederste mavemuskler)

post-8660-1146838512_thumb.jpg post-8660-1146838536_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

fejlbesked?

Med den mængde muskelmasse du ser ud til at have, så tror jeg ikke du kan komme meget længere ned i fedtprocent uden at ende med at se virkelig spinkel ud.

Okay tak for svaret.

Men vedrørende med hvor tit man skulle spise, skal man så spise lige meget mad hver dag, eller skal man spise mindre de dage hvor man ikke træner? og meget den dag man træner?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share