Skummetmælk SKIDT under cut?


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

procentmæssigt er der mere protein i frosen spinat og almindelig champignon... bønner samt broccoli er også godt og det mætter umådeligt meget mere end mælk

Det er sandt, men vil du ikke være flink at holde dig til spørgsmålet? Som sagt så har jeg NADA ZERO NIKS problemer med at tabe mig overordnet. Jeg taber mig så let som ingenting, så kalorierne gør faktisk INTET. Det, jeg gerne vil vide, er om den laktose, der jo åbenbart er i mælk er meget skidt under cut? Bør jeg undgå skummetmælk pga. næringsindholdet? At der er mange kalorier i er fuldstændig ligegyldigt, det eneste jeg tænker på er, om skummetmælk simpelthen bør undgåes pga. de kulhydrater, der er i eller andet...

Edited by Jenslyn17
Link to comment
Share on other sites

Det er sandt, men vil du ikke være flink at holde dig til spørgsmålet? Som sagt så har jeg NADA ZERO NIKS problemer med at tabe mig overordnet. Jeg taber mig så let som ingenting, så kalorierne gør faktisk INTET. Det, jeg gerne vil vide, er om den laktose, der jo åbenbart er i mælk er meget skidt under cut? Bør jeg undgå skummetmælk pga. næringsindholdet? At der er mange kalorier i er fuldstændig ligegyldigt, det eneste jeg tænker på er, om skummetmælk simpelthen bør undgåes pga. de kulhydrater, der er i eller andet...
Nej, der er ingen grund til at undgå mælk.
Link to comment
Share on other sites

Jeg siger mange tak!

Det var simpelthen fordi mit cut ikke går godt. Jeg taber mig, men der er vist røget alt for meget muskelmasse (og i hvert fald styrke) og ikke for meget fedt. Jeg tænkte bare på, om mælken kunne være akilleshælen i dén sammenhæng :)

Hvis der er flere, der har kommentarer, så' det bare at spytte ud :)

Link to comment
Share on other sites

Nejnej, ikke bortset fra at det er min hårdt tilkæmpede muskelmasse og styrke, der for alvor bliver ætset af :cry::cry::cry:

Måske cutter du for hurtigt...... mere end et kilo om ugen er generelt for hurtigt og når man er kommet lidt ned kan man nok ikke regne med mere end 0,5 kg per uge.

Jeg er af den opfattelse at man skal have meget protein og fordelt over hele dagen, med et ekstra indtag efter styrketræning. Gerne 1,5 til 2 gram per kilo kropsvægt over hele dagen. Man kan selvfølgelig spise og drikke sig til det med normal mad men det bliver unægteligt nemmere hvis du supplerer med Protein pulver. 3,5 liter mælk giver meget kulhydrat og noget af den energi ville jeg nok prøve at indtage som protein i stedet for. Måske er en liter nok til at gå at sippe af gennem dagen nok.

Link to comment
Share on other sites

Angående mælk under cut:

Med et nyere studie taget i betragtning er det måske en rigtig god ide at drikke mælk og andre fedtfattige mælkeprodukter (fx yoghurt) under cut, da de ser ud til at bidrage til et større fedttab (Zemel et al, 2005, se link). Yderligere viser studiet, at gruppen der indtog fedtfri yoghurt havde markant større regionalt fedttab på overkroppen. Desuden udgør skumemtmælk en god proteinkilde, der er let tilgængelig og ikke kræver tilberedning. Uden at kende specifikke studier vil jeg desuden tro, at mælk i sig selv ikke giver en stor insulinstigning, da mælkeproteinerne vel bidrager til at mindske det højere insulinsvar som laktose giver per se. Er der nogle der kender GI for skummetmælk?

Link til abstract Zemel MB et al, 2005, Int J Obes

Link to comment
Share on other sites

JensLyn17-> Det er fordi mælkens laktose giver et forholdsvis stort insulinudsving, hvilket man, alt andet lige, vil undgå når man er på diæt.

Hvis du ikke har problemer med at tabe dig samtidig med at du drikker mælk, så bare fortsæt. Der er intet sundhedsmæssigt i vejen med det.

Det er jeg ikke enig med dig i...

Skummetmælk har et GI på 32, hvilket er kategoriseret som lavt, og skaber derfor ikke er stort insulinudsving!

Antager vi at skummetmælk giver et stort insulinudsving,

skulle GI'et være højt, og dette er der faktisk noget sundhedsmæssigt skadeligt ved!

Jeg mener dog at lige præcis mælk var et specielt emne,

så ret mig, hvis jeg tager fejl i min udtalelse

Link to comment
Share on other sites

Måske cutter du for hurtigt...... mere end et kilo om ugen er generelt for hurtigt og når man er kommet lidt ned kan man nok ikke regne med mere end 0,5 kg per uge.

Jeg er af den opfattelse at man skal have meget protein og fordelt over hele dagen, med et ekstra indtag efter styrketræning. Gerne 1,5 til 2 gram per kilo kropsvægt over hele dagen. Man kan selvfølgelig spise og drikke sig til det med normal mad men det bliver unægteligt nemmere hvis du supplerer med Protein pulver. 3,5 liter mælk giver meget kulhydrat og noget af den energi ville jeg nok prøve at indtage som protein i stedet for. Måske er en liter nok til at gå at sippe af gennem dagen nok.

Det er sgu nok det, der er problemet... Jeg skyder for lavt fordi jeg har så let ved at tabe mig, og fordi jeg vil være sikker på netop at tabe mig... Så har sikkert været i et for stort kalorieunderskud :(

Cardio i sig selv er vel også helt unødvendigt, når man fint kan nå et kalorieunderskud kun gennem ændring af kosten?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share