Sommer kursus på sportshøjskole


Bukse
 Share

Recommended Posts

Hey alle!! Jeg har lige fået tilsendt noget matriale fra aalborg sportshøjskole ang. et sommerkursus i styrketræning. Nu er min situation således, at jeg allerede læser idræt på uni og selv har dyrket styrketræning gennem en årrække.

Dermed mener jeg at have et nogenlunde fagligt niveau. :innocent:

Så tænkte jeg på om der måske skulle være nogen herinde der har været på et ligende kursus, eller måske har undervist ved et???

Det koster 3000 kr. for kurset der vare en uge, hvilket er okay hvis indholdet ellers er relevant og på et godt fagligt niveau.

I deres materiale nævner de div. trænings systemer som WSB og sheiko. Så umiddelbart lyder det seriøst nok. :devil:

Men er der nogen der har yderligere informationer er de meget velkomne :4thumbup:

ps. ved godt at højskolen har været oppe at vende før, men synes at dette emne er lidt noget andet.

Link to comment
Share on other sites

Hey alle!! Jeg har lige fået tilsendt noget matriale fra aalborg sportshøjskole ang. et sommerkursus i styrketræning. Nu er min situation således, at jeg allerede læser idræt på uni og selv har dyrket styrketræning gennem en årrække.

Dermed mener jeg at have et nogenlunde fagligt niveau. :innocent:

Så tænkte jeg på om der måske skulle være nogen herinde der har været på et ligende kursus, eller måske har undervist ved et???

Det koster 3000 kr. for kurset der vare en uge, hvilket er okay hvis indholdet ellers er relevant og på et godt fagligt niveau.

I deres materiale nævner de div. trænings systemer som WSB og sheiko. Så umiddelbart lyder det seriøst nok. :devil:

Men er der nogen der har yderligere informationer er de meget velkomne :4thumbup:

ps. ved godt at højskolen har været oppe at vende før, men synes at dette emne er lidt noget andet.

Hej Hej

jeg er selv tidligere elev fra trænerakademiet på samme skole og jeg kan varmt anbefale dette kursus. Det er meget kompetente undervisere og især Karsten Jensen er en utrolig dygtig underviser. Han er til daglig fysisk træner ved Team Danmark så er vant til at arbejde med elite sportsfolk, så jeg synes helt sikkert du skulle tage at melde dig til.

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er vel om du vil lære noget i forhold til hvad du i forvejen kan læse dig frem til på internettet.

Tror ikke du lærer mere omkring Westside barbells træningsmetoder af at tage på et dyrt kursus, da Westside barbell allerede har skrevet utallige gennemarbejdede artikler omkring dette. Det samme gælder Sheiko.

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er vel om du vil lære noget i forhold til hvad du i forvejen kan læse dig frem til på internettet.

Tror ikke du lærer mere omkring Westside barbells træningsmetoder af at tage på et dyrt kursus, da Westside barbell allerede har skrevet utallige gennemarbejdede artikler omkring dette. Det samme gælder Sheiko.

Gør det dig til en god fodboldspiller at læse en masse artikler på nettet?

Link to comment
Share on other sites

Gør det dig til en god fodboldspiller at læse en masse artikler på nettet?

Nej, selvfølgelig ikke. Man bliver kun god til en given ting, ved at udføre det i praksis. Men tror du misforstår mit budskab.

For i dette tilfælde er der jo tale om et kursus på et rent fagligt niveau, hvor det handler om at tilrage sig en breddere viden inde for det aktuelle område.

Jeg sætter så spørgsmålstegn ved, hvorvidt den information man får ved kurset, ikke lige så godt kunne læses på nettet eller i bøger til langt billigere pris. Tror endda - uden at vide hvad kurset præcist indeholder - at mange artikler på nettet er langt mere kompentente end selve kurset.

Link to comment
Share on other sites

Wow. Du er godt nok klog Søren

Tak Lars

David -> Nu har jeg ikke læst om kurset, men lur mig om der ikke er andet i det end teoretisk undervisning? Jeg forestiller mig der også vil være noget praktisk træning. Flere gange har der været rimelig belæste folk herinde, der har misforstået ét eller andet de har læst i artikler, og så har gået og troet det var sådan tingene var. Det er nemt at misforstå en artikel, især hvis man ikke lige er en ræv til engelsk. Artikler er fine, men hands on er nu bedre.

Det er jo også derfor man ser folk i centrene der træner "forkert", men som er store og stærke. HVordan kan de være det når de ikke træner som man siger man skal på MOL??? Der er en verden uden for det her site og nogle artikler om hvordan WSB-folkene træner.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Tak Lars

David -> Nu har jeg ikke læst om kurset, men lur mig om der ikke er andet i det end teoretisk undervisning? Jeg forestiller mig der også vil være noget praktisk træning. Flere gange har der været rimelig belæste folk herinde, der har misforstået ét eller andet de har læst i artikler, og så har gået og troet det var sådan tingene var. Det er nemt at misforstå en artikel, især hvis man ikke lige er en ræv til engelsk. Artikler er fine, men hands on er nu bedre.

Det er fint at du kan gå ind og rette mig for, som skrevet i det tidligere, satte jeg også kun spørgsmålstegn ved kurset. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey.....

Tak for indlæggende. Mine tanker har netop også gået om man ville lære noget man ikke ville kunne læse sig til. For helt billigt er kurset heller ikke.

På den anden side lyder det også som om, at det er kompetente folk de har til at stå for undervisningen

Hvis der er flere der evt. har nogle erfaringer er de meget velkomne!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en af underviserne på sommerkurset (og skal bl.a. stå for WSB delen)

Kurset bliver ikke kun omkring de teorier som nævnes, men ligeså meget den praktiske implementering i den daglige træning.

Alle teorier vil blive relateret til styrketræning for sport generelt, f.eks hvordan kan principperne bag WSB bruges i styrketræning for en håndboldspiller.

Der vil være intensiv praktisk undervisning, f.eks hvor stor forskel der er på et WSB bokssquat og et traditionel bokssquat og hvorfor de udfører den netop sådan.

Den kritiske gennemgang af de nyeste træningsmetoder og deres praktiske brug er et gennemgående tema i kurset.

Håber du kommer og spørg endelig hvis du/i har flere spørgsmål

Mvh

/Niels Stærkjær

(og tak til Ole Okke for de pæne ord selvom du valgte IKKE at fremhæve mig :mad: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en af underviserne på sommerkurset (og skal bl.a. stå for WSB delen)

Kurset bliver ikke kun omkring de teorier som nævnes, men ligeså meget den praktiske implementering i den daglige træning.

Alle teorier vil blive relateret til styrketræning for sport generelt, f.eks hvordan kan principperne bag WSB bruges i styrketræning for en håndboldspiller.

Der vil være intensiv praktisk undervisning, f.eks hvor stor forskel der er på et WSB bokssquat og et traditionel bokssquat og hvorfor de udfører den netop sådan.

Den kritiske gennemgang af de nyeste træningsmetoder og deres praktiske brug er et gennemgående tema i kurset.

Håber du kommer og spørg endelig hvis du/i har flere spørgsmål

Mvh

/Niels Stærkjær

(og tak til Ole Okke for de pæne ord selvom du valgte IKKE at fremhæve mig :mad: )

Hey Niels. Det lyder pisse spændende. Især at du skriver, at der kommer en kobling til andre sportsgrene :4thumbup: . Det er lige præcis der jeg regner med at ville kunne bruge kurset til noget i mit videre studie på idræt.

Nu er jeg da for alvor blevet hook på det.

Er kurset primært med sigte på at skulle beskæftige sig med eliete sportsfolk efterfølgende eller er det mere bredt?

Og hvilket niveau forventes der man har når man deltager på kurset? Eller betyder det ikke noget?

Jeg vender lige tilbage hvis jeg kommer i tanke om flere spørgsmål. :superman:

Jeg takker mange gange for at du gider at hjælpe med spørgsmålene. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kurset har et bredt sigte og kan bruges af alle som tager styrketræning seriøst.

Som studerende på Idræt har du sikkert en fordel på nogle områder og mangler noget på andre.

Kurset var oprindeligt et opfølgning for tidligere studerende på Trænerakademiets styrketræningslinie, men de fleste som interesserer sig for området vil kunne få stor udbytte af det.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Hey Niels. Det lyder pisse spændende. Især at du skriver, at der kommer en kobling til andre sportsgrene :4thumbup: . Det er lige præcis der jeg regner med at ville kunne bruge kurset til noget i mit videre studie på idræt.

Nu er jeg da for alvor blevet hook på det.

Er kurset primært med sigte på at skulle beskæftige sig med eliete sportsfolk efterfølgende eller er det mere bredt?

Og hvilket niveau forventes der man har når man deltager på kurset? Eller betyder det ikke noget?

Jeg vender lige tilbage hvis jeg kommer i tanke om flere spørgsmål. :superman:

Jeg takker mange gange for at du gider at hjælpe med spørgsmålene. :bigsmile:

Hey Niels

snakker vi styrke træning eller BB?

Har selv læst lidt om kursuset og overvejer om det kunne give mig et pift mht styrkeløftning.

Link to comment
Share on other sites

Hey Niels

snakker vi styrke træning eller BB?

Har selv læst lidt om kursuset og overvejer om det kunne give mig et pift mht styrkeløftning.

WSB og Sheiko systemerne er primært henvendt til styrkeløftere, så kan da næsten med 100% sikkerhed sige at kurset hovedsageligt vil ligge vægt på styrketræning.

Havde jeg haft tiden til at tage hele vejen til Aalborg, ville jeg gerne give 3000,- for det kursus. JA -, jeg har ændret mening :smile: Hvornår bliver kurset ellers afholdt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share