ART - Active Release Technique


Quantanamo
 Share

Recommended Posts

Jeg er netop (i mit forsøg på at finde en behandling mod springerknæ, der virker) faldet over en behandlingsform, der bevævnes A.R.T. = Active Release Technique. Det lader til at det er en relativt ny behandlingsform, men den skulle i følge flere web sites være effektiv. Jeg har imidlertid svært ved at finde ud af, hvad den konkret går ud på og om man selv kan udføre den eller om det kræver en behandler.

Nogen der har erfaringer med det eller kender noget til behandlere i Danmark, der benytter denne form for behandlig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er netop (i mit forsøg på at finde en behandling mod springerknæ, der virker) faldet over en behandlingsform, der bevævnes A.R.T. = Active Release Technique. Det lader til at det er en relativt ny behandlingsform, men den skulle i følge flere web sites være effektiv. Jeg har imidlertid svært ved at finde ud af, hvad den konkret går ud på og om man selv kan udføre den eller om det kræver en behandler.

Nogen der har erfaringer med det eller kender noget til behandlere i Danmark, der benytter denne form for behandlig?

Så ny er den nu heller ikke. Den er meget brugt inden for sportsverdenen i USA. Jeg har desværre ikke kendskab til aktive udøvere af behandlingsformen i Danmark.

Hardu hørt om shockbølgeterapi? Det bliver meget brugt mod springerknæ.

Link to comment
Share on other sites

Hardu hørt om shockbølgeterapi? Det bliver meget brugt mod springerknæ.

Ja Jørgen L har faktisk lige introduceret det for mig og er ved at finde en behandler i København. Jeg tænker imidlertid, at flere behandlingsformer vil gøre behandlingen mere effektiv.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Ja Jørgen L har faktisk lige introduceret det for mig og er ved at finde en behandler i København. Jeg tænker imidlertid, at flere behandlingsformer vil gøre behandlingen mere effektiv.

Shockwave har sammen med hensigtsmæssig træning og udstrækning kureret mit springerknæ. Mit var lokaliseret på tilhæftningen på patella. Kan kun anbefale shockwave.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Guest Slettet_04042015
Jeg fandt to behandlere i DK, der udfører A.R.T
Hej, hvor læser du det henne af på deres hjemmesider?

ART er et system hvor behandlerne bliver certificerede og "ratede"/rangeret med point alt efter behandlerens kunnen. Bør der også stå lidt om.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Fra Kbh:

Dr. Andreas Paulsson, DO

Vältakullsvägen 1

Gullbrandstorp, SE SE-310 41

Approximately 127 miles

+46 70 238 77 30

Dr. Henrik Solmenius, DN

Kronborgsvägen 8

Malmö, SE 211 45

Approximately 143 miles

+46-40-30 23 22

Elite Performance

Mr. Paul Henderson, MT

Sportlife lärkvägen 4

Alingsås, SE 44140

Approximately 171 miles

Tjek evt. Ken bolbjerg

Link to comment
Share on other sites

Jeg fandt efterfølgende én der var endnu nærmere, Christine Pontippidan fra Århus.

Men vær obs på, om du bare sådan kan gå ind ad gadedøren og få en art-behandling a la en almindelig massage hos en massør.

Jeg tror du skal regne med at skulle igennem hele møllen med lokalisering af problem osv., hvorefter kiroen tager stilling til, hvad behandlingen skal være.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Men vær obs på, om du bare sådan kan gå ind ad gadedøren og få en art-behandling a la en almindelig massage hos en massør.

Jeg tror du skal regne med at skulle igennem hele møllen med lokalisering af problem osv., hvorefter kiroen tager stilling til, hvad behandlingen skal være.

Du havde ret. Vi fandt frem til, at jeg ikke havde indeklemningssyndrom, men inflammation/"lille indeklemning", hvis det giver mening.

Anyways, 2 behandlinger og min skulder er født på ny. Første behandling gjorde, at jeg kunne få armen over hovedet uden smerter. Anden behandling gjorde, at jeg kan få skulderen om i "squatstilling". Det er helt vildt så hurtigt det virker.

Nu skal lortet bare genoptrænes smile.gif hu-fucking-rray hvor er det fedt at kunne tage skjorte på, uden at det gør ondt.

Link to comment
Share on other sites

Du havde ret. Vi fandt frem til, at jeg ikke havde indeklemningssyndrom, men inflammation/"lille indeklemning", hvis det giver mening.

Anyways, 2 behandlinger og min skulder er født på ny. Første behandling gjorde, at jeg kunne få armen over hovedet uden smerter. Anden behandling gjorde, at jeg kan få skulderen om i "squatstilling". Det er helt vildt så hurtigt det virker.

Nu skal lortet bare genoptrænes smile.gif hu-fucking-rray hvor er det fedt at kunne tage skjorte på, uden at det gør ondt.

Fedt! It's almost like magic!

Hvor manipulerede hun? Delt eller pecs? eller?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share