Eksempel logbog?


Lassem
 Share

Recommended Posts

Hejsa, jeg er en dreng på 14 år der løber meget(5-7 gange ugen løber normalt 2 gange 5km. resten 3.5km(5km/t), har også svømmet meget(ikke mere)

Jeg vil i sommerferien af med lidt fedt, og en bedere kondition.

Så jeg regner med at gøre noget i stilen af dette:

Hver dag 5 km. så højt tempo jeg kan(stiger forhåbningsvis)

cykler 45 minutter hver dag. så højt tempo som jeg kan - første gear.

Svømmer 2 gange om ugen, 2000 meter(så "højt" tempo)

desuden føgler jeg "de danske vægtkonsulenter" som min mor er på(desuden har hun tabt 45 kg.).

Hvad tror i? Regner med det er ok konditionstræning+vægttab?

Jeg har aldrig haft skader, gør så meget for at undgå det så muligt, en skade på en uge kræver 2 ugers genoptræning, jeg bruger lang tid på at strække ud, og hvis jeg kan mærke noget dagen efter gør jeg ikke noget.

-lyt til din krop :4thumbup:

Edited by Lassem
Link to comment
Share on other sites

Du vil da forbrænde mere ved at cykle så hurtigt som muligt i et højere gear end ved at køre i første gear

Men ellers tror jeg roligt du kan slå dig løs. Hvis du er vant til at røre dig tror jeg sagtens du kan holde til dit program

god fornøjelse med det

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Det ser egentlig ganske fornuftigt ud, men drop "kun 1. gear". Du kan sagtens få pulsen op, selvom du kører i et højere gear.

Jeg vil i øvrigt også foreslå, at du tager en enkelt fridag, hvor du kan restituere ordentligt. Hvis du ikke vil det, så sørg for at væn din krop til den megen motion gradvist.

Med så meget træning er det vigtigt at få sovet igennem!

GL!

Link to comment
Share on other sites

Ja har også lovet mig selv 9 timers søvn :sleeping:

Og en masse vand.

Jeg er normal vægtig, men min vægt er fedt, ikke muskler.

Jeg er 180 høj. og vejer 67kg.

Det med hviledag er ikke nogle dårlig idé, men jeg tror desværre ikke jeg kan, tro det ej. En dag uden motion og jeg føler virkelig doven.

Edit: har forresten hørt svømning er godt til at modvirke skader, betyder det jeg ikke må tæske igemmen eller?

Edited by Lassem
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke vil holde en decideret hviledag, er det en god ide' at have en dag, hvor du kører meget lavt tempo - dvs. svømmer stille og roligt, cykler en tur for hyggens skyld og glor lidt på naturen, eller jogger stille og roligt igennem skoven (hvis du er så heldig, at have en sådan til rådighed).

Hvis du jerner igennem og presser dig selv hver eneste dag, vil du i sidste ende stresse din krop.

Din krop har brug for hvile til at opbygge din muskelmasse, giv den derfor et lille pusterum, eller ihvertfald en rolig dag.

Start en logbog herinde og lad folk følge med i din træning, så skal der nok falde et par kommentarer af på vejen. Snus lidt rundt i de forskellige logbøger, så vil du se, at selv de sejeste holder en pause af og til.

- God fornøjelse med projektet :4thumbup:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Jeg er normal vægtig, men min vægt er fedt, ikke muskler.

Jeg er 180 høj. og vejer 67kg.

Med alt den motion, du planlægger, skal du huske også at få noget mad indenbords :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share