armstrækninger, hypertrofi


madsen87
 Share

Recommended Posts

hej alle

situationen er den at jeg gerne vil træne min overkrop lidt, og da jeg spiller fodbold føler jeg ikke har overskud til at gå i center, men det kan i og for sig også være ligemeget.

mit spørgsmål går lidt på om det kan betale sig at lave armstrækninger(fx med benene på seng, bord eller lignende for at få nogle andre "vinkler" som måske kan belaste brystet/triceps ekstra?)? vil det give noget? og andre øvelser som dips(evt bench dips).

Det skal lige siges at jeg er nybegynder på træningsområdet, har nok trænet sammenlagt 2-3måneder, men har et synes jeg selv okay fundament, er vel 177 og vejer ca 76 og har en relativt lav fedtprocent, så er rimeligt "godt skruet sammen", bænker vel på den gode side af 80kg, men nok om det.

Vil det kunne give lidt masse/markering og gøre en lidt mere fit til sommeren? :) er klar over at det er begrænset hva man kan nå inden sommeren, men også bare princippet i det..

på forhånd tak :)

-madsen

Link to comment
Share on other sites

Pushups er en god øvelse, men.. der er ikke det store hypertrofi i den (altså muskelvækst) i almindelige pushups hvis man bare er nogenlunde trænet.

Hvis du vil have muskelvækst i overkroppen uden at gå i center vil Pushups med benene hævet, handstand pushups, one arm pushups og chinups/pullups ikke være helt dumt

prøv også at se her:

Link to comment
Share on other sites

Pushups er en god øvelse, men.. der er ikke det store hypertrofi i den (altså muskelvækst) i almindelige pushups hvis man bare er nogenlunde trænet.

Hvis du vil have muskelvækst i overkroppen uden at gå i center vil Pushups med benene hævet, handstand pushups, one arm pushups og chinups/pullups ikke være helt dumt

prøv også at se her:

Mange tak for det fornemme svar.

Bare lige for at være sikker, så er handstand pushups hvor jeg smider benede op ad en væg, ikk?

Link to comment
Share on other sites

Jo :smile: