Oure Idrætshøjskole vs. Ålborg Sportshøjskole


Ida
 Share

Recommended Posts

Hej derude.

Jeg har kigget lidt på forskellige idrætshøjskoler, og er kommet frem til, at disse to højskoler virker yderst interessante. Men jeg er lidt i tvivl om, hvilken der er at foretrække. På Oure tilbyder de bl.a. et "Basic Ski Instructor"-kursus, som umiddelbart lyder ret spændende og tiltalende, men mit indtryk er, at det hurtigt kan blive meget specifikt - altså hvor fokus udelukkende ligger på den idræt. Derimod virker det som om, at man i Ålborg kan vælge lidt bredere, så man f.eks. både kan spille fodbold, badminton og dyrke aerobic og så ellers har et "kreativt" fag. Mit spørgsmål er så: Har du gået på en eller begge højskoler? I så fald må du meget gerne dele dine oplevelser og komme med fordele og ulemper :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej derude.

Jeg har kigget lidt på forskellige idrætshøjskoler, og er kommet frem til, at disse to højskoler virker yderst interessante. Men jeg er lidt i tvivl om, hvilken der er at foretrække. På Oure tilbyder de bl.a. et "Basic Ski Instructor"-kursus, som umiddelbart lyder ret spændende og tiltalende, men mit indtryk er, at det hurtigt kan blive meget specifikt - altså hvor fokus udelukkende ligger på den idræt. Derimod virker det som om, at man i Ålborg kan vælge lidt bredere, så man f.eks. både kan spille fodbold, badminton og dyrke aerobic og så ellers har et "kreativt" fag. Mit spørgsmål er så: Har du gået på en eller begge højskoler? I så fald må du meget gerne dele dine oplevelser og komme med fordele og ulemper :smile:

Jeg kan kun varmt anbefale Oure - har kun oplevet positive ting og hørt positive ting :) Ved ikke rigtig med om det bliver for specifikt på Oure.. men det er jo en smagssag.

Link to comment
Share on other sites

Hej derude.

Jeg har kigget lidt på forskellige idrætshøjskoler, og er kommet frem til, at disse to højskoler virker yderst interessante. Men jeg er lidt i tvivl om, hvilken der er at foretrække. På Oure tilbyder de bl.a. et "Basic Ski Instructor"-kursus, som umiddelbart lyder ret spændende og tiltalende, men mit indtryk er, at det hurtigt kan blive meget specifikt - altså hvor fokus udelukkende ligger på den idræt. Derimod virker det som om, at man i Ålborg kan vælge lidt bredere, så man f.eks. både kan spille fodbold, badminton og dyrke aerobic og så ellers har et "kreativt" fag. Mit spørgsmål er så: Har du gået på en eller begge højskoler? I så fald må du meget gerne dele dine oplevelser og komme med fordele og ulemper :smile:

Hej Ida :)

Jeg regner selv med at skulle på Oure eller Sønderborg om et år. Oure, hvis jeg får nok penge skrabet sammen. Sønderborg er det self. samme krav, men det er bare ikke lige første priotet - desuden er Oure det dyrere.

Men jeg ved, at Oure har droppet "små-sportsgrene". De kører kun de store som barsket, håndbold, fodbold osv.

Hvor Sønderborg også har plads til de "små" - ikke nær så konkurrence minded.

Nu har du jo ikke Sønderborg i tankerne, men begge kan altså anbefales herfra - har både venner og familie, som har være begge steder.

/Randi

Link to comment
Share on other sites

Hej Ida.

Jeg har gået på Oure idrætsefterskole for snart 3 år siden. Selvfølgelig er det ikke det samme, men det var det fedeste år nogensinde. M.h.t. Skiløb som du synes lyder indbydende, så kan jeg fortælle dig, at højskoleeleverne på daværerende tidspunkt, virkede mere end tilfredse. Det var dem der gav os undervisning, som helt "nyudklækkede" instruktører i alpe d'huez i frankrig, hvor Oure har sit eget hotel. Det er meget specifikt, men det lød til at være et rigtig spændene forløb. Har selv overvejet at tage tilbage på "Basic ski instructor" linjen, når jeg er færdig med militær om gymnasie.

Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Hej Ida.

Selvom det efterhånden er snart 9 år siden jeg gik på Oures skilinie kan jeg varmt anbefale den.

Naturligvis er der ændret noget i programmet siden da, men du bliver introduceret til en masse fede sportsgrene som du formentlig ikke selv ville få prøvet (rafting, udendørs klatring og andet alpinisme), samt du bliver en haj på ski :4thumbup:

Sammenholdet på højskolen er et kapitel for sig, for mig var det ihvertfald en oplevelse for livet :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej Ida,

Jeg kender ikke Ålborg personligt, men en fys jeg kender har gået der for et par år siden, og har kun ros til overs for dem... Selv overvejer jeg kraftigt at starte deroppe til Aug 07.

Egentlig havde jeg tænkt på Oure, instruktøruddannelsen inden for fodbold, men da jeg er en ivrig løber vælger jeg nok fitness, som så vil blive i Ålborg.

/Jesper

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share