Spinningsinstruktør


Linepigen1983
 Share

Recommended Posts

Hej Mads,

Jeg læste lige lidt på siden, og det ser jo super ud. Desuden er det billigere end alle andre steder, jeg har set - er der mon en mening med dette ? ;-)

Jeg træner også selv i fitnessdk og kan se, at man kan få uddannelsen i Viby her ved Århus, så det passer jo ok.

/Line

Nå.. et lidt sent svar :-D Jeg gætter på at de er billigere end andre steder fordi det er fitnessdk's (tidligere HardWork's) eget uddannelsessted og altså i direkte forbindelse med fitnesscenteret. De folk der underviser, er timelønnede i stedet for fast ansatte - fx. er fysioterapeuten på uddannelsen også spinner-instruktør i et af centrene. Og administrationen deler man simpelthen med fitnesscentret. Så der er stort set ingen udgifter til administration. Derudover er undervisningslokalet en del af Fitnessdk i Valby, og bliver altså normalt brugt som en del af fitnesscentret, så der er stort set heller ikke nogen udgifter til lokaler :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg starter på instruktørskolens spinninglinie i september og derfor kører jeg i øjeblikket så mange timer med så mange forskellige instruktører som muligt, for at få forskellige indtryk og forskellig inspiration, så jeg en dag kan udvikle min egen stil.

Der er virkelig forskel på de forskellige instruktørers timer samt i deres interesse i de forskellige deltagere på holdet. Har kun oplevet hos enkelte instruktører, at de har været nede og rette på deltagernes teknik i løbet af timen, men min respekt for disse instruktører vokser i høj grad, når de gør det.

Jeg blev blandt andet rettet på forleden og var dybt taknemlig. Har efterhånden kørt i 3 år og ønsker selvfølgelig altid at blive bedre - især inden jeg starter på instruktørtimen, da jeg her gerne vil kunne fokusere 100% på det teoretiske istedet for på min egen teknik.

Har tit overvejet at bede instruktør om, at kigge på min teknik efter en time, men har aldrig rigtig "turde", derfor er det helt fantastisk, når de gør det helt af sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg personligt hellere styres af en "halvkåd 21-årig tøs" (bryder mig egentligt ikke om udtrykket), det har gennemgået 10 timers undervisning i anatomi (og forhåbentligt også fysiologi), end meget af det andet jeg oplever rundt omkring i dag, hvor det er mit indtryk at man bare har taget ved lære af andre uden at tænke på om øvelserne reelt er fornuftige eller blot sjove.

Jeg kan ikke se den grundlæggende, væsentlige forskel på de to instruktørtyper du opstiller. De er begge uegnede til at råde og vejlede mig i andet end cyklens indstilling, teknik, belastning mv.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hørt! Jeg har endda oplevet en overkåd spinner-instruktør (sandsynligvis med en fortid som aerobics instruktør) der kørte et interval med en kadance på 144 - dvs. 144 rpm/bpm. Det går så lige an i sig selv, men vi skulle så stå op i 3 intervaller á 40 sekunder med 40 sekunders mellemrum. Det var vanvittigt at stå så længe, så hurtigt - så det var der selvfølgelig ikke nogen der gjorde.

Alligevel valgte hun så at råbe "BELASTNING" ca. hvert 10. sekund. Hendes mission var givetvis at få os til at skrue mere modstand på. Det eneste hun opnåede var, at alle netop syntes at hun var noget af en belastning at have siddende deroppe :-D Fuldstændigt sindssygt at forsøge at få folk til at skrue vægt på, når man kører 144 rpm stående :crazy:

Hun lyder som én jeg har kørt med...og som en overgang kørte timer i det center jeg træner i :laugh: hun brillerede endda på vore marathon her i april.. og gav anledning til stor irritibalitet og udskælden her på MOL.... :blink:

Men hende er vi heldigvis sluppet for nu..... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg starter på instruktørskolens spinninglinie i september og derfor kører jeg i øjeblikket så mange timer med så mange forskellige instruktører som muligt, for at få forskellige indtryk og forskellig inspiration, så jeg en dag kan udvikle min egen stil.

Der er virkelig forskel på de forskellige instruktørers timer samt i deres interesse i de forskellige deltagere på holdet. Har kun oplevet hos enkelte instruktører, at de har været nede og rette på deltagernes teknik i løbet af timen, men min respekt for disse instruktører vokser i høj grad, når de gør det.

Jeg blev blandt andet rettet på forleden og var dybt taknemlig. Har efterhånden kørt i 3 år og ønsker selvfølgelig altid at blive bedre - især inden jeg starter på instruktørtimen, da jeg her gerne vil kunne fokusere 100% på det teoretiske istedet for på min egen teknik.

Har tit overvejet at bede instruktør om, at kigge på min teknik efter en time, men har aldrig rigtig "turde", derfor er det helt fantastisk, når de gør det helt af sig selv.

Fedest at du starter instruktørskolen til september, der er jeg selv uddannet i marts .... som nogen af de andre nævner er det jo ikke ligefrem pengende der lokker, jeg tror at det for de fleste er en hobby - og så tjener de penge på deres arbejde :-)

Det lyder rigtig godt at du kører i mange centre, der er nemlig meget stor forskel på instruktørene ..... Når du selv starter finder du også ud af, at der er MEGET stor forskel på deltagerne, nogen kan li at blive rettet, andre hader der, nogen kan li din musik, andre hader den - det er utroligt vigtigt at man er tro mod sig selv og kører sin egen stil ... men når man har kørt en god time, hvor klassen var med og bagefter siger god time der - så er det nu SUPER DUPER .... mere belastning :-)

Edited by caNInen
Link to comment
Share on other sites

Hun lyder som én jeg har kørt med...og som en overgang kørte timer i det center jeg træner i :laugh: hun brillerede endda på vore marathon her i april.. og gav anledning til stor irritibalitet og udskælden her på MOL.... :blink:

Men hende er vi heldigvis sluppet for nu..... :4thumbup:

:crazy: Ja tak hende glemmer vi ikke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share