På postruten


bronzesmeden
 Share

Recommended Posts

Hey der.

Jeg er sådan et cykelpostbud om lørdagen. Dette betyder at jeg står op klokken lidt i 6, og prøver at spise noget, men jeg er ikke så god til noget så tidligt om morgenen. Jeg møder så klokken 6:30 og har pause omkring klokken 9. Hvad syntes i jeg skal smide indenbors her???? må gerne være nemt og hurtigt.

Bagefter begynder ca. 4 timers cykeltur rundt omkring. Når klokken så bliver hen ad 12 er jeg sulten igen. Hvad så her???? hvad er hurtigt og godt lige at indtage????

Jeg har 1 liter vand med på turen, med 35g protein og 60g druesukker i. Er det ok???

Kom med jeres forslag

MVH

Bronzesmeden

Link to comment
Share on other sites

jeg er også lørdagspostbud. jeg har normalt bare to rygbrødsmadder med og to æbler. jeg ved godt man ikke kan holde pause konstant men jeg bliver mega sulten hvis jeg ikke får noget indenbords...

jeg har ca 4 depoter og spiser en ting hver gang da hvert depot tager ca en time.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også lørdags omdeler, virker som om der er en del her som er det:P

Plejer bare at spise noget havregryn om morgen også plejer jeg at være heldig at nogen køber mere fransbrød end de kan spise i pausen som jeg kan få, men det er dog ikke helt nok så jeg skal nok også til at have noget med

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også lørdagsafløser :D

Jeg plejer at spise en ordentlig skål havregryn til morgenmad lige inden jeg tager afsted. På arbejdet har vi en kantine, hvor man kan købe sig et måltid (franskbrød m. pålæg) for 5,- . Der er mange, der lige går op og spiser, inden de tager ud på ruten. Det er måske noget du kan foreslå på dit arb? (tror i øvrigt priserne er anderledes på en hverdag, men det er jo ligemeget her).

Jeg spiser kun havregryn, inden jeg tager hjemmefra og intet ude på ruten. Ruten løber jeg, så jeg er hurtig færdig (og ignorerer hvis jeg er sulten :) ). Når jeg er helt færdig plejer jeg at drøne forbi føtex delikatessen for at købe et kæmpemåltid, som jeg spiser derhjemme.

Link to comment
Share on other sites

Problem: Ingen appetit og sikkert heller ikke voldsomt meget tid lørdag morgen. Derudover et stort energiforbrug i løbet af formiddagen.

Løsning: En ordentlig shake inden du tager hjemmefra.

En MOL klassiker:

½ L mælk, skummet-sød afhængig af hvor mange kcal du behøver

100 g havregryn

50 g proteinpulver

lidt frugt

en-to skefulde sund olie såsom Udo's Choice, hørfrøolie, rapsolie (evt oliven, hvis du kan finde en smagsneutral udgave og kan tage smagen)

Har du brug for en opkvikker kan du smide 1 spsk nescafe i :smile: Brug da fortrinsvis kakaoprots.

Blend den aftenen før, så du ikke har en undskyldning for ikke at kunne nå den. Det tager ca et minut at slamme den og så har du god vedvarende energi i din lille mave mens du bijobber for etaten :smile:

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

En god bar :cool:

Min morgenmad består som oftest af 1 stk proteinbar (kan som oftest godt holde til middag, selvom jeg knokler løs).

I dem jeg indtager er der 20g protein, 22g sunde (komplekse) kulhydrater og 8g sundt (ikke-mættet) fedt - og de mætter ekstremt :blush:

Men ellers er det vel bare at have et par shakes med? plejer også at ligge ret tungt imo.

Link to comment
Share on other sites

En god bar :cool:

Min morgenmad består som oftest af 1 stk proteinbar (kan som oftest godt holde til middag, selvom jeg knokler løs).

I dem jeg indtager er der 20g protein, 22g sunde (komplekse) kulhydrater og 8g sundt (ikke-mættet) fedt - og de mætter ekstremt :blush:

Men ellers er det vel bare at have et par shakes med? plejer også at ligge ret tungt imo.

Ahhh, synes nu en lille proteinbar til morgenmad er alt for lidt.... - vi snakker vel 200, max 250 kcals?

Personligt ser jeg barerne som en lille snack i ny og næ, og langt fra som et måltid.

Havrergrød fra morgenen af, og enten et par barer eller en shake med på turen... -jsc´s forslag lyder tiltalende.

Hvis altså ikke du er interesseret i at stå lidt før op og lave en solid madpakke? :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Så er arbejdsdagen overstået :4thumbup:

Jeg tænkte over det ude på ruten, og jeg må indrømme, at en proteinshake/bar nok er det mest optimale. Det glider hurtigt ned.

Så morgenmad kl 6., proteinshake på ruten også fyraftensfrokost kl. ~11.00. Det virkede perfekt i dag :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så er arbejdsdagen overstået :4thumbup:

Så morgenmad kl 6., proteinshake på ruten også fyraftensfrokost kl. ~11.00. Det virkede perfekt i dag :4thumbup:

wtf. hvor kører du post henne? du må godt få et par hundrede af mine husstande! hmm, og alligevel. jeg kan godt bruge pengene :laugh:

her min "madplan"

tomater spiser jeg mens jeg står og hiver brevene ned fra hylden om morgenen. ærterne spises mens jeg laver flytninger ect. efter endt tur.

som skrevet før så tager jeg en rugbrødsmad eller æble ved hvert depot.

post-8595-1149341122_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

wtf. hvor kører du post henne? du må godt få et par hundrede af mine husstande! hmm, og alligevel. jeg kan godt bruge pengene :laugh:

her min "madplan"

tomater spiser jeg mens jeg står og hiver brevene ned fra hylden om morgenen. ærterne spises mens jeg laver flytninger ect. efter endt tur.

som skrevet før så tager jeg en rugbrødsmad eller æble ved hvert depot.

post-8595-1149341122_thumb.jpg

Jeg synes, din madplan ser fornuftig ud. Det burde holde den værste sult væk, og samtidig give en god del energi. Personligt vil nok foretrække lidt mere morgenmad, men tror det bliver opvejet af dine tomater :) Du skal også være opmærksom på, at energien ikke kommer lige så hurtigt som fra en energibar.

fyi arbejder jeg i postområde VØ (kbh tror jeg) ~500-600 husstande (villaer) pr. rute - mere hvis der er opgange. Får også fast løn (ved ikke hvorfor), så det er bare en fordel at være hurtigt færdig :4thumbup:

Edited by Rococo
Link to comment
Share on other sites

Jeg er også lige kommet hjem - er smadret!

Hvor meget vil i tro man forbrænder på sådan en tur.. vi skal alligevel op på 4./5. sal 55-80 gange alt efter turens størrelse. Måske 500600 kalorier?

Det lyder ikke helt forkert. Hvis du er bange for at tabe dig, så spis 100 g. chokolade, så er de 500 kalorier på plads igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share