For meget Eller for lidt


TechnoTrold
 Share

Recommended Posts

Nej, det ville være tilpas.

2 gange er for lidt og 4 for meget. Mener jeg.

Har du et program?

2 gange er absolut ikke for lidt, så længe man bare kører med en passende volume og intensitet.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Bryst træning = 3 x 10 med 10 KG - 1 Minut Pause Mellem.

Mave Bøjninger = 3 Gange 10 - 1 Minut Pause Mellem.

Normale og så bagefter, Hvor man trækker benene ud og armene, fra side til side.

Ryggen

3 x 10 Med Armene ude og 3 x 10 Med hænderne på Panden.

Onsdag

Biceps = 3 x 10 med 12 KG 1 minut pause mellem.

Vinge Træning = på Målet 3 x 10 løft (op) 1 minut pause mellem.

Ryggen = 3 x 10 Med Armene ude og 3 x 10 Med hænderne på Panden.

Fredag

Triceps = 3 x 10 med 10 KG bag hoved Op ned 1 minut pause mellem.

Ben = 3 x 10 med 40 KG 1 minut pause medlem.

Ryggen =3 x 10 Med Armene ude og 3 x 10 Med hænderne på Panden.

Sådan ser det ud men nu skal jeg i gang med alt lave et nyt hvis i mener at jeg kan træne hel kroppen 3 gange om ugen

Så onsdag Triceps biceps ben ryggen bryst mave bøjninger og vinger flyers

og så fredag igen det sammen med biceps triceps

Link to comment
Share on other sites

her er det nye trænings program ville det være for usundt for en 16 årig og ville der kunne ske ting hvis man trænede så meget

Søndag:

Biceps 3 x 10 med 12 kg 1 minut pause mellem hver

Triceps 3 x 10 med 10 kg 1 minut pause mellem hver

Bryst 3 x 10 med 10 kg 1 minut pause mellem hver

Ben 3 x 10 med 25 kg 1 minut pause mellem hver

Mave bøjninger 2 x 25 1 minut pause mellem hver

Vinger 2 x 10 løft 1 minut pause mellem hver

Ryg træning 2 øvelser 3 x 10 med 1 minut pause mellem hver

Onsdag:

Biceps 3 x 10 med 12 kg

Triceps 3 x 10 med 10 kg

Bryst 3 x 10 med 10 kg

Ben 3 x 10 med 25 kg

Mave bøjninger 2 x 25

Vinger 2 x 10 løft

Fredag:

Biceps 3 x 10 med 12 kg

Triceps 3 x 10 med 10 kg

Bryst 3 x 10 med 10 kg

Ben 3 x 10 med 25 kg

Mave bøjninger 2 x 25

Vinger 2 x 10 løft

Link to comment
Share on other sites

¨

hey kan i ikke lige svare mig på en ting Er det for meget for en 16 årig og vil der ske ting som skader eller kroppen vil ikke vokse mere eller noget i den stilll

Det med armene Er hvor man ligger på maven med armene ude strækte så man bukker ryggen hvis i forstår

Men være sød lige at svare på spørgsmål hurtigt muligt

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at du lige læste linket igennem?

Så ville du nok finde ud af det ikke lige var det smarteste du havde gang i... :blink:

læs evt Denne artikel også, ville du lære meget af, for no offence det trænger du virkelig til!

No offense Edu, så ved du hverken, hvad fyrens mål eller ret meget andet om hans motivation..., så hvordan kan du tillade dig at svare sådan..??

Du kan sagtens klare det program, du selv har sat op, men det er en udemærket ide, at læse artiklerne der er linket til, fordi med dit program vil du ikke få nogen fremgang efter 1-2 måneder...!

Det er sikkert også det, Edu han mener!!

Hygge, Jac

Link to comment
Share on other sites

Ja ok jeg læser lige artiklen igennem her nu,

det er fordijeg har hørt meget for nogen af mine venner der sger til mig

pas nu på med at træne for meget da du ikke er helt udvokset endnu og nej er heller ikke så stor igen Derfor

vil jeg bliver større,

Nogen mener at jeg skal træne biceps Onsdag triceps fredag

nogen mener at det er bedst at træne hele kroppen hver onsdag fre søn

men rigtig mange siger det der pas på

og jeg kunne rigtig godt tænke mig at træne men er bange for om der skulle ske noget med min krop

Men det skema jeg har lagt mig for kunne jeg rigtig godt tænke mig at træne men hvis det er dårligt så vær sød at sig

det til mig

Link to comment
Share on other sites

Ja ok jeg læser lige artiklen igennem her nu,

det er fordijeg har hørt meget for nogen af mine venner der sger til mig

pas nu på med at træne for meget da du ikke er helt udvokset endnu og nej er heller ikke så stor igen Derfor

vil jeg bliver større,

Nogen mener at jeg skal træne biceps Onsdag triceps fredag

nogen mener at det er bedst at træne hele kroppen hver onsdag fre søn

men rigtig mange siger det der pas på

og jeg kunne rigtig godt tænke mig at træne men er bange for om der skulle ske noget med min krop

Men det skema jeg har lagt mig for kunne jeg rigtig godt tænke mig at træne men hvis det er dårligt så vær sød at sig

det til mig

Der sker intet skade på din krop ved at træne - tværtimod.

Mit råd er, at du som nybegynder bør glemme alt om split programmer, træning til biceps/triceps osv. Brug øvelser, som rammer mange muskler ad gangen. Kør det program jeg sendte et link til. Det vil du helt sikkert blive glad for. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja det var det Jac.

Mht til om du kan skade dig selv, så nej. Det er gammel overtro.

Med det in mente skal du dog stadig passe på i starten. Få styr på teknikken, før du begynder at køre tungt, herefter er der dog intet i vejen for at gøre det. Tværtimod.

Da du lige starter ville jeg selv foreslå noget mere i retning er det her: http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=202

Var et af de programmer jeg i sin tid startede med at træne, og syntes det var alle tiders. Start stille ud, og brug mandag som er den tunge dag til at afprøve nye vægte, så du hele tiden har styr på din progression.

Edited by Edu
Link to comment
Share on other sites

Men i skal også tænke på at jeg kun er 16 år og forstå ikke helt alle de ord i bruger tænkte på om ikke kunne give mig et link til hvor jeg kunne se

de forskellige ting

vil jeg blive større og havde bedre mave muskler og større over arme hvis jeg laver de program i har givet mig i stedet for mit eget

Link to comment
Share on other sites

nu hvor jeg jeg har kigget på jeres program synes jeg det ser svært ud da jeg ikke forstår det meste ikke fordi jeg ikke vil lave jeres program,

nu har jeg lavet et lille program som jeg vil satret sammen med en af mine venner i morgen klokken 4

da jeg trænede før i tiden synes jeg det program jeg laved den gang var rigtigt godt

altså vil først starte med at styrke træne rigtig når jeg er 18 år gammel og sådan

men tag lige et kig på det det vil jeg sætte mig i gang med i morgen

Søndag:

Bryst træning 3 x 10 med 10 kg 1 minut pause mellem hver

Flyers 3 x 10 med 10 Kg 1 i hver hånd 1 minut pause mellem hver

Vinger 2 x 10 løft på et mål 1 minut pause mellem hver

Mave bøjninger 2 x 25 side og normalt

Ryggen 2 x 15

Onsdag:

Ben 3 x 10 med 25 Kg 1 minut pause mellem hver

Med En hånd vægt: Biceps 3 x 10 med 12 Kg 1 minut pause mellem hver

Med vægt stang: Biceps 3 x 10 med 20 Kg 1 minut pause mellem hver

Mave bøjninger 2 x 25 Side og normalt

Ryggen 2 x 15

Fredag:

Triceps 3 x 10 med 10kg 1 minut pause mellem hver

Bænk pres 3 x 10 med 20 KG 1 minut pause mellem hver

Mave bøjninger 2 x 25 side og normalt

Ryggen 2 x 15

Link to comment
Share on other sites

nu hvor jeg jeg har kigget på jeres program synes jeg det ser svært ud da jeg ikke forstår det meste ikke fordi jeg ikke vil lave jeres program,

nu har jeg lavet et lille program som jeg vil satret sammen med en af mine venner i morgen klokken 4

da jeg trænede før i tiden synes jeg det program jeg laved den gang var rigtigt godt

altså vil først starte med at styrke træne rigtig når jeg er 18 år gammel og sådan

men tag lige et kig på det det vil jeg sætte mig i gang med i morgen

Søndag:

Bryst træning 3 x 10 med 10 kg 1 minut pause mellem hver

Flyers 3 x 10 med 10 Kg 1 i hver hånd 1 minut pause mellem hver

Vinger 2 x 10 løft på et mål 1 minut pause mellem hver

Mave bøjninger 2 x 25 side og normalt

Ryggen 2 x 15

Onsdag:

Ben 3 x 10 med 25 Kg 1 minut pause mellem hver

Med En hånd vægt: Biceps 3 x 10 med 12 Kg 1 minut pause mellem hver

Med vægt stang: Biceps 3 x 10 med 20 Kg 1 minut pause mellem hver

Mave bøjninger 2 x 25 Side og normalt

Ryggen 2 x 15

Fredag:

Triceps 3 x 10 med 10kg 1 minut pause mellem hver

Bænk pres 3 x 10 med 20 KG 1 minut pause mellem hver

Mave bøjninger 2 x 25 side og normalt

Ryggen 2 x 15

Træningsleksikon hvor du kan slå de ord op,. som du ikke forstår. http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=103

Hvorfor først træne 'rigtigt' når du fylder 18. Vi har jo fortalt dig at det bare er en myte at man ikke kan træne før man er 'voksen'. Mht. dit program. Hvorfor har du fjernet squat od dødløft?

Syntes det er rigtigt dumt at du begynder at strikke dit eget program sammen. Både Edu og jeg har postet to rigtig gode programmer. Hvis du så netop lige vil have lidt mere til maven, så tilføjer du bare et bare ekstra sæt.

EDIT: Og hvis du så stadig ikke forstår noget, så spørg da. Det er jo det et fora er til for. :smile:

Edited by anonymiseret-bruger
Link to comment
Share on other sites

Inde på motion online kan læse om nogle af øvelserne, samt se hvordan de bliver udført

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html er også en god side til at læse om øvelser....

Og nej, som de andre siger skal du ikke være bange for, at der sker noget med din krop... Bare sørg for at lave øvelserne rigtigt og lære den rigtige teknik fra starten.... Især i det store øvelser er det vigtigt at man ikke køre for tungt i starten

Link to comment
Share on other sites

ja det ved jeg godt Det jeg mest går efter er store over arme og så at mange har stort bryst og så mine ben

og så ryggen og mave muskler

Men alt det der har læst på det og forstår det ikke da jeg kun kender noget som en anden træner har lært man noget om,

når jeg ser på de ting i har givet mig ligner det at jeg skal til Ol i dødløft eller sådan noget altså trænings programet

men skal være klar til klokken 4 i dag da vi starter på træning måske også før hvis vi har tid,

og jeg vil også godt havde vinger og bredder skulder store over arme store bryster og sådan nogen ting

For man det hrutigere med jeres skema end mit.

Link to comment
Share on other sites

ja det ved jeg godt Det jeg mest går efter er store over arme og så at mange har stort bryst og så mine ben

og så ryggen og mave muskler

Men alt det der har læst på det og forstår det ikke da jeg kun kender noget som en anden træner har lært man noget om,

når jeg ser på de ting i har givet mig ligner det at jeg skal til Ol i dødløft eller sådan noget altså trænings programet

men skal være klar til klokken 4 i dag da vi starter på træning måske også før hvis vi har tid,

og jeg vil også godt havde vinger og bredder skulder store over arme store bryster og sådan nogen ting

For man det hrutigere med jeres skema end mit.

JA! - Hvis du vil have en stærk og stor krop kommer du ikke uden om at dødløfte og squatte. Du nævner et par enkelte muskelgrupper du vil have fremhævet, hvilket ikke holder i længden. Glem det, og hæft dig ved ordet 'Fullbody'.

Brug Bill Stars eller TJ's fundament program. Det vil du få rigtig gode resultater af, og især i forhold til dit eget program.

Link to comment
Share on other sites

ja det ved jeg godt Det jeg mest går efter er store over arme og så at mange har stort bryst og så mine ben

og så ryggen og mave muskler

Men alt det der har læst på det og forstår det ikke da jeg kun kender noget som en anden træner har lært man noget om,

når jeg ser på de ting i har givet mig ligner det at jeg skal til Ol i dødløft eller sådan noget altså trænings programet

men skal være klar til klokken 4 i dag da vi starter på træning måske også før hvis vi har tid,

og jeg vil også godt havde vinger og bredder skulder store over arme store bryster og sådan nogen ting

For man det hrutigere med jeres skema end mit.

Hvis du har læst de artikler de andre har posted, vil du nok forstå at det bedste er at få et ordenligt fundament og ikke drukne i isolations øvelser....

Du kommer langt længere på de store øvelser... Bænkpres, squat, dødløft osv, da det rammer langt fra muskelgrupper, end hvis du tager en simpel curl, som kun rammer din biceps

Link to comment
Share on other sites

JA! - Hvis du vil have en stærk og stor krop kommer du ikke uden om at dødløfte og squatte. Du nævner et par enkelte muskelgrupper du vil have fremhævet, hvilket ikke holder i længden. Glem det, og hæft dig ved ordet 'Fullbody'.

Brug Bill Stars eller TJ's fundament program. Det vil du få rigtig gode resultater af, og især i forhold til dit eget program.

Jeg har godt nok lidt mere erfaring end TechoTrolden , men har ikke brugt nogle af de standardprogrammer , som I har postet .. Har læst artiklerne og tænke på at prøve Bill Starr's program , men overvejede lidt om jeg ville få mere ud af det end det program jeg kører efter lige nu (Se her)

Umiddelbart tror jeg at muskelvæksten - self. med den rigtige kost - ville være større med Bill Starr's program , men vil gerne høre jeres meninger om hvad de reelle forskellige ville være .. De gode og eventuelt dårlige ting ..

På forhånd tak :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel prøve. Spørgsmålet er vel bare om du ikke allerede har indstilet dig på at træne dit eget program?

Bill starr vs Biiver

Hvis vi starter med de dårlige ting:

Det er hårdere

Du kommer ikke til at ligne nogen superstar MENS du træner det (bagefter er en anden snak)

Du bliver træt efter træning

Det er såmænd det jeg kan komme i tanke om...

De gode:

Bedre form

Større forbrænding

Øget styrke og kraftudvikling

Funktionel overførlig styrke

Udmærket masse potentiale, hvor hele kroppen trænes proportionalt. (i modsætning til dit egen hvor du il opleve en uligevægt mellem for og bagside, bagside værende svagere.

I den anden sport siger du at du vil have en pænere krop og samtidig blive bedre til sport...

Ja der er nok en grund til at Bill Starr var coach for amerikanske fodboldspillere... en sport der sætter store krav til både kondition, styrke, acceleration og udholdenhed.

Samtidig vil du udvikle et atletisk udseende, som er det de fleste går efter( mig selv incl).

Men igen, hvis du mener du er meget smartere til at lave programmer end Bill Starr, så går du bare i gang.

Du evt efter lidt tid smide en ekstra øvelse eller to på programmet, gjorde jeg selv.

Her ville jeg anbefale noget core træning, som både ser fedt ud, og som er superessentielt ift sport.

Edited by Edu
Link to comment
Share on other sites

Man kan vel prøve. Spørgsmålet er vel bare om du ikke allerede har indstilet dig på at træne dit eget program?

Bill starr vs Biiver

Der kan jo ikke herske nogen tvivl om at Bill Starr's er klasser bedre - ville bare høre hvad de større forskellige for mig ville være .. Hehe ..

Jeg må hive fat i en instruktør , som kan vise mig de øvelser i programmet , som jeg ikke har lavet før .. Og så vil jeg prøve Bill Starr's program .. Er en måned for kort til at kunne føle om det er godt for mig ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share