Military/Push press


diskopumper
 Share

Recommended Posts

både og... Det skal nok virke! Men hvis du virkelig lægger vægt på stående stem, synes jeg ikke at det er den optimale måde at gøre det på! Men hvis du bare ser stående stem som et supplement for at få et bedre bænkpress, så bare bliv ved som du gør nu.. I hvert fald indtil at du ikke kan få mere ud af det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte selv en overgang 5x3+2 i militarypress/pushpress.

De første 3 reps var strict milipres, de sidste 2 var pushpress. Faktisk efter et forslag fra Francis - det virkede over al forventning! Hentede 10kg i stem, og 15kg i pushpress

Interessant :bigsmile: hvor lang tid kørte du programmet? og brugte du progression? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte selv en overgang 5x3+2 i militarypress/pushpress.

De første 3 reps var strict milipres, de sidste 2 var pushpress. Faktisk efter et forslag fra Francis - det virkede over al forventning! Hentede 10kg i stem, og 15kg i pushpress

Tak for svaret. Sammenholdt med Francis' indlæg bliver det nok sådan jeg kører videre...

Link to comment
Share on other sites

At bruge progression er vel uundgåeligt. Ellers sker der jo ikke rigtigt noget! Progression kan derimod forekomme på mange forsk. måder.

Hehe tjaa kan vel diskuteres.. hvis man kigger rundt omkring på mol kan man da godt finde nogle folk med pæne resultater der ikke anvender progression.. men er dog selv fortaler for progression :smile:

Ja, og startede så vidt jeg husker rimelig lavt. Mit 1RM lå på 80kg, og jeg mener at jeg startede på 50-55kg

Okay, tak.. det tror jeg at jeg vil kaste mig ud i inden længe :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe tjaa kan vel diskuteres.. hvis man kigger rundt omkring på mol kan man da godt finde nogle folk med pæne resultater der ikke anvender progression.. men er dog selv fortaler for progression :smile:

Huh? Hvem? Hvem med kontinuerligt forbedrende resultater har ikke en form for progression indbygget i sit træningsprogram? Vægttræning som konditionstræning? I don't get it?

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg har ku lure ud fra hans log, så kører f.eks. anders holm da ikke med decideret progression i hans træning (ret mig hvis jeg tager fejl).. og det må da siges at være et pænt resultat han har opnået :bigsmile:

Jeg tror du har misforstået begrebet progression? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du har misforstået begrebet progression? :wink:

hehe ved skam udemærket godt hvad progression er.. :smile:

når man sådan læser lidt rundt omkring i folks logbøger så er der da en del der bare træner efter dagsformen, dvs. stort set samme belastning ved hvert træningspas...

Edited by michael86
Link to comment
Share on other sites

hehe ved skam udemærket godt hvad progression er.. :smile:

når man sådan læser lidt rundt omkring i folks logbøger så er der da en del der bare træner efter dagsformen, dvs. stort set samme belastning ved hvert træningspas...

Well ja, folk træner ofte "efter dagsformen" i cutte-perioden, hvor det er ret svært at udleve en egentlig progression.

Når vinteren kommer - og der kommer føden indenbors - ser du næppe nogle logs med stillestående kg.-angivelser.

Læs evt. om nogle programmer under de pinnede tråde... Du vil se at de alle har en eller anden form for progression, hvorfor folk der kører dem højst sandsynligt også har.

Edited by Vuffi
Link to comment
Share on other sites

Well ja, folk træner ofte "efter dagsformen" i cutte-perioden, hvor det er ret svært at udleve en egentlig progression.

Når vinteren kommer - og der kommer føden indenbors - ser du næppe nogle logs med stillestående kg.-angivelser.

jeps.. det var også bare det mit spørgsmål gik på.. om han trænede efter dagsformen eller om han brugte planlagt progression..

Link to comment
Share on other sites

hehe ved skam udemærket godt hvad progression er.. :smile:

når man sådan læser lidt rundt omkring i folks logbøger så er der da en del der bare træner efter dagsformen, dvs. stort set samme belastning ved hvert træningspas...

Der det nok går galt er at progression kan være flere ting..! Det du kalder progression, er det de fleste kalder planlagt progression. Altså hvor du har planlagt en stigning med x antal kg hver træning i et stykke tid osv osv.. Men alt fremgang er jo progression, så folk der f.eks kører 5x5 og smider mere på stangen hver gang de har mulighed for det, træner jo også med progression!! Forskellen er bare at jo længere tid du har trænet, og jo højere du kommer op i styrke. jo langsommere sker den naturlige progression.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der det nok går galt er at progression kan være flere ting..! Det du kalder progression, er det de fleste kalder planlagt progression. Altså hvor du har planlagt en stigning med x antal kg hver træning i et stykke tid osv osv.. Men alt fremgang er jo progression, så folk der f.eks kører 5x5 og smider mere på stangen hver gang de har mulighed for det, træner jo også med progression!! Forskellen er bare at jo længere tid du har trænet, og jo højere du kommer op i styrke. jo langsommere sker den naturlige progression.. :smile:

yes, det er jeg godt med på, men det var jo naturligvis planlagt progression jeg hentydede til.. går ik ud fra at man med nutellas styrke har naturlig progression ret ofte :bigsmile: Men det er nu også lige meget.. har jo fået svar på mit spørgsmål :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share