March


Cokefreak
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er en spinkel fyr på 60kg, jeg har næsten lige gået 270km på 6dage med ca.25kg tung rygsæk. Jeg har gået 100km på 22timer(med 10kg på ryggen). Klarer jeg mig okay? og hvad er nogle af jeres oplevelser? :cool:

Håber jeg får nogle svar, hilsen cokefreak(coca cola)

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg er en spinkel fyr på 60kg, jeg har næsten lige gået 270km på 6dage med ca.25kg tung rygsæk. Jeg har gået 100km på 22timer(med 10kg på ryggen). Klarer jeg mig okay? og hvad er nogle af jeres oplevelser? :cool:

Håber jeg får nogle svar, hilsen cokefreak(coca cola)

Øhhh ja.

Link to comment
Share on other sites

Det er dig der træner til FKP ik? går det okay med træningen? har du besluttet om du søger ind?

Hvis du har lyst kan du læse lidt i loggen på http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=29893&hl=

Men nej jeg søger ikke lige foreløbigt.

Der er ikke nok mand i mig til at jeg tør tage springet.

Så jeg fedter nok rundt på uni nogle år endnu, inden jeg træffer den endelige beslutning.

Link to comment
Share on other sites

70m UV!(det tager jeg hatten af for)

Hvor lang tid kan du holde vejret hvor du bare ligger stille med hovedet i vandet?

og hvad slags svømning gør man når man laver UV?

Mener jeg har skrevet noget om emnet i loggen, så bare læs løs.

Link to comment
Share on other sites

Men nok om mig, hvad har du af planer siden du træsker rundt i 6 dage med en tung tæge?

Den står på jægerkorpset for mig, men jeg er desværre kun 16 så der er går nogle år før jeg kan komme ind. Jeg ville gerne til at lære at svømme bedre, og begynde at løbe.

her de sidste 3 uger har jeg øvet mig i at holde vejret, og jeg er kommet op på 3min og 15sec. Det er ved at sortne for mig når jeg kommer over de 3min, men regner med at når jeg kommer i god form at jeg ville kunne holde vejret op til 5min.

Ved du om det er farligt at holde vejret?

ps: Jeg har altid en kammerat med, når jeg laver disse øvelser

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke gået noget seriøst i lang tid, men har da prøvet:

Nijmegen 2001 4x40 km

64 km i et stræk på en 13-14 timer så vidt jeg husker.

64 km i 2 "portioner" med 40 kg oppakning @ ukendt tid.

Og så gik jeg 50 km på min ferie for et par uger siden. Av av mine ben siger jeg bare..... :cry::laugh:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke gået noget seriøst i lang tid, men har da prøvet:

Nijmegen 2001 4x40 km

64 km i et stræk på en 13-14 timer så vidt jeg husker.

64 km i 2 "portioner" med 40 kg oppakning @ ukendt tid.

Og så gik jeg 50 km på min ferie for et par uger siden. Av av mine ben siger jeg bare..... :cry::laugh:

Rommel

Jeg har dog mest ondt i ryggen når jeg går, men det er nok fordi jeg er så spinkel og at ryggen ikke er trænede til den vægt den har på.

Men ja et par af mine venner er også nijmegen, men det er kun for at hjælpe der oppe de går ikke selv. Hvordan er det der oppe?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dog mest ondt i ryggen når jeg går, men det er nok fordi jeg er så spinkel og at ryggen ikke er trænede til den vægt den har på.

Men ja et par af mine venner er også nijmegen, men det er kun for at hjælpe der oppe de går ikke selv. Hvordan er det der oppe?

Er det mig som er helt galt på den, eller ligger det ikke i Holland?

Link to comment
Share on other sites

Nijmegen march nede :tongue: i Holland er nok noget af det fedeste jeg har prøvet. Der er en super stemning på alle 160 km. Jeg gik på et af to hold fra Livgarden da jeg var dernede. Vi hyggede os kraftigt med marchsange og alt muligt gøjl og spass mens vi gik, hvilket hjælper på både fart og moral når man marcherer. Desuden skal man ikke glemme at der står et kæmpe øltelt i den millitære lejr som man marcherer direkte ind i efter hver af de 40 km.... :cool:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Når i er ude at gå langt hvordan så med pauser?

Jeg har det sådan at jeg går i 50min. og så 5-10min. pause, alt efter hvor træt jeg er.

Hvilke sko/støvler bruger? Jeg bruger Ecco Ultimate, og det har været de bedste vandresko jeg har haft.

Hvis du skal være patruljesoldat/jæger/frø, skal du ikke bruge Ecco. Der er ikke nok ankelstøtte. Desuden er de lang tid om at tørre, efter de har været i vand. Jeg har selv et par.

Til gengæld er de gode at løbe i.

Jeg holder ingen pauser, når jeg træner selv.

Link to comment
Share on other sites

Mine pauser ligner dine ret meget. Min erfaring er at man skal have en fast plan som man holder sig til dog, også selv om man ikke er det mindste træt efter den første times tid.

Jeg har gået i lidt forskelligt fodtøj gennem tiden. En del par Matterhorn militær støvler, forsvarets M58 og mine nuværende Meindl Perfekt støvler. Sidstnævnte er nok det bedste jeg har prøvet.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal være patruljesoldat/jæger/frø, skal du ikke bruge Ecco. Der er ikke nok ankelstøtte. Desuden er de lang tid om at tørre, efter de har været i vand. Jeg har selv et par.

Til gengæld er de gode at løbe i.

Jeg holder ingen pauser, når jeg træner selv.

Holder du ingen pauser på en lang march? det lyder altså sindsygt i mine ører

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at man skal have en fast plan som man holder sig til dog, også selv om man ikke er det mindste træt efter den første times tid.

Rommel

Ja er enig med dig der, hvis man bare går med 7-8kmt de første 4timer uden pauser så bliver man hurtigere træt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Holder du ingen pauser på en lang march? det lyder altså sindsygt i mine ører

Jeg spiser og drikker imens jeg går. Det kan godt lade sig gøre, når det er normal march.

Ilmarch er kun på 8,5km - men der skal den også have fuld torpedo :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser og drikker imens jeg går. Det kan godt lade sig gøre, når det er normal march.

Ilmarch er kun på 8,5km - men der skal den også have fuld torpedo :bigsmile:

Hvor hurtigt er normal march for dig?

normalt går jeg en 6-7kmt normal march så er det måske derfor jeg har brug for pauser?

Link to comment
Share on other sites

Er ved at træne til en 100km på under 20timer med 15kg rygsæk, men der går nok et par uger før jeg er klar, Hvis der er nogle af jer i nordjylland der kunne tænke sig at komme med, så bare skriv. Det er ensomt og hårdt at gå alene og den kammerat jeg går sammen med er et stykke under det niveau, så det tager noget tid før han er klar til sådan en march

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share