Tour de France


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Nu nærmer Touren sig og CSC er ved at have holdet klar. Riis har udtalt, at følgende ryttere er udtaget; Basso, Sastre, Voigt, Lombardi, Schleck og Cancellara. Desuden har Kim Andersen udtalt, at Stuart O´Grady er så godt som sikker. Det efterlader to pladser som der er en række ryttere der er inde i billedet til. Disse skulle ifølge Politiken være Zabriskie, Julich, Cuesta, Piil, Arvesen, Vandevelde og Kroon.

Jeg har tidligere argumenteret for, at man ikke burde lade Carlos Sastre kører Touren. Men istedet lade ham satse 100% på Vueltaen. Men Riis og Sastre har tilsydenladende planlagt sæsonen på at han skal kører alle 3 GTs. Så bliver det spændende om han kan holde til det. Han skulle jo gerne være holdets klassementkort i Vueltaen.

Udfra de navne som nu bliver nævnt vil jeg tro, at truppen kommer til at se således ud:

Ivan Basso

Fabian Cancellara

Giovanni Lombardi

Carlos Sastre

Frank Schleck

Jens Voigt

Stuart O'Grady

Karsten Kroon

Christian Vandevelde

Stuart O'Grady skal med fordi han er en god motor i fladt og kuperet terræn. Desuden er han en oplagt mand, at sende med som alibi i udbrud i løbets første uge.

Karsten Kroon skal med på grund af sin alsidighed. Han kan bruges som arbejdshest i fladt terræn, er rimlig habil i bjergene og har en god accelrationsevne på stigningerne.

Christian Vandevelde skal med pga sin alsidighed og sin erfaring som hjælperytter for klassementsryttere i de store rundturer. Tidligere har han hos USP og Liberty kørt som hjælper for Armstrong og Heras, og sidste år ydede han god støtte til Sastre i Vueltaen. Vandevelde i topform er ganske simpelt noget nær den perfekte hjælper. En stor motor på flad vej og en ganske habil bjergrytter.

Bobby Julich og Dave Zabriskie skal ikke med, idet jeg mener at holdet i Cancellara, Voigt og Vandevelde i forvejen er dækket godt ind med folk med de samme kompetencer. Julich har ikke siden slutningen af 90erne præsteret noget virkligt stort i GT-sammenhæng. Han er ganske enkelt bedre til de kortere etapeløb. Derfor vil det være komplet spild at lade ham kører både Giro og Tour. Lad ham hoppe Touren over og istedet satse på nogle af sensommeren og efterårets kortere etapeløb. Zabriskie syntes jeg man burde sparer til Vueltaen, hvor han kunne blive en vigtig støtte for Sastre. Han er ellers en god mand til prologen, men der har man jo også Cancellara. Og til bjergene anser jeg ham som dårligere end Kroon, Voigt og Vandevelde.

Inigo Cuesta skal ikke med af den simple grund, at man i Schleck og Sastre i forvejen har et par gode bjerghjælpere til Basso. Han bør spares til Vueltaen.

Kurt Asle Arvesen skal ikke med, idet holdets primære mål er at kører Basso til en samlet sejr. Arvesens force er udbrud i fladt og kuperert terræn, hvilket CSC nok ikke har plads til at satse alverden på. Desuden har man i Voigt og O'Grady et par folk der er bedre til dette, såfremt man skal have en mand afsted.

Endeligt er der Piil. Jeg har ikke den store fidus til at han kommer med. Men Riis har altid været meget begejstret for ham og en Piil i topform er en verdensklasserytter. Såfremt Piil de næste par uger viser storform kan han snuppe pladsen fra O'Grady.

Til sidst vil jeg nævne en rytter som kan blive Riis´s hvide kanin i hatten ved holdpræsentationen. Volodymir Gustov kørte fantastisk i Giroen, og han er en rytter der kan erstatte stort set alle i truppen på nær Basso. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig også til at se hvilken form Kyllingen er i :smile:

Kyllingen skal skam nok møde op i god form. Jeg tror dog, at sidste år hvor han blandede sig helt i toppen af klassementet var en enlig svale. Men det er jo nok også bjergtrøjen der har højeste prioritet for ham. Men her kan det også forventes at han får større kunkurrence i form af Quick Step´s nyerhvervelse Jose Rujano Guillen. Endeligt bør man ikke glemme, at Rasmussen risikerer at ende som hjælper for Denis Menchov i årets Tour. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig ekstremt meget til at se om basso køre alle de andre ned under asfalten som han jo er blevet proklameret til at gøre. Desuden bliver det også sjovt at se enkelstarterne nu da CSC for engangs skyld sidder med gode kort i form af Basso og Fabian.

I mine øjne bliver Basso ikke en top kandidat på ITT i år. Selvom han kørte forrygende i Giroen. Håber det bedste for ham, men tror ikke på at han kan følge med Ulle, Landis, Vino og Leipheimer. Ikke hvis de møder op i super form. Jeg tager hatten af for ham og æder mine ord hvis det sker, men min prediction bliver at han mister 1½-2 minutter alene på den sidste ITT til Ulle..

Link to comment
Share on other sites

Så er Jakob Piil sorteret fra. Så det ser ud til at Michael Rasmussen bliver eneste dansker i årets Tour.

Med de seneste resultater fra Dauphine Libere vil jeg mene, at Stuart O'Grady, Christian Vandevelde og Dave Zabriskie står med de bedste kort på hånden til at snuppe de sidste 3 pladser på Tourholdet. Men Inigo Cuesta og Bobby Julich kan nok heller ikke afskrives idet de har været på træningslejr med Basso, Sastre og Lombardi den sidste uges tid. Endeligt kunne et frækt bud på den sidste plads være Allan Johansen. Han har vist god form i Schweiz og Luxemborg, men mon ikke han bliver vurderet til at være for svag på stigningerne? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så blev det afgjort:

Ivan Basso, Carlos Sastre, Fränk Schleck, Jens Voigt, Giovanni Lombardi, Stuart O'Grady, Bobby Julich, David Zabriskie og Christian Vande Velde

Formoder Vande Velde kørte sig i truppen på basis af den TT han kørte igår modsat cancellara kørte sig ud af truppen på samme TT.

Edited by Azazu
Link to comment
Share on other sites

Udfra de navne som nu bliver nævnt vil jeg tro, at truppen kommer til at se således ud:

Ivan Basso

Fabian Cancellara

Giovanni Lombardi

Carlos Sastre

Frank Schleck

Jens Voigt

Stuart O'Grady

Karsten Kroon

Christian Vandevelde

Og det skulle så være det DANSKE cykelhold :laugh:

Men der er åbenbart ikke nogle danskere der er gode nok i øjeblikket. Men gør det bare noget mindre interessant at kigge på for en ikke specielt cykelsport interesseret som mig, og sikkert også mange andre Danskere :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Så blev det afgjort:

Ivan Basso, Carlos Sastre, Fränk Schleck, Jens Voigt, Giovanni Lombardi, Stuart O'Grady, Bobby Julich, David Zabriskie og Christian Vande Velde

Formoder Vande Velde kørte sig i truppen på basis af den TT han kørte igår modsat cancellara kørte sig ud af truppen på samme TT.

Vandevelde har ud over den ITT han kørte i går også vist fremragende form i bjergene i Schweiz Rundt. Personligt er jeg mest overrasket over at der er blevet plads til Julich. Men han må jo have vist andre takter på træningslejren, samt på gårsdagens TTT i Eindhoven end han gjorde i Giroen.

Iøvrigt flot at Riis sortere Cancellara fra, på trods af han hele tiden har været nævnt som en af de faste. Cancellara har ganske enkelt ikke formået at toppe igen efter sit flotte forår.

Og det skulle så være det DANSKE cykelhold :laugh:

Men der er åbenbart ikke nogle danskere der er gode nok i øjeblikket. Men gør det bare noget mindre interessant at kigge på for en ikke specielt cykelsport interesseret som mig, og sikkert også mange andre Danskere :smile:

Blot fordi det er et dansk hold betyder det jo nødvendigvis ikke, at holdet skal stille med danskere i alle løb. I går vandt CSC ProTourens holdtidskørsel i Eindhoven med et hold med 3 danskere på. Der var to danskere med i Giroen.

Men i Toursammenhæng er det trods alt kun Piil, Sørensen og Blaudzun der kan komme i betragtning. Piil er så i elendig form for tiden, og vil ikke have en chance for at sidde med i Touren. Sørensen og Blaudzun har begge kørt Giro og har i det hele taget haft en sæsonplanlægning der ikke stemmer overens med endnu en formtop i juli.

Med hensyn til den danske interresse, så tror jeg at den i år vil nå et niveau vi ikke har set siden Riis selv kørte med i toppen af klassementet. Michael Rasmussen skal forsøge at genvinde bjergtrøjen. CSC kommer med Basso som er en af løbets absolut største favoriter. At der så ikke er blevet plads til danskere på det hold der skal give Basso optimal støtte tror jeg ikke ligger en dæmper på interessen. Mit bud er at der i sommer bliver dansk Tour-feber, samt at TV2 får rekordhøje seertal til deres dækning af løbet. :smile:

Holdet blev som jeg havde regnet med, bortset fra at Kroon er kommet med :smile: Men det er sku et stærkt hold :superman:

Kroon er da ikke med? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Følgende hold har nu udtaget deres endelige trup til TdF. :smile:

Team CSC

Ivan Basso (Ita)

Bobby Julich (Usa)

Giovanni Lombardi (Ita)

Stuart O'Grady (Aus)

Carlos Sastre Candil (Spa)

Fränk Schleck (Lux)

Christian Vandevelde (Usa)

Jens Voigt (Ger)

David Zabriskie (Usa)

Discovery Channel

Yaroslav Popovych (Ukr)

José Azevedo (Por)

Viatcheslav Ekimov (Rus)

George Hincapie (Usa)

Egoi Martinez de Esteban (Spa)

Benjamin Noval Gonzalez (Spa)

Pavel Padrnos (Cze)

José L. Rubiera Vigil (Spa)

Paolo Savoldelli (Ita)

Euskaltel-Euskadi

Iban Mayo Diez (Spa)

Iker Camano Ortuzar (Spa)

Unai Etxebarria Arana (Ven)

Aitor Hernández Gutierrez (Spa)

Iñaki Isasi Flores (Spa)

Inigo Landaluze Intxaurraga (Spa)

David Lopez Garcia (Spa)

Gorka Verdugo Markotegui (Spa)

Haimar Zubeldia Agirre (Spa)

Gerolsteiner

Levi Leipheimer (Usa)

Markus Fothen (Ger)

David Kopp (Ger)

Sebastian Lang (Ger)

Ronny Scholz (Ger)

Georg Totschnig (Aut)

Fabian Wegmann (Ger)

Peter Wrolich (Aut)

Beat Zberg (Swi)

Liquigas

Danilo Di Luca (Ita)

Michael Albasini (Swi)

Magnus Backstedt (Swe)

Patrick Calcagni (Swi)

Kjell Carlström (Fin)

Stefano Garzelli (Ita)

Matej Mugerli (Slo)

Luca Paolini (Ita)

Manuel Quinziato (Ita)

Phonak

Floyd Landis (Usa)

Bert Grabsch (Ger)

Robert Hunter (Rsa)

Nicolas Jalabert (Fra)

Miguel A.Martin Perdiguero (Spa)

Axel Merckx (Bel)

Koos Moerenhout (Ned)

Alexandre Moos (Swi)

Victor H.Pena Grisales (Col)

Quick Step

Tom Boonen (Bel)

Wilfried Cretskens (Bel)

Steven de Jongh (Ned)

Juan M.Garate Cepa (Spa)

Filippo Pozzato (Ita)

José Rujano Guillen (Ven)

Bram Tankink (Ned)

Matteo Tossato (Ita)

Cédric Vasseur (Fra)

Rabobank

Dennis Menchov (Rus)

Michael Boogerd (Ned)

Erik Dekker (Ned)

Thomas Dekker (Ned)

Oscar Freire Gomez (Spa)

Juan Ant.Flecha Giannoni (Spa)

Michael Rasmussen (Den)

Joost Posthuma (Ned)

Pieter Weening (Ned)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share