Att. AUS'ere!


Clark Kent
 Share

Recommended Posts

Som en del af min fortløbende korrespondance med AUS, har jeg lige modtaget følgende:

Det er kun AUS medlemmer, der har ret til regnskabet. Medlemmerne er de sportsklubber, der udgør AUS. Det er ud fra disse klubbers bestyrelser, der vælges medlemmer til AUS’ bestyrelse. Det er bestyrelsen og i sidste ende generalforsamlingen, der er ansvarlig for AUS’ aktiviteter og prioriteringer – herunder økonomien. Den daglige ledelse sker af AUS kontor, hvor du kan komme og tale med os, men hvis du er utilfreds med vores prioriteringer, men du kan naturligvis få dine mails behandlet af bestyrelsen.

I øvrigt er AUS er en stor foreningen med mange andre aktiviteter, og der foreligger ikke et selvstændigt regnskab for motionsrummet, der giver et retvisende billede af samtlige udgifter forbundet med driften af motionsrummets aktiviteter.

Jeg kan se du tidligere har skrevet en mail som Claus – der er ansvarlig for motionsrummet - har svaret på. Jeg regner med han har besvaret dine spørgsmål.

Som han formentlig også har skrevet til dig, står vi over for at skulle renovere motionsrummet. Vi regner med at udskifte nogle maskiner over sommeren og male rummet mm. Hvis du har forslag til indkøb af maskiner eller andet, må du meget gerne sende dem til os, så det kan inddrages i overvejelserne. Jeg har genlæst din mail og kan se, at du har skrevet om et ” Power cage´ ”, - er det et ønske til motionsrummet???

” Power cage” skulle ifølge din mail være blevet syltet af den ”kasseansvarlige” – og det er mig! Og jeg må – heldigvis sige til dig – at det må være en vandrehistorie, for det har jeg aldrig hørt om……..

Men send mig en mail med nogle forslag – gerne i prioriterede punkter om – hvad du kunne tænke dig. Vi forsøger jo at afbalancere alle (meget forskelligartede!) ønsker til motionsrum, men vil gerne have inspiration fra medlemmerne.

Du er meget velkommet til at komme op på vores kontor (eller ringe: 89 42 22 00), hvis du ønsker at diskutere dine spørgsmål med os. Jeg er på AUS kontoret tirsdag fra 9-12 og torsdag 13-16.

Claus er AUS kontoret onsdag 13-16.

Venlig hilsen

Anne Bernth

Så skal de da i hvert fald ikke mangle forslag! Til tasterne, drenge...

Og i øvrigt må der da vist lige graves lidt mere i det med regnskabet :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Og mit foreløbige svar:

Hej Anne

Tak for din mail.

Det er korrekt, at jeg spørger til regnskabet, fordi jeg ikke kan se, at der kan være overensstemmelse mellem det beløb, der kommer ind i kontingenter, og det beløb, der bruges til vedligehold mv. I den forbindelse må jeg så sige, at jeg ikke vidste, at der skal renoveres.

Jeg antager naturligvis, at det er korrekt og lovligt osv., at kun medlemsforeninger kan se regnskabet, når du siger det (siden med vedtægterne er nede lige nu...), men jeg må ærlig talt sige, at det lyder en anelse underligt, at der er tale om et så kompliceret system, at indtægter fra og udgifter til motionsrummet ikke kan sammenholdes og sammenlignes.

Det er ikke nemt at tage stilling til prioriteringerne, når man ikke kan se et regnskab...

Ang. Power cage'et: Det er et fantastisk træningsredskab, som blev installeret for nogen tid siden. Thumbs up for det. Mht. den omtalte syltning, ja, så refererer jeg blot fra to af instruktørerne, som i knap trekvart år brugte netop denne formulering; ifølge dem var beslutningen om at købe det taget, jfr. også min mail til Claus.

Det lyder rigtig godt, at I vil høre medlemmernes ønsker; det vender jeg tilbage til senere i en ny mail. Har I evt. kontakt til nogle professionelle ang. indretningen; jeg vil da nødigt have rummet indrettet af folk, der ikke ved, hvad et power cage er...i.p.emwink.gif

Med venlig hilsen

Morten Sørensen

Link to comment
Share on other sites

Såfremt i ønsker at være en del af beslutningsprocesen i jeres forrening burde i da møde op til den årlige generalforsamling. :smile:

Men læser du første del af hendes mail (igen) nævnes det, at kun foreningerne er medlemmer.

Jeg aner intet om foreningsret, og deres vedtægter kan ikke læses pt., men på hjemmesiden kan man læse, at den øverste myndighed er repræsentantskabet, og det er vel i modsætning til generalforsamlingen. Mig bekendt betragtes man som medlem af motionsrummet ikke som medlem af en forening, hvilket bekræftes af, at de 14 medlemsklubber opremses (og her finder man ikke en for motionscentret, som så åbenbart bare er noget, AUS kører)

Link to comment
Share on other sites

Men læser du første del af hendes mail (igen) nævnes det, at kun foreningerne er medlemmer.

Jeg aner intet om foreningsret, og deres vedtægter kan ikke læses pt., men på hjemmesiden kan man læse, at den øverste myndighed er repræsentantskabet, og det er vel i modsætning til generalforsamlingen. Mig bekendt betragtes man som medlem af motionsrummet ikke som medlem af en forening, hvilket bekræftes af, at de 14 medlemsklubber opremses (og her finder man ikke en for motionscentret, som så åbenbart bare er noget, AUS kører)

Jeg giver dig ret i, at det er en lidt sammenrodet konstruktion de har. Men så må i jo bare kuppe et par bestyrelser i de 14 medlemsklubber. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg efterhånden er ved at grave mig længere og længere ned i studiepolitik, har jeg også overvejet at stille op til studienævnet for derigennem at få en plads i aus bestyrrelsen.

Edited by nskou
Link to comment
Share on other sites

Det kunne da være fedt hvis du 8niko) ville gøre lidt i bestyrelsen :4thumbup:

Mht. forslag har jeg en del:

- Plakater af arnie der owner discorør

- Lyserøde plys-radiohøreværn til førnævnte rør

- et ventilationsanlæg der rent faktisk kan ventilere

Dog ikke sikkert at det gode udvalg er helt lydhør overfor ovennævnte, men det må jo komme an på en prøve

Link to comment
Share on other sites

Anders K> Jeg tror bare man skal maile til [email protected] og sige, at man har hørt, at der skal renoveres og så komme med sine forslag. :smile:

De vil jo åbenbart gerne høre fra medlemmerne (mon der kommer en seddel op, så folk rent faktisk bliver klar over dette, eller har den kære Anne mon talt over sig...)

Link to comment
Share on other sites

Forslag fra Lawmann: 20 par havehandsker og titanium /wolfram EZ curlbar :cool::cool:

Forslag fra Per: Skammel så han kan nå chinbaren :tongue:

Forslag fra Morten: Tag selv buffet :blush::bigsmile:

Forslag fra Blackmoore: Æresmedlemskab til afdankede Øboere :w00t::wink:

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Arh..så fik jeg lidt afløb.. :w00t:

Mine forslag er:

-Et bedre ventilationssystem

-Bedre badeforhold/toilet

-Plakater

Og så bare generelt..

- Rart hvis radiatoren bag bænkpressen blev lavet så den ikke hele tiden er varm.

- Bedre rengøring

- Evt. smide den bøjede barbell ud og skifte den ud med en ny eliko

- Sørge for at kablerne i de tårne der bruger disse blive skiftet eller efterset grundigt jævnligt, så de ikke springer

Link to comment
Share on other sites

Jeg er slet ikke sikker på at vent. anlægget er tilstrækkeligt, har siddet og regnet på den slags i vores semesterprojekt. Kunne man få at vide hvor mange mennesker der måtte opholde sig i rummet, var det jo ret let klaret. Anlægget har da i hvertfald visse problemer med at holde temmperaturen nede :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg svar fra aus på min mail..

-Et bedre ventilationssystem

"Vi har gentagne gange kontaktet forskningsfonden, som ejer bygningerne for

at få dem til at intensivere udluftningen og jeg har i dag mindet dem om

sagen igen. Systemet blev opgraderet sidste eller forrige år, så det fik en

større kapacitet, så måske man kan sætte mere tryk på - det regner jeg med

at få afklaret."

-Bedre badeforhold/toilet

"Badeforholdene og toilettet er det straks værre med. Vi kan selvfølgelig

sørge for at de er rene og rare at bruge og det bestræber vi os på.

Hvis du generet tænker på faciliteterne, så kan jeg, udover at vi for kort

tid siden fik nye armaturer, desværre ikke sætte bedre forhold i sigte, så

længe centret ligger i kælderen.

- Bedre rengøring

Rengøringen er et tilbagevendende problem, som vi bestræber os på at få

løst. Det kan være problematisk at der bliver gjort rent 1 gang i døgnet, da

centret hurtigt bliver beskidt. Et eksempel er brusekabinen, som på trods af

at være gjort grundigt ren hver dag efter få timer ligner en kabine, der

ikke er blevet gjort ren en uge pga. sorte sokkefnulder. Vi henstiller

brugerne til at bruge svaberen og smide fnulder i skraldespanden.

I forbindelse med den planlagte renovering af centret her i sommer vil vi

lave en grundig hovedrengøring dernede."

-Plakater

"Vores holdning er umiddelbart, at du må holde dine idoler hjemme på

værelset. Vi har valgt at have plakater med muskulatur og fysiologi og

plakater om kredsløbet.

Vi henvender os til almindelige studerende og der er ikke mange af dem, som

har Arnold og de andre som idoler - vores indtryk er at folk i centret er

medlem for at få et godt velbefindende og i øvrigt koble af fra studierne

sammen med ligesindede.

Men vi vil gerne se, om vi kan skaffe nogle pæne plakater til væggene, hvis

der er plads og det efterspørges."

- Var vist også lidt et long-shot fra min side.. :laugh:

- Rart hvis radiatoren bag bænkpressen blev lavet så den ikke hele tiden er varm.

"Jeg har gjort viceværten opmærksom på den tilsyneladende defekte termostat -

tak for din opmærksomhed - det bliver jo ikke ligefrem køligere dernede med

en løbsk radiator."

- Sørge for at kablerne i de tårne der bruger disse blive skiftet eller efterset grundigt jævnligt, så de ikke springer

Jeg snakker med instruktørerne og vedlgeholdelsesmanden om udskiftningen, du

nævner.

"Kablerne er et problem og jeg håber det har hjulpet, at de bliver udskiftet

oftere, da det absolut ikke er tilstrækkeligt at de først bliver skiftet ud,

når de knækker. Vi er opmærksomme og vores vedligeholdelsesmand og vi er

enige om at de absolut helst skal udskiftes inden de knækker. Problemet kan

midlertid være, at det er svært at se, når kablerne bliver slidte, da de

perforerer plastikkappen. Vi forsøger at skifte dem periodisk."

Aner ik lige hvad jeg synes om svaret..synes det virker ret meget som talen efter munden og meget lidt handling... Men hvad kunne man forvente.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da fornuftigt, deres svar. Nu må vi jo så håbe at det ikke bare er en sludder for en sladder :mad:

Mht. "renoveringen" bliver det spændende at se hvad det omhandler............ :w00t:

Må jo ikke håbe at det går som i de kommercielle centre, for så ender det da med at "vores" slags bliver ugleset. Vi er jo som bekendt "meget dominerende" :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da fornuftigt, deres svar. Nu må vi jo så håbe at det ikke bare er en sludder for en sladder :mad:

Det jeg synes virker som om de taler lidt efter munden er, at mht. rengøringen vil de gøre hovedrent én gang engang i sommer - tager jo ikke lang tid før det er svinet til igen med den rengøringsstandard der er dernede, så må vel være begrænset hvor meget det kan hjælpe..

Og så det med han snakker om kablerne bliver udskiftet lidt oftere nu, virker lidt lamt eftersom der var et sprunget dagen efter jeg sendte mailen.. Så ved ik hvor meget der ligger i det han siger med de allerede nu udskifter dem oftere..

Men må da håbe ventilationssystemet kommer i orden..er trods alt det værste dernede om sommeren! :crazy:

Mht. "renoveringen" bliver det spændende at se hvad det omhandler............ :w00t:

Må jo ikke håbe at det går som i de kommercielle centre, for så ender det da med at "vores" slags bliver ugleset. Vi er jo som bekendt "meget dominerende" :laugh::laugh:

:laugh: Ja...håndvægte på max 30kg og ik flere skiver end man max kan køre med 100kg i alt samt en radio fastlåst på the noise.. Så mangler der bare at der kommer plyshåndtag på vægtene og væggene malet lyserøde...leeeeeeee :superman:

Link to comment
Share on other sites

I umiddelbar forlængelse af ovenstående, havde jeg en snak med instruktør-Mikkel i går. Han kunne oplyse at det såkaldte "ny-indkøbsbudget" (en fast sum penge pr. år) havde været fastfrosset i de sidste par år, da de ikke var sikre på om centeret skulle flytte :blink::blink:

I dag dukkede der så en VVS'er op for at kigge på radiatoren. Han kunne OGSÅ berette at ventilationsanlægget er aldeles utilsvarende og burde udskiftes til noget større/kraftigere...........

Link to comment
Share on other sites

I umiddelbar forlængelse af ovenstående, havde jeg en snak med instruktør-Mikkel i går. Han kunne oplyse at det såkaldte "ny-indkøbsbudget" (en fast sum penge pr. år) havde været fastfrosset i de sidste par år, da de ikke var sikre på om centeret skulle flytte :blink::blink:

I dag dukkede der så en VVS'er op for at kigge på radiatoren. Han kunne OGSÅ berette at ventilationsanlægget er aldeles utilsvarende og burde udskiftes til noget større/kraftigere...........

Lyder da godt der bliver set på det! :bigsmile: Så må vi håbe det også bliver sagt videre ang. ventilationsanlægget.. Eller et nyt afkølet sted kunne da heller ikke være ringe..

Det bliver muligvis aktuelt næste år, så hvor er det man melder sig ind i AUS? Og det var 800 for et år, ikk?

Bare hold øje med aus's hjemmeside, når tiden nærmer sig.. Der kommer det til at stå, hvornår de sælger medlemskaber, og så er det bare at møde op i god tid.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share