Problemer med Polar IR interface og Mac


Hessel
 Share

Recommended Posts

Jeg er den heldige ejer af den nye MacBook. Jeg er godt tilfreds, men der er et stort MEN. Jeg var godt klar over at Polar ikke har software til Mac, men så kunne jeg bare købe noget andet software til relativt billige penge. Hvad jeg ikke vidste var at Polars IR interface ikke er kompatibel med Mac. Nu er jeg ikke den helt store kyndige ekspert indenfor Mac, men efter at have undersøgt sagen er jeg kommet frem til at jeg skal til at investere i en IR interface med seriel kabel. En eller anden form for konverter og som nævnt nyt software. Ud over alt det bøvl der vil være ved dette har jeg anslået at det vil koste et beløb på op mod 1000 kr. at få dataoverførsel mellem ur og Mac til at fungere.

Er der andre der har erfaring med dette?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Du kan spare en masse penge og det er ikke vanskelligt at få det til at virke. Jeg har selv først forsøgt med Polars egne USB Infrared devices, men det virkede ikke.

I stedet fik jeg det til at virke (både på Virtual PC MAC og på Parrallels Intel MAC), med en lille smart USB Infrared fra Belkin (som vist ikke koster det store?).

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage...B%2FInfrared%2F

Der kommer driver med til denne og det er nemt at installere - og det virker faktisk fantastisk godt. I ny og næ skal man dog manuelt tilslutte USBén.

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Øhh, jeg glemte at anbefale dig, at indlæse Parrallels på din Mac og så derefter smide en Windows XP (gerne Pro-udgave) ind på denne. Derefter smider du så Polar programmet ind i dette Windows miljø og så endelig går du på Polars hjemmeside og opdaterer dit Polarprogram.

Det er ret fedt, når du har fået det til at spille.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for info. Det kunne være man seriøst skulle overveje dette. :smile:

:4thumbup:

absolut - hvis du har arbejdet med Virtual PC tidligere, vil du i øvrigt finde, at Parallels er meget, meget hurtigere at arbejde med - og umiddelbart synes det også som om integrationen er bedre og mere velfungerende.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share