Sportsbh giver mig sår ved løbetræning


Lena79
 Share

Recommended Posts

Jeg er ved at træne mig op til mit første halvmarathon og har problemer med at mine sportsbh'er laver sår under brysterne. Jeg har prøvet mange forskellige bh'er, men har ikke fundet en, som ikke giver sår. Jeg har også forsøgt med plaster, men det gav bare sår på en anden måde...

Jeg løber 3 gange om ugen og laver aerobic 3 gange om ugen, så jeg tilbringer selvfølgelig også meget tid i en sportsbh, og har derfor også mange - men ingen der virker. Jeg har ikke store bryster, så det burde ikke være så svært.

Så mit håb er at I (piger eller andre der har gode råd) kan give mig nogle løsningsforslag.

På forhånd tak.

Edited by Lena79
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja hvorfor er det så svært at lave en sportsbh, der passer...Det kan som nævnt være et problem, hvis den er for stor - enten fordi det er en forkert størrelse eller fordi den har været brugt for mange gange. Du kan også prøve at eksperimentere med forskellige modeller - dem, der slutter lige under barmen er jeg fx ikke så gode venner med. Der skal helst være et par cm ekstra, men jeg bruger også pulsmåler og den kan godt konflikte med en sportsbh, der slutter lige hvor pulsmåleren skal sidde.

Når det så er sagt så får jeg også sår, hvis jeg fx skal løbe langt. Det kan klares ved at smøre vaseline på de udsatte steder før du begynder din træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share