Skuldere


Pumber-Thomas
 Share

Recommended Posts

Hej min træning er delt således op: Bryst, Triceps og Mave og Ryg, Skuldere, Biceps og Ben.

Mit spørgsmål er, hvis i træner flere muskler sammen, hvad fortrækker i så at træne Skulderne sammen med.. Bryst osv, eller Ryg osv..??????

Jeg har selv prøvet begge dele, men træner dem nu sammen med Ryggen og det.. Jeg har fået utrolige gode resultater med det, og meget styrke - faktisk den mest udviklet muskel jeg har vil jeg tro.

Men vil da lige høre hvad i synes er best og hvorfor?? Bare af ren nysgerighed?

Link to comment
Share on other sites

Altså når du nu får så gode resultater med det, så virker det jo åbenlyst for dig! Etableret teori er én ting - erfaring og personlige resultater en anden. Generelt så vil jeg dog sige, man bør træne det med bryst og det. I specielt skrå presseøvelser bliver skulderen jo også indvolderet...

Link to comment
Share on other sites

Nu er skuldermusklen (m. deltoideus) en tre-hovedet muskel, der funktionelt virker som 3 muskler. Der er en midterdel, en foran på skulderen og en bag ved. Derfor kan du i princippet selv vælge, hvornår du vil træne, da den bageste del typisk også rammes af nogle rygøvelser, og den forreste del af brystøvelser. Taget det i betragtning, så burde det være ligegyldigt, hvordan du gør, bare du selv føler, det virker...

god træning

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skulle køre et split, ville jeg træne således:

Biceps, ryg, ben

Bryst, triceps, skuldrer.

På denne måde involverer du dag 2´s muskler minimum på dag 1´s træning; og omvendt. Hvis du træner hyppigt, er dette en fordel i henhold til restitution.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share