spg. vedr. kost


Jaybak
 Share

Recommended Posts

Hej

Er en fyr på 20 år, omkring de 187 cm og 64 kg. Jeg prøver voldsomt at tage på, derfor vil jeg gerne have nogle råd til min kost.

Har vedhæftet en fil fra én dags kost, vil gerne høre om jeg får nok kcal og evt for meget eller lidt prot/kul/fedt. Jeg træner 2-3 gange om ugen og indtager desuden 3*kreatin/maltodextrin dagligt.

Håber nogle kan give mig nogle gode råd.

På forhånd tak.

post-11574-1150752141_thumb.jpg

Edited by Jaybak
Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til kosten ser det fint nok ud. (Også kcal mængden)

Men indtager du druesukker og kreatin tre gange om dagen? (Det er overkill i mine øjne)

Tak for svaret. Ja det gør jeg lige pt. Er næsten lige begyndt på det så har ingen erfaring. Måske er det bedre kun at supplere med kulhydrater efter træning?

Link to comment
Share on other sites

Synes det ser ok ud, men ville droppe smør og sødmælk og nøjes med druesukker og ca. 5 g kreatin til lige efter træning (og evt. om morgenen/formiddagen på ikke træningsdage). Har ikke regnet efter om du er i kcal overskud, men det går jeg ud fra du selv har tjekket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville udskifte både let- og sødmælk med skummetmælk

- fedtet i mælk er af den dårlige slags, altså mættet! Derfor ville jeg begrænse dette ved hjælp af skummetmælk

Jeg spiser ikke selv smør, og har levet sådan de sidste 5 års tid uden problemer!

- fedtet er forresten, ligeledes ved mælk, af den dårlige slags (mættet)

Jeg går ud fra at måltid nummer 4 er efter træning - eller er jeg helt forkert på den?

Hvis det er efter træning, skal du prøve at fjerne alt det fedt, da det nedsætter optageligheden dratisk,

hvilket jo ikke er godt, da du herved ikke benytter det såkaldte "Window of opportunity"

Derudover ville jeg spise noget langsomt optageligt protein lige før sengetid

P.S. Mere frugt og især GRØNT!

P.P.S. Vi kan umuligt sige hvor kcal du skal indtage om dagen - frem med vægten mester

Edited by J-S-O
Link to comment
Share on other sites

Hej

Er en fyr på 20 år, omkring de 187 cm og 64 kg. Jeg prøver voldsomt at tage på, derfor vil jeg gerne have nogle råd til min kost.

Har vedhæftet en fil fra én dags kost, vil gerne høre om jeg får nok kcal og evt for meget eller lidt prot/kul/fedt. Jeg træner 2-3 gange om ugen og indtager desuden 3*kreatin/maltodextrin dagligt.

Håber nogle kan give mig nogle gode råd.

På forhånd tak.

Det ser godt ud.... hvor lang tid har du prøvet at tage på?

Gad godt det var mig der skulle tage 15 kg på.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Er en fyr på 20 år, omkring de 187 cm og 64 kg. Jeg prøver voldsomt at tage på, derfor vil jeg gerne have nogle råd til min kost.

Har vedhæftet en fil fra én dags kost, vil gerne høre om jeg får nok kcal og evt for meget eller lidt prot/kul/fedt. Jeg træner 2-3 gange om ugen og indtager desuden 3*kreatin/maltodextrin dagligt.

Håber nogle kan give mig nogle gode råd.

På forhånd tak.

Hej.

Du vejer 64 kg. og får 255 g protein dagligt det er 4 g protein pr. kg. legemsvægt. En anden på dette forum har sat tvivl om hvorvidt over 2,0 g pr. kg. legemsvægt har den samme gavnlige effekt, eller bare er "overkill".

Jeg er ikke 100% sikker på dit fedtindtag, meget af det ser ud, som mættet og meget ser ud, som umættet, derfor har jeg svært ved at afgøre om du får for meget mættet, da 34% er mere end anbefalingerne.

Dit energiindtag fra kulhydratsiden er nok for lavt.

Mvh. Obo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share