Indkøb hos FCK


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Hva siger I til Grønkjærs skifte til FCK? Det har længe rumlet i medierne om skiftet, men først idag kl 13 blevet en realitet..

Jeg har det lidt sån med det, at enten går han fuuuuldstændig ned og falder drastisk i niveau eller så blomstrer han op på ny, og vender tilbage som da han spillede bedst, som i Ajax (efter min mening). Jeg håber selvfølgelig på det sidste.. Men hva sir I?

Desuden er der rygter om Klaus Jensen også er på vej til løverne.. Hvis dette er tilfældet, får de et ondt ondt hold, som efter min mening, slet ikk sku få problemer med at klare sig okay i Europa...

Link to comment
Share on other sites

Claus Jensen er ihvertfald begyndt at træne regelmæssigt i Parken, har flere gange set ham ifærd med vægtene..(senest for 2 dage siden) så måske er der noget om det???

Jeg er personligt lidt delt af mening. Det er jo kanon for den danske liga at få så to store navne, men begge er altså stadig landsholdsspillere og har måske lidt bange anelser om de ku falde i niveua.. eller?

Er jeg den eneste med tanken om, at 1/3 af spillerne på landsholdet ku være superligaspillere, er negativt? Mener i og med vi slet ikke er med på det høje plan som resten af europa...

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Som Lasse T nævner, er Grønkjærs niveau muligvis på vej nedad.

Jeg har altid syntes at det er problematisk, når klubber hyrer store navne som er forbi deres bedste tid som spillere. Det kan selvfølgelig ha´ sin berettigelse, hvis holdet har en alvorlig mangel på rutine.

Det er muligvis en ret banal konstatering, men talentfulde, "ukendte" spillere på frem, er som regel bedre end store navne som har haft deres tid.

Edited by Kalak
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Grønkjær flopper, ligesom B. Laudrup gjorde i sin tid!

- Mht. Claus Jensen tror jeg ikke i skal regne med noget, men han har også passeret toppen af sin karriere :)

Frederik Berglund kan jeg slet ikke se som en forstærkning af FCK's trup. Ok, han er da en ok spiller at have rendende rundt i den danske SAS-liga, men tror ikke han er forstærkning nok hvis man også gerne vil nå langt i Europa.

Og ham svenskeren kan jeg ikke udtale mig om, da jeg intet aner om ham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Grønkjær flopper, ligesom B. Laudrup gjorde i sin tid!

- Mht. Claus Jensen tror jeg ikke i skal regne med noget, men han har også passeret toppen af sin karriere :)

Frederik Berglund kan jeg slet ikke se som en forstærkning af FCK's trup. Ok, han er da en ok spiller at have rendende rundt i den danske SAS-liga, men tror ikke han er forstærkning nok hvis man også gerne vil nå langt i Europa.

Og ham svenskeren kan jeg ikke udtale mig om, da jeg intet aner om ham.

Ang. berglund, virker det mere som en mulighed for at fjerne ham fra Esbjerg ifht. selv at bruge ham... Mne måske bare mig, for kan slet heller ikk se hva de skal med ham...

Link to comment
Share on other sites

Frederik Berglund kan jeg slet ikke se som en forstærkning af FCK's trup. Ok, han er da en ok spiller at have rendende rundt i den danske SAS-liga, men tror ikke han er forstærkning nok hvis man også gerne vil nå langt i Europa.

Frederik Berglund er et supplement til en i forvejen stærk trup, men albæck og santos spiller slet ikke på samme måde som Berglund, så han passer fint ind...!!

FCK kan jo ikke spille på samme måde i europa, som de gør i den danske andedam...

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Som Lasse T nævner, er Grønkjærs niveau muligvis på vej nedad.

Grønkjær´s niveau er jo i forvejen faldet så drastisk igennem de seneste år at han dårligt kan komme længere ned. Skiftet til FCK kan muligvis få dansk fodbolds tudeprinsesse nummer 1 tilbage på ret køl...

Link to comment
Share on other sites

Tror Grønkjær flopper... Jeg tror dog berglund er en god erstatning i forhold til Ijeh, som indskifter altså. Han var sku virkelig slem, også bliver Esbjerg selvfølgelig en nemmere modstander i fremtiden.

Det er trist Christiansen og Albäck ikke er solgt endnu, de hører ikke hjemme i superligaen.

Link to comment
Share on other sites

Frederik Berglund er et supplement til en i forvejen stærk trup, men albæck og santos spiller slet ikke på samme måde som Berglund, så han passer fint ind...!!

FCK kan jo ikke spille på samme måde i europa, som de gør i den danske andedam...

fuldstændig enig!

jeg tror det bliver et rigtigt killer hold! men ja frygten for at grønkjær bliver et deja-vu a la laudrup lurer selvfølgelig - men personligt synes jeg stadig grønkjær har højere niveau end sas liga'en - han er muligvis ustabil hvilket jo ikke er heldigt, men så på elmander - han er jo heller ikke ligefrem klippestabil, alligevel er han en af bif's største profiler

alt i alt synes jeg det er nogle gode forstærkninger

Link to comment
Share on other sites

Tror Grønkjær flopper... Jeg tror dog berglund er en god erstatning i forhold til Ijeh, som indskifter altså. Han var sku virkelig slem, også bliver Esbjerg selvfølgelig en nemmere modstander i fremtiden.

Det er trist Christiansen og Albäck ikke er solgt endnu, de hører ikke hjemme i superligaen.

Tror da vidst nok lige at dem med højeste niveau er Albäck og Linderoth. Christiansen er blandt de bedste i superligaen, men tror ikke han skal væk.

Og til dem der er bange for at Grønkjær flopper, jeg tror desværre i har ret. Men hvis ståle han finder den vilskab der er i Grønkjær, og han opnår den kvalitet han havde dengang han var i Chelsea, så bliver han FCK's bedste.

Er F.C.K fan, og glæder mig ihvertfald til at se ham på banen.

Link to comment
Share on other sites

jeg tror det bliver et rigtigt killer hold! men ja frygten for at grønkjær bliver et deja-vu a la laudrup lurer selvfølgelig -

Dengang Laudrup kom til FCK var de et hold uden de store stjerner. De forventede at brian ville trække niveauet op.

I dag har FCK et skandinavisk tophold spækket med 'stjerne' spillere fra skandinavien. Der er flere til at løfte opgaven, og meget mere erfaring i spillertruppen, så den mulighed ser jeg slet ikke.

Link to comment
Share on other sites

IMHO så virker det sq som om at Grønkjær har psykiske problemer. Ikke nok med at han ikke kan finde sig til rette nogen steder, så virker han virkelig som en usikker bombe når han bliver interviewet generelt. Jeg er alt andet end glad for han er kommet til min klub.

Men ok, hvis hans psyke bliver forbedret i kraft af den øgende tryghed i den hjemlige andedam, så kan det jo være han for tingene til at glide og i så fald kan det blive giftigt.

Link to comment
Share on other sites

IMHO så virker det sq som om at Grønkjær har psykiske problemer. Ikke nok med at han ikke kan finde sig til rette nogen steder, så virker han virkelig som en usikker bombe når han bliver interviewet generelt. Jeg er alt andet end glad for han er kommet til min klub.

Men ok, hvis hans psyke bliver forbedret i kraft af den øgende tryghed i den hjemlige andedam, så kan det jo være han for tingene til at glide og i så fald kan det blive giftigt.

Så glæder du dig vel også over Berglund og hans dødsangstneuroser :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hva siger I til Grønkjærs skifte til FCK? Det har længe rumlet i medierne om skiftet, men først idag kl 13 blevet en realitet..

Det er helt fint. FCK har jo generelt været heldig med ikke at købe ringvrag, men derimod netop spillere som stadig har noget i sig.

Alene spillerindkøbene Jesper Chirstiansen, Michael Gravgaard, Lars Jacobsen og Michael Silberbauer har været nogen af de mest effektive danske køb af danskere spillere en dansk klub har lavet. Læg dertil en rimelig fin forsyning af ok eller bedre svenske og norske spillere og så har man en indkøbspolotik som er niveauer over andres klubber (og her tænkes ikke kun på, at FCK har langt flere penge, men ogås at den man så rent faktisk køber også leverer varen).

Regner med at Grønkjær bliver en forstærkning.

Og i kulissen venter Laudrup-sønnerne jo. Den ene søn har allerede haft debut (som 16 årig). Han skulle vist være en Laudrup med slidergener (midtbanedynamo). Det er ikke ringe.......midtbaneslider med Laudrup-teknik......det kan man drive det pænt langt med. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvor spiller Mads Laudrup egentlig? Og hvor gammel er han efterhånden?

Læs indlægget før dit :wink: - som jarvig skriver spiller han for FCK. Dog er han 17 år og ikke 16. Normalt spiller han for deres ynglingehold (dvs. KB's ynglingehold). Han er dog ikke noget synderligt stort talent, men han navn skal da nok sørge for at han får en fuldtidskontrakt.

K

Link to comment
Share on other sites

Læs indlægget før dit :wink: - som jarvig skriver spiller han for FCK. Dog er han 17 år og ikke 16. Normalt spiller han for deres ynglingehold (dvs. KB's ynglingehold). Han er dog ikke noget synderligt stort talent, men han navn skal da nok sørge for at han får en fuldtidskontrakt.

K

Nu skrev jarvig jo ikke, at det var Mads, der var tale om, og jeg kunne netop heller ikke få de 16 år til at passe (troede han var 18), så jeg regnede med, at det var den andens søn (kender kun til Mads og ved ikke, hvor mange der er) :bigsmile:

Mads Laudrup skulle nemlig heller ikke være noget særligt efter, hvad jeg har hørt. Kender flere, der har spillet overfor ham mod KB, og der viste han sig slet ikke holdets store stjerne.

Link to comment
Share on other sites

Nu skrev jarvig jo ikke, at det var Mads, der var tale om, og jeg kunne netop heller ikke få de 16 år til at passe (troede han var 18), så jeg regnede med, at det var den andens søn (kender kun til Mads og ved ikke, hvor mange der er) :bigsmile:

Mads Laudrup skulle nemlig heller ikke være noget særligt efter, hvad jeg har hørt. Kender flere, der har spillet overfor ham mod KB, og der viste han sig slet ikke holdets store stjerne.

Yes.....som sagt slider. Men han må jo have lidt laudrup-teknik-gener. :laugh:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Det er helt fint. FCK har jo generelt været heldig med ikke at købe ringvrag, men derimod netop spillere som stadig har noget i sig.

Alene spillerindkøbene Jesper Chirstiansen, Michael Gravgaard, Lars Jacobsen og Michael Silberbauer har været nogen af de mest effektive danske køb af danskere spillere en dansk klub har lavet. Læg dertil en rimelig fin forsyning af ok eller bedre svenske og norske spillere og så har man en indkøbspolotik som er niveauer over andres klubber (og her tænkes ikke kun på, at FCK har langt flere penge, men ogås at den man så rent faktisk køber også leverer varen).

Regner med at Grønkjær bliver en forstærkning.

Og i kulissen venter Laudrup-sønnerne jo. Den ene søn har allerede haft debut (som 16 årig). Han skulle vist være en Laudrup med slidergener (midtbanedynamo). Det er ikke ringe.......midtbaneslider med Laudrup-teknik......det kan man drive det pænt langt med. :laugh:

Det er vel nemmere at købe folk der præsterer jo flere penge man har... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mindes da også at de investerede i bl.a. Brian Laudrup og Erik Mykland, der begge floppede gevaldigt.

Mykland floppede da ikke.

Og ja, når man køber 20 spillere, så er det nok tilladeligt at en (Brian) bliver et flop. Pointen er selvfølgelig, at FCK i snit får købt nogen spillerede der leverer varen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share