Jeg er sulten hele tiden!


Monse
 Share

Recommended Posts

Hej!

Hvad kan jeg gøre imod dette.

Jeg er på kur, jeg spiser godt med sund mad, men jeg er sulten hele tiden.

Selvom jeg blir mæt, er det kun meget kort varrigt.

Jeg vil gerne tabe 15 kg på lidt under 2 måneder.

Er du sådan direkte sulten? Sådan "maven-knurrer" sulten eller har du egentlig bare lyst til mad hele tiden?

Jeg kunne nenlig sagtens indskrive mig i den sidste gruppe. Kunne sgu spise hele tiden :4mewantfood: Det jeg gør er at aktivere mig selv på en eller anden måde.. Altså flytte fokus fra min madlyst. Det er et rigtige ugebladsråd, men prøv at:

- gå en tur

- drikke en liter vand

- drik en kop te

- spis evt. en gulerod/anden lettere spise (i kcal-mæssig forstand)

- drik evt. noget light-sodavand (mest hvis du har trang til noget sødt)

- tag et stykke tyggegummi eller børst dine tænder

Find din egen måde, men husk nu også at sørge for at spise - det skal man selvom man skal tabe sig :smile:

Du kan evt. poste din kostplan - det kan være den kan optimeres med fødevarer der mætter bedre i forhold til deres indhold af kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Er du sådan direkte sulten? Sådan "maven-knurrer" sulten eller har du egentlig bare lyst til mad hele tiden?

Jeg kunne nenlig sagtens indskrive mig i den sidste gruppe. Kunne sgu spise hele tiden :4mewantfood: Det jeg gør er at aktivere mig selv på en eller anden måde.. Altså flytte fokus fra min madlyst. Det er et rigtige ugebladsråd, men prøv at:

- gå en tur

- drikke en liter vand

- drik en kop te

- spis evt. en gulerod/anden lettere spise (i kcal-mæssig forstand)

- drik evt. noget light-sodavand (mest hvis du har trang til noget sødt)

- tag et stykke tyggegummi eller børst dine tænder

Find din egen måde, men husk nu også at sørge for at spise - det skal man selvom man skal tabe sig :smile:

Du kan evt. poste din kostplan - det kan være den kan optimeres med fødevarer der mætter bedre i forhold til deres indhold af kalorier.

Det er tæt på maveknurren. Den knurrer flere gange om dagen, før måltid.

At drikke vand, dyrke motion, gør mig bare mere sulten.

Okay - For eks. idag har jeg spist:

Morgenmad: 1 styk rugbrød med 2 skiver ost

Middagsmad: Portion kogte grøntsager

Eftermiddag: Æble

Aften: 100-200 gram kylling, blandet salat med ananas,salat,agurk, bønnespire,champingnong, og skinke.

Tror du ikke det er muligt at tabe 15 kg på lidt under 2 mdr?

Jeg er 178 cm, og vejer lige omkring 100 kg.

Link to comment
Share on other sites

Det er da ikke et under, at du er sulten hele tiden, så lidt som du spiser.

Det er tæt på maveknurren. Den knurrer flere gange om dagen, før måltid.

At drikke vand, dyrke motion, gør mig bare mere sulten.

Okay - For eks. idag har jeg spist:

Morgenmad: 1 styk rugbrød med 2 skiver ost

Middagsmad: Portion kogte grøntsager

Eftermiddag: Æble

Aften: 100-200 gram kylling, blandet salat med ananas,salat,agurk, bønnespire,champingnong, og skinke.

Tror du ikke det er muligt at tabe 15 kg på lidt under 2 mdr?

Jeg er 178 cm, og vejer lige omkring 100 kg.

Link to comment
Share on other sites

Det er tæt på maveknurren. Den knurrer flere gange om dagen, før måltid.

At drikke vand, dyrke motion, gør mig bare mere sulten.

Okay - For eks. idag har jeg spist:

Morgenmad: 1 styk rugbrød med 2 skiver ost

Middagsmad: Portion kogte grøntsager

Eftermiddag: Æble

Aften: 100-200 gram kylling, blandet salat med ananas,salat,agurk, bønnespire,champingnong, og skinke.

Tror du ikke det er muligt at tabe 15 kg på lidt under 2 mdr?

Jeg er 178 cm, og vejer lige omkring 100 kg.

Ja, så er det da ikke særlig mærkeligt at du hele tiden er sulten.

Du spiser ALT for lidt!

Du skal sørge for at finde dit ligevægtsindtag, og så planlægge kosten efter dette.

- Det mest optimale vil være at ligge 500-700 kalorier i underskud hvis du vil have et ordentligt vægttab.

Og nej, tror ikke du skal satse på 15 kg på to måneder. Sats hellere på at tabe 2-3 kg om måneden.

Det vil være et meget bedre vægttab i længden, da du for det første undgår at miste for meget muskelmasse, og samtidig har huden lettere ved at tilpasse sig vægttabet så du ikke får for meget "løst hud".

Link to comment
Share on other sites

Det er tæt på maveknurren. Den knurrer flere gange om dagen, før måltid.

At drikke vand, dyrke motion, gør mig bare mere sulten.

Okay - For eks. idag har jeg spist:

Morgenmad: 1 styk rugbrød med 2 skiver ost

Middagsmad: Portion kogte grøntsager

Eftermiddag: Æble

Aften: 100-200 gram kylling, blandet salat med ananas,salat,agurk, bønnespire,champingnong, og skinke.

Tror du ikke det er muligt at tabe 15 kg på lidt under 2 mdr?

Jeg er 178 cm, og vejer lige omkring 100 kg.

Du har jo stort set intet spist!! Du risikerer at ødelægge dit stofskifte på den måde :unhappy:

Du bliver nødt til at sætte dig lidt mere ind i kost :smile: Her er et par hurtige råd, men ellers prøv at søg:

- find dit ligevægtsindtag

- indtag derefter 500 kcal under dette. Dette kræver at du tæller kalorier og vejer din mad :smile: I hvert fald i en periode, med tiden kan du tage det lidt på slum. (-500 kcal hver dag i en uge resulterer i et vægttab på 0,5 kg om ugen, hvilket gør at risikoen for at tabe muskler i stedet for fedt minimeres. Vi ønsker ikke at tabe muskelmasse da det groft sagt er vores forbrændingsmotor :smile: )

- spis hver 3. time

- spis proteiner i alle måltider

- spis noget ordenligt morgenmad (læs havregrød)

Med hensyn til dine 15 kg på to måneder vil jeg sige nej. Desværre men hvis vi siger at det er 8 uger vil det altså sige 1,9 kg om ugen. Det er meget muligt at det kan lade sig gøre - men jeg tror ikke det kan gøres på en hensigtsmæssig og langtidsholdbar måde.

Link to comment
Share on other sites

Et godt og simpelt råd.

Spis som en konge om morgen,

spis som en greve om eftermiddagen,

og spis som en fattiglem om aften.

Husk på at du starter på en ny dag om morgen. Derfor skal du have en ordenlig kickstarter, og om aften skal du jo ikke fylde dig, da maven begynder at arbejde, specielt er det slemt hvis man snart skal i seng.

1 stykke rugbrød med 2 stykker ost om morgenen, er da heller ikke særlig meget? Jeg spiser tit 1-2 stks. rugbrød med fedtfattig kød, evt. 1-2 stks. æg, 1-2 stks. frugt og drikker rigeligt med mælk/vand/te eller andet væske.

Jeg spiser selv 3 hovedmåltider, og derimellem 3 mellemmåltider, som består af frugt og evt. en skrive rugbrød med f.eks. ost. Og MASSER af vand hele dagen igennem.

Håber du kan bruge mine simple råd til noget. Jeg synes selv det passer perfekt :)

Og hvis du bliver sulten udover de faste måltider, så prøv at flytte fokus, som Keki skriver.

Link to comment
Share on other sites

Tak for rådende alle sammen.

Imorgen vil jeg prøve at spise noget mere til morgenmad, og så lidt mindre hen af dagen.

Men mit mål er altså stadig 15 kg, da jeg gerne vil i form inden jeg starter på min uddannelse. Nu har jeg også holdt en pause på 2-3 mdr hvor jeg har spist normalt, så det skader vidst ikke.

Jeg tabte ikke noget muskelmasse sidste gang jeg tabte mig meget på en måned :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tak for rådende alle sammen.

Imorgen vil jeg prøve at spise noget mere til morgenmad, og så lidt mindre hen af dagen.

Men mit mål er altså stadig 15 kg, da jeg gerne vil i form inden jeg starter på min uddannelse. Nu har jeg også holdt en pause på 2-3 mdr hvor jeg har spist normalt, så det skader vidst ikke.

Jeg tabte ikke noget muskelmasse sidste gang jeg tabte mig meget på en måned :cool:

De der yo-yo kure holder bare ikke! Sorry to say! Kan godt forstå du vil se godt ud til skolestarten med så cut ned med -700 kcal om dagen og dyrk noget motion. Tror bare du må erkende at du ikke kan/skal/bør tabe 15 kg på 8 uger! Det er kun i Lene Hanssons programmer man gør sådan :tongue: Du må simpelthen bare indse at du er kommet for sent i gang til skolestarten, men hvad gør det? Du skal nok nå det hele :smile:

Skriv hvordan det går i morgen. Spis hver 3. time.

Hvordan kan du vide at du ikke tabte muskelmasse?!

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

De der yo-yo kure holder bare ikke! Sorry to say! Kan godt forstå du vil se godt ud til skolestarten med så cut ned med -700 kcal om dagen og dyrk noget motion. Tror bare du må erkende at du ikke kan/skal/bør tabe 15 kg på 8 uger! Det er kun i Lene Hanssons programmer man gør sådan :tongue:

Skriv hvordan det går i morgen.

Hvordan kan du vide at du ikke tabte muskelmasse?!

Jeg kan se det på mig selv. Jeg har bibevaret mine gode muskler over halen, og jeg kan mærke min styrke ikke er forringet.

Jeg har været oppe på 120 kg. Jeg tabte mig 20 kg på ca 2 mdr, og dem har jeg da holdt godt indtilvidere, selvom jeg har forsømt i nogen tid.

Hvis jeg kan tabe mig så godt uden motion, hvorfor så begynde på at dyrke SÅ meget motion?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se det på mig selv. Jeg har bibevaret mine gode muskler over halen, og jeg kan mærke min styrke ikke er forringet.

Jeg har været oppe på 120 kg. Jeg tabte mig 20 kg på ca 2 mdr, og dem har jeg da holdt godt indtilvidere, selvom jeg har forsømt i nogen tid.

Hvis jeg kan tabe mig så godt uden motion, hvorfor så begynde på at dyrke SÅ meget motion?

Hvis du gerne vil i form skal du dyrke motion. Du kommer ikke i bedre form af at tabe dig, det bliver bare lettere at bevæge dig med x antal kg færre :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se det på mig selv. Jeg har bibevaret mine gode muskler over halen, og jeg kan mærke min styrke ikke er forringet.

Jeg har været oppe på 120 kg. Jeg tabte mig 20 kg på ca 2 mdr, og dem har jeg da holdt godt indtilvidere, selvom jeg har forsømt i nogen tid.

Hvis jeg kan tabe mig så godt uden motion, hvorfor så begynde på at dyrke SÅ meget motion?

Hvis du dyrker motion, og styrketræning sætter det sig anderledes. Der er stor forskel på at veje 120 kg som sofanørd, eller veje 120 kg som styrkeløfter.

Dit mål er 15 kg, alt for højt. Men istedet for at ha et mål der hedder x antal kg. så mål omkreds på lår, mave og hofte. Du vil gerne tabe de 15 kg, men det er jo ikke for at tabe 15 kg, det er for at blive pænere, og måske mere atraktiv overfor det modsatte køn?

Men held og lykke med en sundere vægt. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene alle sammen. Jeg har nedsat det til 10 kg, det må da være ok?

Jeg skriver lige hvad jeg har spist idag, så kan i se om i synes det er bedre.

Morgen: 50 gram havregryn ca med mælk

Middag: 2 skiver rugbrød med ost og skinke og i toastristeren.

Eftermiddag: Pære, æble, og 2 skiver kogt skinke.

Aften: 1 æble, dåse ananas, et stykke rugbrød med kogt skinke, og et lille flute med ost.

Det var min kost idag, hvad siger i så til den?

Link to comment
Share on other sites

TJoh for mig virker den stadig noget løs. Prøv at skifte noget af frugten ud med nogle grønsager, som ærter og gulerødder. Morgenmaden er i hvert fald ok, men synes generelt at der mangler protein.

Edited by Kafir
Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene alle sammen. Jeg har nedsat det til 10 kg, det må da være ok?

Jeg skriver lige hvad jeg har spist idag, så kan i se om i synes det er bedre.

Morgen: 50 gram havregryn ca med mælk

Middag: 2 skiver rugbrød med ost og skinke og i toastristeren.

Eftermiddag: Pære, æble, og 2 skiver kogt skinke.

Aften: 1 æble, dåse ananas, et stykke rugbrød med kogt skinke, og et lille flute med ost.

Det var min kost idag, hvad siger i så til den?

Jeg synes stadig det er en rimelig elendig kost du indtager :blink:

Prøv at sætte en ordenlig kostplan sammen - en gut på 100 kg kan ikke leve af 1,5 dl havregryn med mælk, 3 skiver rugbrød, kogt skinke, frugt og et lille flute med ost! Det hænger bare ikke sammen!

Har du styr på dit ligevægtsindtag? Prøv at læse lidt rundt i de forskellige tråde og kig op i denne - der er mange gode råd som jeg ikke umiddelbart ser du benytter dig af. Men du må endelig også spørge! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se det på mig selv. Jeg har bibevaret mine gode muskler over halen, og jeg kan mærke min styrke ikke er forringet.

Jeg har været oppe på 120 kg. Jeg tabte mig 20 kg på ca 2 mdr, og dem har jeg da holdt godt indtilvidere, selvom jeg har forsømt i nogen tid.

Hvis jeg kan tabe mig så godt uden motion, hvorfor så begynde på at dyrke SÅ meget motion?

Og for lige at tage den op igen! Hvorfor skulle du være den eneste der ikke taber muskelmasse ved et vægttab på 2,5 kg om ugen :nonono: Jeg forstår det ikke i hvert fald. Det er meget muligt at du ikke har tabt så meget muskelmasse som en mere trimmet person ville gøre, men jeg synes det virker urealtstisk med 2,5 kg fedttab om ugen i så lang en periode, også selvom man er overvægtig?

Tror det er svært at vurdere om man taber muskelmasse, for muskelstyrke er ikke lig muskelmasse.

Der er så uhyggeligt mange gode grunde til at dyrke motion :superman:

Eksempelvis:

- fysisk overskud

- psykisk overskud

- forbedret hjerte/kar kredsløb

- større chance for vægttab hvis man er opmærksom på at den øgede mængde motion ikke bare får madindtaget til at stige.

- muskelstyrke

- velvære

- levealder

Jeg kunne blive ved :smile: Bare sig hvis du skal have flere :wink:

Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Jo højere udgangspunkt fedtmæssigt jo hurtigere vægttab kan realiseres uden synderligt tab af muskelmasse.

Det er for en komplet utrænet endda ganske sandsynligt at der smiddes muskelmasse på imens der smides betragtelige mængder af fedt.

Men jo lavere ned i fedt% jo vigtigere er det at finde sit sweet spot (lille bitte underskud og perfekt sammensat kost) og regelmæssighed i træning og kost. Meget disciplineret regelmæssighed bliver vigtig.

Jeg har F.eks. smidt 6-7kg på 5-6uger uden noget voldsomt muskel masse tab.

Noget af dette er væske.. men Jeg var sgu ikke fee' før jeg startede min cåt.

Det er dog pisse usundt og præstation har taget et dyk + en lille sommerfporkølelse har sneget sig ind.

For Meget overvægtige behøver det dog ikke være et problem med et hurtigt initielt vægttab.

Det skal bare gradvist udskiftes med en fokus på permanente livsstilsændringer.

Link to comment
Share on other sites

jeg vil godt lige slå et lille bitte slag imod "alt over 0,5 kg om ugen er skidt"

for os "større" mænd kan der altså godt ryge lidt mere... de 500 Kcal/0,5 kg om ugen har lidt sat sig som et fast paradigme efter Jørgen Storms udemærkede artikler..og det er ikke dumt men for tungere mænd med en fedtprocent over de 14-15 stykker kan der sagtens ryge mere om ugen uden man af den grund bliver en anemisk James Bluny klon.

Nu er jeg selv verdenshistoriens værste Cutter, men for nogen år siden var jeg 10 dage i Norge på en Lang hård vandretur. Jeg var i god styrkemæssig form før turen og mistede ikke meget styrke. Men Kiloene raslede af, da vi spiste ca 3500 Kcal om dagen og gik ca 20 K om dagen med TUNG rygsæk.

Så man kan godt smide mere end 0,5 kg om ugen, uden med ET at blive den katabolske stickboy.

men jeg tror det er vigtigt, ved større vægttab, at en stor del af det ekstra Kcal underksud stammer fra motion og ikke fra at sulte sig selv på sofaen!

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

jeg vil godt lige slå et lille bitte slag imod "alt over 0,5 kg om ugen er skidt"

for os "større" mænd kan der altså godt ryge lidt mere... de 500 Kcal/0,5 kg om ugen har lidt sat sig som et fast paradigme efter Jørgen Storms udemærkede artikler..og det er ikke dumt men for tungere mænd med en fedtprocent over de 14-15 stykker kan der sagtens ryge mere om ugen uden man af den grund bliver en anemisk James Bluny klon.

Nu er jeg selv verdenshistoriens værste Cutter, men for nogen år siden var jeg 10 dage i Norge på en Lang hård vandretur. Jeg var i god styrkemæssig form før turen og mistede ikke meget styrke. Men Kiloene raslede af, da vi spiste ca 3500 Kcal om dagen og gik ca 20 K om dagen med TUNG rygsæk.

Så man kan godt smide mere end 0,5 kg om ugen, uden med ET at blive den katabolske stickboy.

men jeg tror det er vigtigt, ved større vægttab, at en stor del af det ekstra Kcal underksud stammer fra motion og ikke fra at sulte sig selv på sofaen!

Enig i at man godt kan smide mere end et halvt kilo om ugen, men:

Hvis man er utrænet, og ens formål er en direkte slankekur, og efter endt slankekur vil man spise normalt igen kommer problemet jo. For den muskelmasse som de har smidt (som også er en del af sækken) er der jo ikke længere. Og så mangler de jo de muskler til at holde deres energiforbrug oppe.

Så en der ikke træner det vilde vil jeg ikke anbefale at tabe sig mere end 750 Kcal om dagen...

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene, skal nok læse dem godt igennem.

En lille sørgerlig update. Igår skulle jeg hygge med gutterne, og det var ligesom "slik-dag"

Det gik godt indtil kaffen, hvor der skulle et stykke studenterbrød ned, samt kanelgifler. Lidt senere spiste jeg en magnum, og en arla milkshake.

Da jeg så senere skulle i biografen med gutterne, røg der slik ned for 30 kr, og en halv pose chips, og noget juice.

Ærger mig meget, men det er der jo ikke noget at gøre ved nu.

Så idag, bliver der næsten kun spist grøntsager, og masse proteiner. Man må jo bøde på en eller anden måde. Og så motion.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene, skal nok læse dem godt igennem.

En lille sørgerlig update. Igår skulle jeg hygge med gutterne, og det var ligesom "slik-dag"

Det gik godt indtil kaffen, hvor der skulle et stykke studenterbrød ned, samt kanelgifler. Lidt senere spiste jeg en magnum, og en arla milkshake.

Da jeg så senere skulle i biografen med gutterne, røg der slik ned for 30 kr, og en halv pose chips, og noget juice.

Ærger mig meget, men det er der jo ikke noget at gøre ved nu.

Så idag, bliver der næsten kun spist grøntsager, og masse proteiner. Man må jo bøde på en eller anden måde. Og så motion.

Op på hesten igen, der er ikke så meget andet at gøre :smile: Du kan jo eventuelt prøve at huske på hvordan det fik dig til at føle næste gang du bliver fristet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share