Kost, romantik og prutter


plindboe
 Share

Recommended Posts

Lad os sige, sådan rent hypotetisk, at en hvis person, lad os kalde ham Hr. A, har mødt en erfaren smuk kvinde over internettet, og skal besøge hende om tre ugers tid i England, til noget god sex og romantik. Hypotetisk selvfølgeligt.

Hvad denne person er nervøs for, omhandler de noget prekære emner som luft i maven, tynd mave, og andre fordøjelses problemer.

Hvis Hr. A skal undgå at ødelægge romantikken med uheldigt timede prutter eller for mange toiletbesøg, hvilken kost vil i så anbefale ham at indtage i dagene optil?

(Jeg ved godt dette er et sjovt emne, men jeg er seriøst interesseret i velmenende råd)

Peter :cool:

Link to comment
Share on other sites

sådan rent hypotetisk så er det vist noget med (synes jeg at kunne huske fra et eller andet børneprogram):

- kød (proteiner) giver ildelugtende flatus

- kulhydrater (især de "komplekse" og fibre) giver store mængder tarm luft (vidst nok grundet gæring i tyktarmen)

- fedt (i større mængder) giver tynd mave

så anbefalingen må hedde: "ingen mad" (det giver desværre dårlig ånde) - eller kun letfordøjelig sukker, lidt protein og sukker. Din ven kunne fx leve af mælk - men så er der en vis risiko for at han alligvel skal hyppigt på toilettet for at deportere overskydende vand.

:tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er det noget din ven har oplevet tidligere, eller er han bare generelt bekymret. I sidstnævnte tilfælde vil jeg bare råde ham til at undgå oplagte ting som kålsuppediæt eller overdrevent indtag af fiberholdige produkter :smile:

Og så skal han ellers bare slappe af og nyde det :smile:

Link to comment
Share on other sites

sådan rent hypotetisk så er det vist noget med (synes jeg at kunne huske fra et eller andet børneprogram):

- kød (proteiner) giver ildelugtende flatus

- kulhydrater (især de "komplekse" og fibre) giver store mængder tarm luft (vidst nok grundet gæring i tyktarmen)

- fedt (i større mængder) giver tynd mave

så anbefalingen må hedde: "ingen mad" (det giver desværre dårlig ånde) - eller kun letfordøjelig sukker, lidt protein og sukker. Din ven kunne fx leve af mælk - men så er der en vis risiko for at han alligvel skal hyppigt på toilettet for at deportere overskydende vand.

:tongue::laugh:

Godt svar, tak! Det lyder som noget slik altså nogle mars bars, M&Ms eller sådan noget kunne være tricket til at holde kroppen i gang, uden disse efterfølgende problemer.

Peter :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Er det noget din ven har oplevet tidligere, eller er han bare generelt bekymret. I sidstnævnte tilfælde vil jeg bare råde ham til at undgå oplagte ting som kålsuppediæt eller overdrevent indtag af fiberholdige produkter :smile:

Og så skal han ellers bare slappe af og nyde det :smile:

Takker. :4thumbup: Problemet er at han render og småfiser disse dage, og det slår mig at han jo nærmest lever af havregryn og fuldkornsrugbrød for tiden, hvilket jo pludseligt giver mening grundet dit og DennisHansen's indlæg.

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share