England-Portugal


jarvig13
 Share

Recommended Posts

At England og Argentina var i krig mod hinanden i ´82, bør ikke have nogen betydning for hvordan en argentinsk dommer dømmer mod et engelsk landshold.

Hvis en dommer ikke måtte dømme en fodboldkamp, hvor en tidligere "fjende-nation" er deltager, ville dommerbesætningen ved VM, og i særdeleshed ved EM, blive et temmeligt avanceret puslespil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke give dommeren skylden for Englands nederlag i går, slet ikke. Den kamp skulle de simpelthen bare have lukket selv. Det sagt, blev der dømt uendeligt mange tynde frispark efter halvhårde tacklinger, der aldrig var blevet dømt for i engelsk fodbold, men nogle dommere giver ikke så meget plads til det mere fysisk betonede spil. Sådan er det jo, det er ikke just til Englands fordel, og personligt kan jeg også bedst lide, at der bliver givet plads til lidt hård kontakt. Ikke svinestreger selvfølgelig.

Derudover er den gang skuespil, Portugal leverede i går træls at se på. Dommeren lod sig i mine øjne forføre af dem flere gange. Ikke hver gang, ikke på de allermest åbenlyse, men han var ikke kontant nok over for det. Selvom han burde være opmærksom på det med al den snak, der i forvejen har været om Portugals skuespil under VM.

En af de sjove episoder, er hvor portugiserne appellerer til Crouch om at sparke bolden ud, men han spiller videre og gør opmærksom på, at portugiseren (husker ikke hvem) jo lod sig falde, og der absolut intet var sket. Det var der naturligvis heller ikke.

Slutteligt synes jeg ikke, Rooney skulle have haft rødt. Gult kort, fair, men rødt - nej. Ellers imponerende som de kæmpede og spillede lige op en mand i undertal, men på straffespark er det i høj grad tilfældighedernes spil, og desuden ikke noget England har gode erfaringer med.

Link to comment
Share on other sites

Blanco -> Hvorfor mener du ikke, at der var rødt til Rooney? Det var da en svinestreg af dimensioner. :wink:

For mig ser det meget tilfældigt ud, hvor Rooneys fod rammer ned - altså ikke bevidst. Var det ikke bevidst, er det i hvert fald ærgerligt. Men faktum er jo, at han rammer der, så det røde kort kan selvfølgelig godt forsvares. Jeg havde bare ikke selv givet ham det, men nu fylder St. George's cross jo også mine briller godt ud :wink:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

For mig ser det meget tilfældigt ud, hvor Rooneys fod rammer ned - altså ikke bevidst. Var det ikke bevidst, er det i hvert fald ærgerligt. Men faktum er jo, at han rammer der, så det røde kort kan selvfølgelig godt forsvares. Jeg havde bare ikke selv givet ham det, men nu fylder St. George's cross jo også mine briller godt ud :wink:

Det kommer åbenbart an på øjnene der ser... jeg synes det ser al andet end tilfældigt ud og jeg synes selv jeg er rimelig objektiv eller prøver at være det... jeg er i al fald ikke subjektiv i den forstand at jeg holdte med hverken Portugal eller England

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share