FastFood


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg sad lige og ledte lidt efter nogle kalorietabeller og sådan, findes der ikke een hvor ting som Kebab, Pizza + pepperoni, burgere og sådan er med - altså en fastfood oversigt ?

Ved godt at der nok svinges lidt fra sted til sted hvad angår fedt% - afhængig af råvarer - men sådan en ca. liste ?

/FittSmoker

PS: hvis nogle fornemmer jeg er sulten og drømmer om bjerge af mad, så har i ret - cuttekurens hårdeste dag indtil videre.... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

I deres hamburger er der 0 gram transfedt, og fedtindholdet er heller ikke så vanvittigt (taget i betragtning at det er junk-food). Så det skader nok ikke at kværne et par hamburgere i ny og næ, og skylle det ned med lidt cola eller sådan noget. Jeg spiser alligevel aldrig deres pommes frites, så dem og transfedtsyrene deri kan de beholde :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tomas J:

yep 0 gram transfedt, men der er alligevel ca 8-12 gram fedt i en lille burger hos mcd. Hvis man ønsker at fjerne noget af kropsfedtet vil jeg mene man skal holde sig væk fra alt mcd. 8-12 vil nogen måske mene ikke er så meget men taget i betragtning af at man skal æde 100 for at blive mæt..så kan i godt regne ud..

desuden indeholder en mellemmenu hos mcd ca 1500 kalorier så hvis man ønsker at tabe sig er der ikke meget mere man må spise resten af dagen...

hvis man vil gaine er det en anden sag

Med hensyn til kebab så er det utroligt svært at finde ud af hvor meget den indeholder af hvad. Jeg har engang læst om en undersøgelse som vurderet ca 40 kebab steder der viste at en kebab ca indeholdte 40 gram fedt, hvilke typer fedt stod der ikke noget om. Jeg tror det kommer meget an på de forskellige steder. Nogen steder er det kød som bruges mindre fedtet end andre steder (man ved sgu aldrig hvad det er de propper i men en ting er sikkert det smager sgu meget godt... det skulle ikke undre mig hvis de propper morfin i nogen gange kan man godt blive afhængig af en eller to frokost kebab )

:D

Link to comment
Share on other sites

men der er alligevel ca 8-12 gram fedt i en lille burger hos mcd. Hvis man ønsker at fjerne noget af kropsfedtet vil jeg mene man skal holde sig væk fra alt mcd. 8-12 vil nogen måske mene ikke er så meget men taget i betragtning af at man skal æde 100 for at blive mæt

Hvem siger man SKAL spise sig mæt. Jeg snakker om et lille mellemmåltid. Der skader det da intet at snuppe en lille hamburger. Desuden snakker jeg jo ikke i diæt henseende. Jeg snakker udfra et sundhedsmæssigt perspektiv. Der skader det nok ikke det store at snuppe en hamburger eller 2 i ny og næ. Desuden er det stadigvæk ikke fedtet som pr. definition feder. Der er et overskud i kalorier i forhold til vedligeholdelsesniveauet. Sjovt som folk bliver ved med at være fedtforskrækkede. Men OK, det er selvfølgelig ikke smart at sætte sig ned og æde sig mæt i hamburger hvis man er ved at cutte.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share